FA EN

KOOSHAN

ماست میتواند کلسترول را کاهش دهد

ماست برای بسیاری از افراد به عنوان یک میان وعده خوب است زیرا حاوی پروبیوتیک های مفید میباشد ، منبع عالی پروتئین و ویتامین ها است ، قند کمی دارد و و به ما حس سیر می بخشد . اما آیا ماست می تواند به کاهش سطح کلسترول "بد" کمک کند؟
آیا ماست می تواند کلسترول را کاهش دهد؟
مطالعات متعددی تأثیر خوردن ماست بر میزان کلسترول را بررسی کرده اند. یک منبع پژوهشی در سال 2013 ، مصرف ماست را به فشار خون و سطح کلسترول سالم مرتبط کرد. در این مطالعه ، به نظر می رسد که افرادی که ماست میخورند نسبت به افرادی که ماست نخورده اند ، مشخصات متابولیکی بهتری دارند. این بدان معنی است که آنها دارای شاخص توده بدنی کمتر (BMI) ، دور کمر و همچنین سطح پایین تر تری گلیسیرید ، گلوکز ناشتا و انسولین و فشار خون بودند. آنها همچنین سطح بالاتری از لیپوپروتئینهای با چگالی بالا (HDL) یا همان کلسترول "خوب" را نشان دادند.

ماستی را که انتخاب میکنید را بشناسید
شاید یافته های مربوط به توانایی ماست در کاهش کلسترول  قطعی نباشد ، اما هیچ تردیدی در مورد فواید سلامتی دیگر برای خوردن ماست وجود ندارد. ماست یک منبع عالی برای پروبیوتیک ها ، مواد مغذی، ویتامین ها و پروتئین های عضلانی است.با این حال ،مهم است که تفاوت  انواع ماست را بدانیم. برخی از آنها با شکر تهیه شده اند ، و این قطعاً برای ما خوب نیست. در حالی که برخی از مردم اصرار دارند که ماست پرچرب بهترین است ، انواع مختلفی نیز وجود دارد که چربی ندارند یا 2 درصد چربی دارند (چربی نیز می تواند بر کلسترول تأثیر بگذارد).
یک فنجان ماست ساده تهیه شده با شیر کامل حاوی :
104 کالری
7.9 گرم شکر
5.5 گرم چربی
در ترکیب با میوه ها شامل :
194 کالری
19.4 گرم شکر
5.7 گرم چربی
در مقابل ، همان وعده ماست یونانی غیر چربی ساده شامل :
100 کالری
5.5 گرم شکر
0.7 گرم چربی است .
توجه داشته باشید که قند موجود در ماست های ساده از لاکتوز ، قند طبیعی که در شیر یافت می شود ، ناشی می شود. این را با ماست میوه ای ، که حاوی حدود 12 گرم شکر اضافه شده است ، مقایسه کنید.
کدام ماست مناسب شماست؟
هر چیزی که  خیلی شیرین تر از طعم و مزه های واقعی داشته باشد، ممکن است بیشتر یک دسر باشد تا یک وعده غذایی یا میان وعده.طبق تحقیقات کلینیک کلیولند ماست ساده و بدون چربی سالم ترین انتخاب است ، چه اصلی و چه یونانی. ماست یونانی حاوی پروتئین بیشتری است که می تواند احساس سیری طولانی تری را به شما نشان دهد ، اما هر دو نوع ماست دارای پروتئین ، پروبیوتیک و کلسیم عالی هستند.

از طرف دیگر ماست های میوه ای  ، کالری اضافی را شامل می شوند و اغلب حاوی بیش از سه برابر مقدار قند اضافه شده نسبت به انواع ساده  آن هستند.
به جای خرید ماست های طعم دار که ممکن است قند زیادی به آنها اضافه شود ، بسیاری از افراد روش های جالبی برای طعم دادن انواع ساده ماست پیدا کرده اند. میوه تازه ، میوه خشک یا مقدار کمی شیرین کننده  سالم دیگر را اضافه کنید مانند عسل . نوشیدنی های ماست نیز وجود دارد که اسموتی ها هستند و روش دیگری برای مصرف ماست ارائه می دهند. باز هم به مقدار قند توجه کنید.
اینکه آیا ماست در واقع می تواند کلسترول خون را کاهش دهد ، روشن نیست ، اما بدون شک ماست فواید سلامتی زیادی دارد.

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر