FA EN

KOOSHAN

علایم خراب شدن روغن حیوانی را بشناسیم


یک ظرف روغن حیوانی قدیمی در انبار قرار دارد، و مطمئن نیستید که آیا همچنان می‌توانید از آن استفاده کنید یا خیر. آیا روغن حیوانی خراب می شود؟

آیا روغن حیوانی خراب می شود؟


 شاید شما یک شیشه باز دارید و مطمئن نیستید که روغن حیوانی برای چه مدت مفید است یا اینکه باید آن را در یخچال بگذارید یا نه.
مانند همه محصولات غذایی، روغن حیوانی نیز می تواند خراب شود. اما اگر به خوبی از آن مراقبت کنید، به سرعت خراب نمی شود .از آنجایی که روغن از کره شفاف شده بدست می آید هیچ ماده جامد شیری در آن وجود ندارد، بسیار بهتر از کره نگهداری می شود. و همه ما می دانیم که دوام کره در مقایسه با سایر محصولات لبنی بسیار طولانی است.

خرید روغن حیوانی زرد گاوی پاستوریزه برند کوشان

 


ویژگی های کره و روغن کره یا روغن حیوانی سالم :


هر دو رنگ زرد مایل به طلایی هستند و در یخچال جامد هستند. اگر تصمیم دارید هر کدام را در دمای اتاق نگهداری کنید، لایه بالایی ممکن است مایع شود، زیرا نقطه ذوب حدود 76 درجه فارنهایت (یا 24 درجه سانتیگراد) است . از این نظر، روغن حیوانی کاملاً شبیه روغن نارگیل است. بنابراین اگر روغن شما با مقداری مایع در بالای آن رسیده است یا در یک روز گرم شروع به "جدا شدن" روی پیشخوان کرده است، اینها مضر نیستند، فقط نتیجه ذوب شدن است. وقتی صحبت از بو و مزه به میان می آید، کره شفاف شبیه کره است، در حالی که روغن حیوانی حاصل از کره به دلیل کاراملی شدن مواد جامد شیر در فرآیند تولیدطعم آجیلی بیشتری دارد.
 

دلایلی که باعث میشه روغن زرد گاوی را برای ماساژ انتخاب کنید ؟

چگونه تشخیص دهیم که روغن حیوانی خراب است؟


اگر روغن حیوانی را در دمای نسبتاً ثابت نگهداری کنید تا چند سال خراب نمی شود. بله، تاریخ روی برچسب وجود دارد، اما این تاریخ فقط به شما اطلاع می دهد که سازنده چه مدت بهترین طعم را تضمین می کند. اما روغن حیوانی ممکن است، و در اغلب موارد، کیفیت خود را برای ماه‌ها پس از آن تاریخ حفظ کند.با این حال، این بدان معنا نیست که روغن حیوانی برای همیشه سالم باقی می ماند.

علایم روغن حیوانی خراب


وقتی نوبت به خراب شدن روغن می‌رسد، به دنبال تغییرات در رنگ، بو و طعم باشید. بو یا طعم ترش، یا نداشتن طعم آجیلی تازه در روغن حیوانی، نشانه های مطمئنی از فاسد شدن است.

 

کپک روغن حیوانی :

 

اگر روغن حیوانی گاوی بدرستی تهیه شده باشد و هیچ گونه دوغی از مواد جامد شیر در آن نباشد معمولا کپک نمیزند .اما موارد زیر نشان می دهد که ممکن است روغن شما دیگر برای پخت و پز مناسب نباشد:

کپک روی سطح یا هر تغییر رنگ دیگری در روغن شما دیده میشود. این معمولاً در صورتی اتفاق می افتد که شیشه یا ظرف روغن  به درستی مهر و موم نشده باشد. روغنی که کپک زده است یا تغییر رنگ داده دیگر نباید استفاده کرد


روغن حیوانی فاسد شده است. مانند دیگر روغن‌ها، پس از نگهداری طولانی مدت یا در شرایط نامناسب، روغن حیوانی نیز فاسد می‌شود. به اصلاح روغن ترش میشود .روغن ترش بوی مشخصی دارد (به جای بوی شیرین شیری معمولی)، طعم ترش دارد و اغلب به رنگ سفید روشن در می آید
بو روغن تغییر کرده است .بنابراین  ممکن است فاسد شده باشد، بهتر است از آن استفاده نکنید.

کیفیت آن دیگر به اندازه کافی خوب نیست. اگر روغن شما چند ساله باشد، ممکن است بو و طعم آن تغییر کند .در آن مرحله، بهتر است  برای مصارف غیر خوراکی استفاده شود .

برای اطمینان از سالم ماندن روغن حیوانی خود لطفا مطلب شرایط نگهداری روغن حیوانی را نیز مطالعه بفرمایید


آیا می توانید روغن حیوانی را منجمد کنید؟


انجماد در صورتی که مقدار زیادی روغن روغنی داشته باشید که به این زودی ها به آن نیاز ندارید بسیار عالی است (فکر کنید: چند سال دیگر).


تاریخ انقضای روغن حیوانی :


هر ظرف روغن حیوانی دارای تاریخ مصرف یا بهترین زمان مصرف است. این تاریخ به شما اطلاع می دهد که چه مدت چربی در اوج کیفیت باقی می ماند. اما روغن حیوانی یک روز یا یک هفته بعد از تاریخ انقضا به طور جادویی خراب  نمی شود.

به طور کلی، کیفیت چربی به تدریج کاهش می یابد. این بدان معناست که اگر هنوز برای خوردن آن بی خطر است، می‌توانید آن را برای ماه‌ها پس از بهترین تاریخ مصرف استفاده کنید
وقتی صحبت از باز شدن ظرف روغن حیوانی میشود تولید کنندگان نظرات متفاوتی دارند :

برخی می گویند روغن آن ها ظرف 3 ماه پس از باز شدن در بهترین شرایط است، برخی دیگر از شما می خواهند که تاریخ روی برچسب را بدون توجه به زمانی که آن را باز کرده اید، ذکر کنید. برای من، استفاده از روغن زیتون ظرف 6 ماه پس از باز شدن (اگر آن را در یخچال قرار دهید)، یک شرط مطمئن است.
 

چه روغن حیوانی بخریم ؟
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر