FA EN

KOOSHAN

مردم کشورهای مختلف صبحانه چه می خورند

 
صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی در روز است اما محتویات صبحانه بستگی به کشوری دارد که در آن زندگی می کنید. در این مقاله با انواع صبحانه در چندین کشور آشنا می شویم:  

1- فرانسه

به طور کلی، فرانسوی ها ترجیح می دهند همه چیز را آسان بگیرند. قهوه پای ثابت یک صبحانه فرانسوی است و البته بعضی افراد آب پرتقال و حتی شکلات داغ را انتخاب می کنند. برای این که پاریسی بودن را احساس کنید یک کافی شاپ را در نظر بگیرید که در آن افراد نشسته اند و دارند کره و مربا را روی روی نان باگت و یا شکلات را بر روی نان کروسان  (نان فرانسوی) پخش می کنند. 
 
نان باگت با مربا

2- چین 

در کشوری به بزرگی و متنوعی چین، انتخاب یک نوع صبحانه کار بسیار سختی است. از بین غذاهایی که بیشتر مصرف می شود می توان کانجی (فرنی برنج)، بائوزی ( کوفته بخارپز) و نوعی خمیر سرخ شده که با سس سویا سرو می شود را نام برد. از بین غذاهای خیابای در چین می توان پنکیک ژی آن یا ژی آی بینگ را نام برد که از ترکیب گوشت ورقه شده در داخل دو خمیر گرد نازک همراه با مقداری کاهو و زنجبیل تازه، پیاز رنده شده و روغن چیلی تهیه می‌شود. آشپزی چینی یکی از پر رمز و رازترین آشپزی هاست. 
 
فرنی برنج

3- کلمبیا

کلمبیا یک کشور امریکای جنوبی است و صبحانه سنتی این کشور به کالنتادو معروف است که ترکیبی از برنج، لوبیا قرمز، تخم مرغ و کاهو است که در یک کاسه سرو می شود. چانگوا هم یک نوع سوپ کلمبیایی است که از تخم مرغ، شیر، پیازچه و جعفری درست می شود و معمولا با نان تست سرو می شود. 
 
سوپ کلمبیایی

4- انگلستان

فیش اند چیپس یکی از غذاهای پر طرفدار انگلیسی است. صبحانه انگلیسی به صبحانه کامل مشهور است و معمولا شامل  بیکن و سوسیس، لوبیای پخته شده، گوجه فرنگی، نان سرخ شده و تخم مرغ است. کپیرز (شاه ماهی دودی)، قارچ، سیب زمینی یا پودینگ سیاه نیز در یک بشقاب صبحانه انگلیسی دیده می شود.  
 
صبحانه انگلیسی

 

بیشتر بخوانید: صبحانه انگلیسی شامل چه ترکیباتی می شود

5- اتیوپی

 در اتیوپی معمولا روز خود را با خوردن نوعی فرنی به نام جنفو آغاز می کنند. برای درست کردن این نوع فرنی معمولا آرد را با آب مخلوط می کنند تا غلیظ شود و سپس آن را در کاسه ای می ریزند تا شکل گیرد. وسط فرنی را سوراخ کرده و آن را با ادویه و کره پر می کنند. مانند دیگر غذاهای اتیوپی آن را با طور مشترک در کنار ماست سرو می کنند و بر خلاف سایر غذاهای اتیوپی از قاشق و چنگال برای خوردن آن استفاده می کنند. 
 
فرنی جنفو

6- ایسلند

صبحانه ایسلندی معمولا غنی از پروتئین است و ماست و پنیر ایسلندی شهرت بسیاری در جهان دارد. مواد اصلی دیگر برای صبحانه ایسلندی شامل انواع بلغور و جو دو سر است. مکمل هایی مانند لیسی یا روغن جگر ماهی کاد غنی از ویتامین D  هستند که به فقدان ویتامین های حاصل از نور خورشید در این جزیره کمک می کنند. 
 
ماست ایسلندی

7- جامائیکا 

یک صبحانه جامائیکایی از میوه ای  به نام آکی (یک نوع میوه وارداتی ازجزایر کارائیب) تشکیل شده که با ماهی دریایی سرو می شود. کالائو هم یک برگ سبز است که با پیاز و سیر پر می شود و همراه با پنکیک، کیک و شکلات داغ جامائیکایی روی میز صبحانه قرار می گیرد. 
 
صبحانه جامائیکایی

8- ژاپن 

وعده غذایی صبحانه در ژاپن بسیار متنوع است. بعضی از ژاپنی ها تخم مرغ و سوسیس برای صبحانه می خورند و بعضی دیگر میوه های تازه، ماست یا مافین های انگلیسی را انتخاب می کنند. اما بیشتر ژاپنی ها طرفدار صبحانه سنتی ژاپن یعنی سوپ میسو، برنج سفید و ناتو (سویای تخمیر شده) هستند. 
فوی گراس یکی از غذاهایی است که طعمی شبیه پنیر کوتاژ نمکی دارد . این غذا دومین غذای اشرافی در جهان پس از خاویار است . این غذا در واقع همان جگر اردک یا غاز است که توسط متد خاصی تولید می شود. در این متد دانه ها توسط لوله های مخصوصی به گلوی غاز یا اردک فرستاده شده و جگر اردک یا غاز شروع به ساخت چربی اطراف دانه ها می کند. این غذا در جهان اصلا محبوب نیست اما در مناطق شمالی و شرقی ژاپن بسیار طرفدار دارد. 
 
صبحانه سنتی ژاپن

9- مالزی 

غذاهای مالزی ترکیبی از غذاهای مالایی، چینی و هندی همرا با غذاهایی از انگلستان، پرتقال و تایلند است. صبحانه های این کشور بسیار متنوع است . کایا تست که از شیر نارگیل، شکر و تخم مرغ تشکیل شده، یک نان ضخیم کباب شده است که با کره و مربای کایا سرو می شود. یکی دیگر از غذاهای معروف مالزی ها ناسی لماک است  که در آن برنج  داخل شیر نارگیل پخته می شود و همراه با سس سمبل و چاشنی هایی مانند تخم مرغ  آبپز و دانه های روغنی سرخ شده سرو می شود. 
 
کایا تست

10- سوریه

یک صبحانه سوریه ای همه چیز دارد. به غیر از نان پیتا، پنیرهای سوریه ای، لبنه (ماست یونانی خانگی)، بورک پنیر و فول مادامز به عنوان صبحانه مصرف می شود. زیتون، گوجه فرنگی تازه و خیار، تخم مرغ و بادمجان (ترشی بادمجان) نیز بسیار مرسوم است. 
 
تنوع صبحانه در سوریه
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر