FA EN

KOOSHAN

فواید شگفت انگیز پنیر موزارلا برای سلامتی


موزارلا پنیر نرم و سفیدی است که رطوبت بالایی دارد. منشا آن ایتالیاست و معمولاً از شیر بوفالو یا گاو ایتالیایی تهیه می شود.
پنیر موزارلا نسبت به سایر پنیرها دارای سدیم و کالری کمتری است. 28 گرم موزارلای پرچرب حاوی :



کالری: 85
پروتئین: 6 گرم
چربی: 6 گرم
کربوهیدرات: 1 گرم
سدیم: 176 میلی گرم - 7 درصد از مصرف روزانه مرجع (RDI)
کلسیم: 14 درصد از RDI


نکته مهمی که در باره پنیر موزارلا وجود دارد وجود باکتری های مفیدی است که در آن موجود است . موزارلا حاوی باکتری هایی است که به عنوان پروبیوتیک عمل می کنند، از جمله سویه های لاکتوباسیلوس کازئی و لاکتوباسیلوس فرمنتوم .

مطالعات و آزمایش ها  بر روی حیوان و انسان نشان می دهد که این پروبیوتیک ها ممکن است سلامت روده را بهبود بخشند، ایمنی را تقویت کنند و با التهاب در بدن شما مبارزه کنند .

یک مطالعه روی 1072 سالمند نشان داد که نوشیدن 7 اونس (200 میلی‌لیتر) در روز لبنیات تخمیری حاوی لاکتوباسیلوس فرمنتوم به مدت 3 ماه به طور قابل توجهی طول مدت عفونت‌های تنفسی را در مقایسه با عدم مصرف نوشیدنی کاهش می‌دهد.

بنابراین، محصولات لبنی مانند موزارلا که حاوی این پروبیوتیک هستند ممکن است سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و به مبارزه با عفونت ها کمک کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

این پنیر انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها هم مصارف ویژه‌ای دارند.پنیر موزارلا با توجه به شیری که از ان تهیه میشود و یا فرایند تولید آن می تواند متفاوت باشد

 

5 فواید شگفت انگیز پنیر موزارلا برای سلامتی



آیا از طرفداران بزرگ پنیر هستید و به دنبال گزینه ای هستید که منحصر بفرد باشد و ارزش تغذیه ای بالایی داشته باشد ؟ پنیر موزارلا یک گزینه عالی است!

با مطالعه این مطلب در مورد برخی از فواید پنیر موزارلا که ممکن است قبلاً با آنها آشنا نباشید ،بیشتر بدانید. با کسب اطلاعات بیشتر در این راهنما، از این پنیر خوشمزه و ارزش غذایی آن لذت ببرید.



1. موزارلا منبع عالی بیوتین


موزارلا منبع عالی بیوتین است که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می شود. این یک ماده مغذی محلول در آب است، به این معنی که شما می توانید نیازهای غذایی فوری خود را به جای ذخیره آنها در بدن برآورده کنید. برخی از زنان باردار این پنیر را برای مقابله با کمبود احتمالی بیوتین می خورند.

این ویتامین توسط افرادی که به دنبال تقویت سلامت مو، پوست و ناخن خود هستند استفاده می شود. این می تواند ویتامین خوبی برای کسانی باشد که ناخن ها و موهای شکننده دارند. همچنین می تواند به کاهش سطح گلوکز خون برای افراد مبتلا به دیابت کمک کند.



2. موزارلا برای سلامت استخوان مفید است


مانند بسیاری از انواع پنیر و محصولات لبنی مختلف، پنیر موزارلا منبع عالی کلسیم است که به تقویت استخوان ها کمک می کند. این پنیر دارای سطح بالایی از این ماده معدنی است که برای سلامت استخوان ها و دندان ها بسیار مفید است. این یک راه عالی برای حفظ ساختار استخوان و محافظت از مینای دندان شما است.

علاوه بر این، می تواند به کاهش خطر سرطان روده بزرگ کمک کند و همچنین برای محافظت از ماهیچه های قلب کار می کند. همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند. پنیر موزارلا همچنین مملو از پروتئین است که می تواند قدرت عضلانی شما را بهبود بخشد و انرژی لازم را برای رسیدن به اهداف تناسب اندام به شما بدهد.


3. موزارلا دارای پتاسیم است


این پنیر همچنین منبع عالی پتاسیم است. این به مبارزه با اثرات نامطلوب ناشی از مصرف سدیم توسط انسان کمک می کند. پتاسیم همچنین به کاهش فشار خون کمک می کند که می تواند ریتم های نامناسب قلب را اصلاح کند.


4. موزارلا منبع روی می باشد


روی یک ماده معدنی است که در پنیر موزارلا یافت می شود و می تواند به افزایش تعداد گلبول های سفید در بدن منجر شود و در عین حال به حل مشکلات پوستی نیز کمک کند. می تواند به عملکرد خوب غده پروستات که می تواند به کاهش وزن نیز بیانجامد ، کمک کند.
 

5. سرشار از ریبوفلاوین


ریبوفلاوین یا ویتامینB2 ، ویتامین دیگری است که می توانید از پنیر موزارلا دریافت کنید. این ویتامین باید روزانه مصرف شود زیرا می تواند به بدن در مبارزه با شرایط یا بیماری های متعدد مانند میگرن و کم خونی کمک کند. دارای خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده ای است که می تواند به ارتقای سلامت کلی و ایمنی شما کمک کند.

در حالی که تمایلی به خوردن چیزی در مقادیر زیاد ندارید، خوردن این پنیر خوشمزه می تواند فواید فوق را برای سلامتی بیشتر شما فراهم کند. موزارلا می تواند یک مکمل عالی برای بسیاری از غذاهای خوشمزه ایتالیایی باشد و همچنین می تواند به تنهایی به عنوان میان وعده یا غذای جانبی مصرف شود.
بسیاری از افراد علاقه دارند که پنیر را درخانه درست کنند .برای تهیه یک پنیر موزارلای خانگی عالی میتوانید اینجا کلیک کنید

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر