FA EN

KOOSHAN

فرهنگ غذا خوردن چینی ها؛ عاشقان غذا با رفتارهایی متفاوت

چینی ها عاشق غذا خوردن اند و چین یکی از بزرگترین و متنوع ترین غذاهای جهان را دارد. در طول توسعه طولانی فرهنگ غذا خوردن چینی ها، بسیاری از شیوه های غذا خوردن  تکامل یافته اند که با انچه که الان استفاده می شود تفاوت بسیاری دارد. 
 
تاریخچه فرهنگی غذای چینی ها 
چین کشوری با سابقه تاریخی از آداب و رسوم است و غذا خوردن یکی از ویژگیهای بسیار مهم فرهنگی در چین است. به طور طبیعی آداب غذا خوردن به سرعت گسترش پیدا کرده است . آداب غذا خوردن در چین به سلسله ژو یعنی حدود 256 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد و در طول هزاران سال این آداب و رسوم تکامل پیدا کرده و در میان مردم چین پذیرفته شده است. با این حال، هنوز هم تفاوت های بسیاری درباره ی هدف و طبیعت یک مهمانی درسطح ناحیه ای بین مردمان چین وجود دارد. 
 
غذای چینی
 
غنای فرهنگی در غذاهای چینی 
غذا خوردن در چین یک علم، هنر و یک فعالیت اجتماعی به حساب می آید. طب سنتی چین در سراسر این کشور برای ایجاد غذاهای سالم و متعادل به کار می رود. درآشپزی های چینی، درست کردن غذا به عنوان یک هنرمحسوب می شود و ترکیبی از طعم و ظاهر را با هم دارد. چینی ها بر خلاف فرهنگ نوشیدن کشورهای غربی، چه در خیابان، چه در غذاهای خانگی و یا رستوران اغلب زمینه های مشترکی دارند که برای برقراری ارتباط از آن استفاده کنند.  
 
غنای فرهنگی در غذاهای چینی
 
غذا خوردن و نوشیدن در چین متفاوت است
خوردن و نوشیدن در چین یک تجربه فرهنگی لذت بخش است که شما را با شگفتی های زیادی رو به رو می کند. تفاوت های عمده ای بین غذاخوردن در چین و کشورهای غربی وجود دارد.
 
 
غذا خوردن در یک محیط  پرسر و صدا
در یک رستوران چینی اغلب مردمان بسیاری را می بینید که با صدای بلند با هم صحبت می کنند و می خندند. چینی ها به این فضاهای پر سر و صدا عادت دارند و معتقدند اگر غذای یک رستوران خوب باشد آن رستوران شلوغ خواهد شد و شلوغ بودن یک رستوران را دلیلی بر خوب بودن غذای آن می دانند. اما برای کسانی که می خواهند در یک محیط آرام غذا بخورند برخی رستوران ها اتاقی با یک میز یا چند میز را در اختیار مشتری قرار می دهند. 
 
محیط شلوغ رستوران های چینی
 
ترتیب نشستن در یک مهمانی 
ترتیب نشستن یکی از مهم ترین بخشهای آداب غذا خوری در چین است. در غذاخوری های مدرن، ترتیب نشستن به 3 بخش تقسیم می شود: 1- صاحبان مهمانی، 2- مهمانان افتخاری و 3- سایر مهمان ها 
 
آداب غذا خوردن 
به عنوان یک مهمان باید ظاهر شخص مرتب باشد و بسته به نزدیکی با میزبان همراه با خود یک هدیه کوچک و یا نوشیدنی بیاورد. در هنگام ورود  شخص باید خودش را معرفی کند تا میزبان مهمانی، او را به سایر افراد معرفی کند و سپس بر روی صندلی که میزبان برای او در نظر گرفته می نشینید. 
 
 
 
 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر