FA EN

KOOSHAN

فواید، خواص ، طرز تهیه و مزاج روغن حیوانی (زرد گاوی )+فیلم

آشپزی مدرن این روزها ما را از بسیاری از خوراکیهای مفید محروم کرده اند ،یکی از این خوراکی ها  روغن حیوانی (روغن زرد گاوی) است. روغن حیوانی محتوی ویتامین های محلول در چربی است و سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین A است. در این مقاله علاوه بر اینکه با خواص شگفت انگیز روغن حیوانی یا همان روغن زرد گاوی بیشتر آشنا می شویم، سعی میکنیم نکات مهم در رابطه با نحوه تهیه روغن حیوانی (روغن زرد گاوی)، مزاج و برخی خوراکی های خوشمزه و مفید را که ماده اولیه آن روغن حیوانی می باشد را معرفی کنیم :

روغن حیوانی زرد گاوی


ارزش غذایی روغن حیوانی


 
روغن حیوانی به دلیل ارزش غذایی بالا فواید بسیاری دارد. این روغن علاوه بر چربی زیاد ویتامین های محلول در چربی بسیاری را در خود جای داده است. یک قاشق غذاخوری روغن کره حیوانی تقریبا شامل:
112 کالری
0 گرم کربوهیدرات
0 گرم پروتئین
12.7 گرم چربی
0 گرم فیبر
117 میکروگرم ویتامینA
0.4 میلی گرم ویتامین E
1.1 میکروگرم ویتامین K

بنا به گفته متخصصان تغذیه، استفاده از روغن حیوانی در حد متعادل مشکلی ایجاد نمی‌کند. رعایت اعتدال در مصرف هر ماده غذایی لازم است در صورتی که استفاده از روغن حیوانی به بیش از ۱۰ درصد در روز برسد، ممکن است باعث بروز برخی ناراحتی ها نیز‌شوند.




فواید و خواص شگفت انگیز روغن حیوانی


 

روغن حیوانی نقطه اشتعال بالایی دارد


 نکته مهمی که در رابطه با انواع روغن وجود دارد نقطه اشتعال می باشد . نقطه اشتعال به درجه ای گفته می شود که روغن شروع به سوختن و دود شدن می کند. گرمای چربی در هنگام آشپزی نه تنها آن را در معرض رسیدن به نقطه اشتعال و آتش قرار می دهد بلکه باعث تخریب مواد مغذی مهم شده، چربی را اکسید می کند و رادیکال های مضر آن آزاد می شود.
متاسفانه ، بیشتر روغن های آشپزی با نقطه اشتعال بالا خیلی برای سلامتی شما مفید نیستند. روغن كانولا، روغن بادام زمینی، روغن ذرت و روغن سویا معمولا از لحاظ ژنتیكی اصلاح شده اند و اغلب به طور جزئی هیدروژنه می شوند تا مقاومت آنها افزایش یابد.
در صورتی که روغن حیوانی (زرد) یک انتخاب عالی برای پخت و پز است چون نقطه اشتعال بالایی دارد و بسیار برای سلامتی مفید است. نقطه اشتعال روغن حیوانی 450 درجه فارنهایت است که بسیار بالاتر از نقطه اشتعال کره با 350 درجه فارنهایت است. این بدان معنی است که شما به راحتی می توانید از روغن حیوانی برای پخت و پز، سرخ کردن و کباب کردن استفاده کنید بدون این که مواد مغذی مهم آن از بین برود.

 

 

سرخ کردن با روغن حیوانی


روغن های حیوانی(روغن زرد گاوی ) گزینه‌های مناسبی برای سرخ کردن هستند. علاوه براین، چربی‌های حیوانی طعم و تردی مطلوب را در محصول ایجاد می‌کنند. بیشتر اسیدهای چرب موجود در این چربی‌ها از نوع اشباع و تک غیر اشباعی است که این ویژگی آنها را برابر حرارت مقاوم می‌کند. البته کیفیت این چربی‌ها بین حیوانات مختلف متفاوت است. چربی حاصل از حیوانات تغذیه شده به صورت طبیعی (چراگاه‌ها) از کیفیت بالاتری برخوردار است. کره گزینه مناسبی برای سرخ کردن نیست زیرا حاوی مقادیر اندکی پروتئین و قند است که در حرارت‌های بالا سوخته و طعم بدی ایجاد می‌کند. با این وجود می‌توان از کره در سرخ کردن‌های ساده در ماهیتابه و نه در دمای بالا استفاده کرد. روغن حیوانی (روغن کره) نقطه دود بالایی دارد (252‌درجه سانتیگراد) و مشکلات کره را ندارد.

آنچه در آشپزی ایرانی معمولا دیده میشود سرخ کردن با درجه های ملایم می باشد .آشپز ایرانی معمولا خوراکی ها را برای ایجاد بافت بهتر و طعم لذیذ تر در مدت زمان طولانی تر و حرارت پایین تر سرخ می کنند . بنابراین توصیه میگردد جهت سرخ کردن از روغن های حیوانی مانند روغن گاو و گوسفند که بر پایه شیر هستند یا روغن دنبه  و در نهایت روغن های گیاهی  که به ذات جامد هستند( پالم)، روغن زیتون و کنجد تصفیه شده بروید و در نهایت با اکراه و در صورت اجبار روغن های سرخ کردنی رایج در بازار استفاده شود.

بهترین روش های استفاده از روغن حیوانی در آشپزی


 

روغن حیوانی سرشار از ویتامین های محلول در چربی است


 
شاید برایتان جالب باشد که بدانید روغن حیوانی دارای ویتامین است .بسیاری از روغن ها محلول در چربی هستند .افزودن روغن حیوانی به غذای روزانه یکی از بهترین راه ها برای جذب ویتامین های محلول در چربی است. روغن حیوانی به افزایش مصرف ویتامین A، ویتامین E، ویتامین K و تمامی مواد مغذی مهم کمک می کند و می تواند نقش مهمی در حفظ سلامتی و درخشش پوست ایفا کند.
پیشنهاد ما به کسانی که از بیماری هایی مانند سندروم روده تحریک پذیر و IBS رنج می برند مصرف روغن حیوانی است زیرا  بدن شما در جذب ویتامین های محلول در چربی مشکل دارد مصرف این روغن برای شما ضروری است.

 

روغن حیوانی فاقد لاکتوز و کازئین است


 بسیاری از افراد به دلیل حساسیت به لاکتوز و کازئین، لبنیات مصرف نمی کنند. افرادی که به کازئین حساسیت دارند علایمی مانند تورم لبها، دهان، زبان، صورت و گلو دارند. افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز نیز واکنش های خطرناک تری دارند که شامل التهاب، نفخ، تهوع، استفراغ، خارش و گرفتگی می باشد. اکثریت افرادی که به این دو نوع بیماری مبتلا هستند با روغن حیوانی مشکلی ندارند چون در طول فرایند تولید روغن حیوانی این دو نوع پروتئین حساسیت زا از بین می روند.

 

روغن حیوانی حاوی CLA است


 
CLA   یا لینولئیک اسید کونژوگه، اسید چربی از نوع امگا 6 است که فواید بسیاری برای بدن دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که CLA  در  کاهش چربی بدن، جلوگیری از تشکیل سرطان، کاهش التهاب و حتی کاهش فشار خون موثر است و  محصولات لبنی میزان زیادی از این اسید چرب را دارند.


 

روغن حیوانی سرشار از بوتیرات است


 
بوتیرات یک نوع اسیدچرب است که نقش مهمی در سلامتی روده دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که بوتیرات به رسیدن به سطح سالم انسولین کمک می کند، ضد التهاب است و بیماری هایی مانند التهاب روده و کولیت زخمی روده  را نیز درمان می کند. این اسید چرب مهم زمانی که فیبر مصرف می کنید توسط فلور روده تولید می شود و به عنوان منبع مهمی از انرژی در ایجاد یک روده سالم نقش مهمی ایفا می کند.


 

طعم روغن حیوانی قوی ،دلپذیر و کره ای است


با حذف جامدات شیر و آب از کره، روغن حیوانی طعم قوی تری را به وجود می آورد. هنگامی که شما با روغن آشپزی می کنید در واقع به غذای خود یک طعم کره ای  اضافه می کنید که باعث خوش طعم شدن غذای شما میشود.

 

روغن حیوانی استخوان های شما را تقویت می کند


همانطور که گفته شد روغن حیوانی حاوی ویتامین K است . ویتامین K  به طور مستقیم در متابولیسم استخوان نقش دارد و مقدار پروتئین های مورد نیاز برای حفظ کلسیم بدن را افزایش می دهد.
مخصوصا خانم ها بیشتر از آقایان به ویتامین K نیاز دارند چرا که مطالعه ای  در مجله تغذیه امریکا به بررسی رژیم غذایی 2500 نفر از بزرگسالان پرداخت و به این نتیجه رسید که مصرف کم ویتامین K با کاهش تراکم استخوان در زنان ارتباط دارد.
روغن حیوانی مقدار کمی ویتامین K دارد اما زمانی که با رژیم غذایی و سبک زندگی سالم همراه شود می تواند فواید زیادی داشته باشد.


 

روغن حیوانی می تواند به کاهش وزن کمک می کند


روغن حیوانی شامل اسید های چرب با زنجیره متوسطی است که باعث سوزاندن چربی و کاهش وزن می شود. یک بررسی در سال 2015 نشان داد که تری گلیسیرید هایی با زنجیره متوسط  منجر به کاهش چربی بدن، دور کمر و دور باسن و چربی شکم در مقایسه با تری گلیسیرید های با زنجیره بلند می شود. CLA موجود در روغن حیوانی هم به کاهش چربی کمک می کند. برای اینکه از فواید روغن حیوانی بهره مند شوید سعی کنید آن را با مواد غذایی سالم مصرف کنید.

 

روغن حیوانی به دستگاه گوارش در هضم غذا کمک می کند


همانطور که در بالا گفته شد، روغن حیوانی غنی از بوتیرات است که یک نوع اسید چرب با زنجیره کوتاه است و برای حفظ سلامت جسمی حیاتی است. بوتیرات برای سلول های روده بزرگ انرژی آور است و مانع از چروک و جلوگیری از التهاب می شود.  برخی از مطالعات نشان داده اند که بوتیرات به درمان یبوست کمک کرده و باعث حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش می شود.
روغن حیوانی همچنین به ترشح اسید معده کمک می کند تا غذا بهتر هضم شود.

روغن حیوانی کمک به پوست و درمان سوختگی ها


روغن حیوانی به طور گسترده برای درمان سوختگی و تورم در قسمت های مختلف بدن به کار می رود. همچنین می توان از این روغن برای کاهش التهاب پوست در منطقه آسیب دیده استفاده کرد. اگر پوسستان خشک است روغن حیوانی می تواند به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست استفاده شود.

 

روغن حیوانی مواد افزودنی  ندارد


فرایند تهیه و تولید روغن حیوای بسیار سالم است .روغن حیوانی خالص است و به همین دلیل یک انتخاب عالی برای آشپزی است. روغن حیوانی هیچ گونه افزودنی که در سایر روغن های هیدروژنه موجود در بازار و در کره است را ندارد. شما همچنین نمی توانید نگران سایر افزودنی ها و نگه دارنده های مجود در ان باشید چون روغن حیوانی کاملا خالص است و حتی چربی ترانس هم ندارد. از آنجا که هیچ ناخالصی در این روغن وجود ندارد پس باید حتما در آشپزخانه شما باشد.
 

روغن حیوانی انرژی مورد نیاز شما را تامین می کند

 
روغن حیوانی یک ماده انرژی زا برای ورزشکاران و کسانی است که فعالیت های سخت دارند . روغن حیوانی تقریبا 470 کیلوژول انرژی در هر قاشق غذا خوری ایجاد می کند و این به خاطر اسید های چرب با زنجیره متوسط است که به راحتی جذب کبد شده و به عنوان انرژی سوخته می شود. این انرژی حتی ساعت ها پس از مصرف آزاد می شود و ورزشکاران می توانند از آن هنگام تمرین های ورزشی استفاده کنند.


 

با روغن حیوانی سرفه را درمان کنید


اگر از سرفه زیاد رنج می برید می توانید یک درمان خانگی با روغن حیوانی داشته باشید .یک قاشق غذا خوری از آن را به تنهایی بخورید و یا از ترکیبات گیاهی مانند موارد زیر استفاده کنید:
یک تکه دارچین را در روغن حیوانی سرخ کنید و بعد از سرد شدن آن را بخورید.
پودر زنجبیل و هل را در روغن حیوانی سرخ کنید. این ترکیب بسیار مفید است به ویژه اگر راه تنفسی شما بسته شده باشد.
 

 

روغن حیوانی آرامش بخش است


در طب آیورودا از روغن حیوانی برای ماساژ و به عنوان آرامبخش برای تمامی اعضای بدن یاد می کنند. روغن حیوانی تاثیر مثبتی بر انتقال دهنده های عصبی ما دارد و باعث می شود که ما احساس خوشحالی بیشتری بکنیم. کره ارگانیک و روغن حیوانی علاوه بر طعم و مزه خوب آن، تاثیر خوبی بر سیستم هورمونی بدن می گذارد و باعث شادی می شود.  
مصرف منظم این نوع روغن باعث افزایش قدرت روحی و فیزیکی می شود و به سلامت بدن کمک می کند.


تقویت سیستم ایمنی با روغن حیوانی


روغن حیوانی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که توانایی بدن برای جذب ویتامین ها و مواد معدنی را افزایش می دهد و در نهایت سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. تحقیقات نشان داده اند زمانی که اسید بوتیریک به اندازه کافی تولید شود سلول T کشنده را در روده پشتیبانی می کند و سیستم ایمنی بدن تقویت می شود. سلول های T مسئول تمامی کارهای سنگین انجام شده توسط سیستم ایمنی بدن علیه آلرژی ها و ذرات خارجی هستند که وارد بدن می شوند. ویتامین ها و مواد معدنی محلول در چربی هم باعث تقویت ایمنی بدن می شوند و روغن حیوانی به جذب این مواد مغذی کمک می کند.
 

فیلم مزاج و طبع روغن حیوانی(زرد گاوی)


طرز تهیه روغن حیوانی از کره


 
 ابتدا کره را در یک ظرف مناسب بریزید و روی شعله قرار دهید، کره حیوانی به دلیل آنکه مستقیم از دوغ بدست می آید در خود حاوی مقداری دوغ است که در اصل هدف ما جدا کردن دوغ موجود در کره و بدست آوردن روغن خالص است. سپس  یک قاشق چایخوری نمک درون ظرف بریزید و صبر کنید تا کره بکلی از حالت انجماد به حالت مایع درآید حالا کم کم آرد را درون مایع ریخته و به آرامی هم بزنید. با افزدون آرد، دوغ باقیمانده در کره جذب آرد شده و ته نشین می‌شود.سعی کنید محتویات را به طور مدارم و مستمر به هم بزنید تا آرد موجود در آن ته نشین نشود و روغن ته نگیرد. بعد از کمی جوشیدن کره ذوب شده روغن و دوغ از هم جدا می شود و دوغ به زیر و روغن روی آن جمع می شود دقیقا مانند زمانیکه شما میخواهید روغن و آب را با هم مخلوط کنید. در این حالت باید ظرف را تند تر به هم بزنید و کفی که روی روغن جمع می شود را با ملاقه و یا هر وسیله دیگری بردارید. پس از این که کف روی کره به طور کامل از بین رفت، حرارت را کم می کنید تا کره نسوزد و می گذارید تا به آرامی سرد شود. اکنون روغن حیوانی آماده است آن را از یک توری صافی عبور می دهید تا ناخالصی های روغن کاملا گرفته شود و یک روغن صاف و یکدست داشته باشید.


خوشبختانه روغن حیوانی (زرد) در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و از جمله مراکز فروش محصولات لبنی کوشان وجود دارد و نیز می توانید آن را طبق دستورالعمل بالا به راحتی در خانه درست کنید. سعی کنید به جای روغن نباتی و روغن های مایع بیرون در دستورالعمل های آشپزی استفاده کنید تا از عطر و طعم قوی و مزایای فوق العاده آن بهره مند شوید.

درحالیکه روغن حیوانی زرد گاوی با برند های معتبر مانند روغن حیوانی کوشان در بازار موجود است و می توانید با خیال راحت این محصول را خریداری کنید ، باز هم ممکن است بعضی افراد دوست داشته باشند که خودشان روغن حیوانی را تهیه کنند . روغن حیوانی را با توجه به انچه در بالا گفتیم می توانید درخانه تهیه کنید


دلایلی برای خرید روغن حیوانی (روغن زرد گاوی)کوشان



در این مطلب قصد داریم نکاتی را که در تهیه روغن حیوانی باید مد نظر داشته باشید را یادآوری کنیم تا بتوانید یک روغن با کیفیت و لذیذ را بدست آورید . با ما همراه باشید :

 

نکات مهم در تهیه روغن حیوانی



•    اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید کره ای است که از آن برای روغن استفاده می کنید می باشد . کره مورد استفاده باید کره محلی گاوی باشد و از منابع مورد اعتماد تهیه شده باشد که تقلبی در آن نشده باشد ،البته اگر کره دوغی باشد، بهتر است.
•    برخی برای تهیه روغن از کره یک قاشق آرد به آن اضافه می کنند. آرد باعث می‌شود که دوغ موجود در کره جذب آن شده و ته‌نشین شود. برای تهیه روغن زرد از کره گاوی محلی تنها بدون اضافه کردن آرد و آب هم می‌توان استفاده کرد. در این حالت تهیه روغن زرد نیاز به زمان و تبهر بیشتری دارد.
•    روغن زرد را به اندازه مصرف کوتاه مدت خود آماده نمایید، چرا که نگهداری طولانی مدت آن باعث تغییر در طعم و بوی آن می‌گردد.
•    اگر دوغ باقیمانده در کره جدا نشود، باعث کپک زدن روغن و تغییر طعم و عطر آن در غذا خواهد شد. بعد از اینکه روغن به میزان کافی جدا شد صبر می‌کنند تا سرد شود و سپس با استفاده از پارچه توری بسیار ریز، روغن را از دوغ جدا می‌کنند
•    هنگام استفاده از این روغن به منظور تف دادن یا سرخ کردن می‌بایست شعله گاز کم و حرارت ملایم باشد.



 

مزاج و طبع روغن حیوانی (زرد گاوی)

هر شخص می‌تواند بر اساس مزاج خود روغن حیوانی مناسب با طبع خود را انتخاب کند.طبع روغن زرد گاوی چیست ؟ و یا بهتر بگوییم روغن زرد گاوی دارای چه مزاجی است ؟

روغن زرد گاوی یک روغن خوش طعم با عطر ملایم و بسیار پرخاصیت  و با طبع گرم است که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند . برای اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مطالعه کنید


 

تفاوت طبع روغن حیوانی گاوی با روغن حیوانی گوسفندی

 

ارزش تغذیه ای روغن حیوانی گاوی با توجه به مزاج


مصرف غذاهای طبع گرم اغلب انرژی و حرارت تولید می کنند و خون که برای بدن مورد نیاز می باشد از غذاهای طبع گرم و تر بوجود می آیند. بر اساس دیدگاه طب سنتی توصیه می شود حرارت نسبی خود را حفظ نمایید و همچنین باید از سرد شدن بدن تا حد قابل توجهی خودداری نمایید
روغن زرد گاوی که دارای مزاج گرم میباشد همانطور که گفته شد انرژی مورد نیاز شما را تامین می کند و باعث میشود بسیاری از بیماریهایی که به علت سردی بدن دچار شده اید تا حدودی با طبل گرم روغن حیوانی گاوی بهبود یابد.
البته توجا به این نکته مهم می باشد که یکی از روش های اصلی جهت حفظ تعادل مزاج، رعایت خوراکی ها و نوشیدنی ها با توجه به مزاج فرد می باشد. از این رو جهت حفظ مزاج متعادل، سالم و داشتن عملکردهای جسمی و روانی مطلوب توصیه می کنیم ابتدا مزاج خود را شناسایی کرده و در صورتی که غذاهای طبع گرم برای شما مناسب هستند مصرف آن ها مخصوصا روغن حیوانی گاوی را در حد تعادل آغاز نمایید.


 

خوراکی خوشمزه با روغن حیوانی



ایرانی ها از دیرباز با روغن حیوانی اشنا بوده و این روغن جزء جدایی ناپذیری از هر آشپزخانه ایرانی است .
در اکثر منطق ایران این روغن را به شکل های متفاوت تهیه می کنند . دو نوع متفاوت روغن حیوانی گاوی و گوسفندی موجود است که می توانید با توجه به مزاج و ذائقه خود هر یک را انتخاب کنید . ما روغن زرد گاوی را پیشنهاد می کنیم ، دلیلش را می توانید در مطلب زیر بخوانید:

 

دلایلی برای خرید روغن (زرد) حیوانی گاوی


اما امروز در این مطلب میخواهیم غذایی مقوی را که بطور معمول با روغن حیوانی تهیه میشود را معرفی کنیم :

 

آش کاچی با روغن حیوانی

مواد اولیه آش کاچی در شهر های مختلف ممکن است اندکی با هم متفاوت باشد ولی همه آنها معمولا برای درست کردن آن از روغن حیوانی استفاده می کنند .
برای تهیه کاپی علاوه بر روغن حیوانی نیاز به آرد گندم و ادویه های مانند زردچوبه ، زنجفیل ، زعفران .همچنین بات و هل و گلاب دارید .
آرد گندم سه قاشق غذاخوری سر پر
آب جوش نیم لیتر
روغن حیوانی کرمانشاهی سه قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل یک چهارم قاشق چای خوری
زردچوبه یک چهارم قاشق چای خوری
زعفران به مقدار لازم
نبات۱۰۰ گرم
هل و گلاب

برای پخت کاچی از یک ظرف تفلون و قاشق چوبی استفاده کنید. ابتدا روغن را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا داغ شود. سپس آرد گندم الک شده را به روغن اضافه کرده و سریع هم بزنید تا یک‌دست شده و گلوله نشود. زردچوبه را نیز به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید.

در قابلمه دیگری نبات کوبیده شده و زعفران ساییده شده را در آب جوش ریخته و هم بزنید تا حل شوند. هنگامی که بوی خامی آرد گرفته و رنگ آن طلایی شد، مخلوط آب جوش، زعفران و نبات را به آرامی و در چند مرحله به آرد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا یکدست شود. پودر زنجبیل و اگر می‌خواهید کاچی خوشبو شود، هل را در این مرحله اضافه کنید ولی گلاب باید در زمان سرو به کاچی اضافه شود. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید که مخلوط با شعله بسیار کم، به آرامی پخته و روغن بیاندازد. آش کاچی آماده را با مغزیجات تزیین کرده و میل نمایید.


بیشتر مواد مغذی موردنیاز بدن باید از طریق خوراکی های مصرفی روزانه تأمین شوند. روغن ها یک از منابع مهم غذایی هستند که نقش مهمی در تغذیه و سلامت افراد دارند .
همچنین روغن از آندسته مواد غذایی است که برای تهیه انواع خوراکی ها لازم است و نقش تعیین کننده دارد .
انتخاب های فراوانی برای روغن وجود دارد ، اما ما در این مطلب میخواهیم دلایل اینکه چرا بهتر است روغن حیوانی (زرد گاوی )استفاده کنید و اینکه چرا روغن حیوانی کوشان را برگزینید صحبت می کنیم .
مزایای استفاده از روغن زرد گاوی

روغن گاوی برخلاف گوشت گاو و گوساله که سردی هستند، مزاج گرم دارد و عطر ملایم‌تری دارد. به طور کلی روغن گاوی برخلاف قیمت کمتری که نسبت به روغن گوسفندی دارد با طبع انسان‌ها سازگارتر است. عطر ملایم آن نیز برای افرادی که به بوی تند روغن حیوانی علاقه ندارند بسیار مناسب است.



 

 

روغن زرد گاوی کوشان بهترین انتخاب



 روغن حیوانی کوشان  تمامی خواصی که در بالا گفته شد را دارد و به دلیل نظارت بالا در کل فرایند تولید از کیفیت بالایی برخوردار است. این روغن دارای رنگ زرد و شفاف و طعم مطلوب و منحصر به فردی می باشد و همین باعث شده تا یک انتخاب خوب از میان روغن های حیوانی دیگر باشد.
روغن حیوانی کوشان، فرآورده ای است که از حذف کامل آب و مواد جامد غیر چرب از خامه یا کره گاوی در شرایط کاملا بهداشتی و با نظارت کامل به دست می آید. این روغن دارای رنگ زرد و شفاف و طعم مطلوب و خاصی می باشد و دارای خواص بیشماری است. روغن حیوانی یکی از ارکان طول عمر و جوانی پایدار از دیدگاه طب سنتی می باشند و اسید آراشیدونیک موجود در آن سبب افزایش کلسترول خوب(HDL) و کاهش کلسترول بد خونLDL) ) می شوند.
روغن حیوانی کوشان غنی از ویتامین های محلول در چربی مانند A،D ، E و K است و و چون یکی از فرآورده های لبنی است، جزو مفید ترین و سالم ترین چربی های شناخته شده می باشد. این روغن هیچ افزودنی، رنگ و طعم دهنده ای ندارد و به همین دلیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.


رضایت مشتریان ما دلیل خوبی بر این ادعاست.


ارتباط با واحد فروش
آدرس: مشهد، بازار سپاد، فاز مواد غذایی، خیابان سوم، غرفه ٣٩ - در قسمت دفتر مركزي
تلفن: 37668747-051
تلفن همراه مدير فروش : 09120309917




 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر