FA EN

KOOSHAN

لبنیات پرچرب گزینه ای سالم برای وزن گیری کودکان


آیا نگران این هستید که کودک شما به درستی وزن نمی گیرد؟ شما تنها نیستید! یک مطالعه می گوید که ۸۵٪ از مادران از بابت وزن نوزاد خود پریشان بوده و همیشه برای تغذیه سالم آنها تلاش می کنند. اما یک مادر نگران،چه مواد غذایی باید به کودکان بدهد تا در حالیکه باعث وزن گیری مناسب کودک شود ، سالم نیز باشد :


استفاده از غذاهای پر کالری با انرژی بالا به جای استفاده از غذاهای چرب، سبب افزایش وزن آن هم بدون افزایش چربی بد در کودک می شوند. اگر غذاهای چرب دارای کالری بالا ولی فاقد ارزش غذایی (مانند غذاهای فرآوری شده) به کودک داده شود، عادت های خوردن غذاهای ناکارآمد ایجاد می شود که تغییر آن بعداً دشوار خواهد بود.


اگر کودکی لاغر است و هله و هوله زیاد می خورد باید او را تشویق کنید که به جای آنها غذاهای سالم و مغذی را دریافت نماید .


نکته دیگر و مهم برای افزایش وزن یا وزن گیری کودک شما استفاده از مواد غذایی سالم برای وزن گیری است . ببهترین غذاها مواد غذایی با پروتئین خوب و چربی مفید هستند .


رژیم غذایی متعادل غنی از کلسیم، فسفر، ید و منیزیم برای رشد کافی، ضروری است. مصرف چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع شده باید محدود شوند؛ چراکه هضم آنها دشوار است و مانع جذب سایر مواد غذایی می‌شود. بنابراین در رژیم غذایی کودکتان از خوراکی‌هایی استفاده کنید که مقدار کافی از پروتئین، کربوهیدرات، اسیدهای آمینه و کلسیم در آنها وجود داشته باشد.

لبنیات پرچرب برای کودکان



لبنیات یکی از بهترین مواد غذایی برای وزن گیری کودک شماست . این گروه غذایی علاوه بر اینکه سالم هستند میتوانند کالری و انرژی مورد نیاز کودک شما را فراهم کند و به وزن گیری سالم او نیز کمک کند .


نقش کلسیم در رشد بدن انسان نباید فراموش شود؛ کلسیم برای رشد و استحکام استخوان‌ها و غضروف‌ها حیاتی است. شما می‌توانید با مصرف شیر و لبنیات تازه نیازهای بدن کودکتان را به کلسیم تامین کنید.


شیر یک منبع طبیعی از پروتئین و کربو هیدرات است.مطمئن باشید که کودکان در روز حداقل 2 لیوان شیر یا به صورت مستقیم یا موجود در غلات و شیرینی جات و کوکی ها مصرف میکنند.
کلسیم، پروتئین، منیزیم، زینک و ویتامین های A، D و K مواد مغذی موجود در پنیر هستند که به سلامت استخوان ها در کودکان کمک می کنند
کره همیشه بد و مضر نیست،مخصوصا اگر از برند های معروف بخرید کره غنی ترین منبع چربی است که برای بچه های که لاغر هستند ،بسیار مناسب است پس مقداری کره را به وعده های غذایی کودکانتان بیفزایید.



سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر