FA EN

KOOSHAN

مزایای روغن حیوانی -قسمت اول

روغن حیوانی برای آشپزی و در دماهای 485 درجه فارنهایت به عنوان بهترین روغن برای پخت و پز در دماهای بالا استفاده می شود اما در طب آیورودا از این روغن برای ماساژ و به عنوان آرامبخش برای تمامی اعضای بدن یاد می کنند. روغن حیوانی بسیار سالم است و به حذف سموم محلول در چربی کمک می کند. این روغن نه تنها طعم بسیار خوبی دارد بلکه باکتری های مفیدی دارد که به هضم غذا در روده کمک می کند. روغن حیوانی بعضی مواقع به ویژه در ماههای اول دوران بارداری مضر می باشد و از خوردن آن هم با عسل باید خودداری شود. مصرف منظم این نوع روغن باعث افزایش قدرت روحی و فیزیکی می شود و به سلامت بدن کمک می کند.

خرید روغن حیوانی زرد گاوی

 

در این مقاله با مزایای روغن حیوانی با جزئیات بیشتر آشنا می شویم: 

فواید روغن حیوانی

پایین بودن میزان چربی

روغن حیوانی  بسیار خوشبو و معطر است، در دمای اتاق جامد است، به دلیل پایین بودن میزان چربی گزینه بهتری نسبت به کره است و راحت تر هضم می شود. تحقیقات نشان می دهد که روغن حیوانی می تواند کلسترول روده را کاهش دهد و به دلیل چربی های اشباع شده انتخاب بهتری نسبت به سایر چربی های سالم است. 

کمک به سیستم گوارشی

روغن حیوانی منبعی غنی از اسید بوتیریک است که جزو اسید های چرب با زنجیره کوتاه است.این اسید چرب پاسخی ایمنی ایجاد می کند که می تواند به کاهش التهاب و بهبود سیستم گوارش بدن کمک کند. روغن حیوانی همچنین به ترشح اسید معده کمک می کند تا غذا بهتر هضم شود. 

 

روغن حیوانی برای رفلاکس معده

از آنجا که روغن حیوانی  به تحریک ترشح اسید معده کمک می کند میتواند به نوبه خود به هضم مناسب غذا نیز کمک کند.
 

بیشتر بدانیم:  فواید روغن حیوانی با معده خالی و ناشتا

تقویت سیستم ایمنی

روغن حیوانی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که توانایی بدن برای جذب ویتامین ها و مواد معدنی را افزایش می دهد و در نهایت سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. تحقیقات نشان داده اند زمانی که اسید بوتیریک به اندازه کافی تولید شود سلول T کشنده را در روده پشتیبانی می کند و سیستم ایمنی بدن تقویت می شود. سلول های T مسئول تمامی کارهای سنگین انجام شده توسط سیستم ایمنی بدن علیه آلرژی ها و ذرات خارجی هستند که وارد بدن می شوند. ویتامین ها و مواد معدنی محلول در چربی هم باعث تقویت ایمنی بدن می شوند و روغن حیوانی به جذب این مواد مغذی کمک می کند. 
 
روغن حیوانی کوشان

ویتامین های ضروری بدن را فراهم می کند

روغن حیوانی غنی از ویتامین A، D، E و K است که ویتامین محلول در چربی هستند. آنها نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن قلب، مغز و استخوان دارند ونیز دارای مقدار زیادی از چربی های رژیم غذایی هستند که به بدن کمک می کند تا این ویتامین های ضروری را جذب کرده و از آنها استفاده کنند. 
 

خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی دارند

به گفته محققان، بوتیریک و مکمل های آن به درمان موثر بیماری هایی که سبب التهاب روده و کولیت روده می شوند کمک می کند. روغن حیوانی به طور طبیعی غنی از CLA  ( لینولئیک اسید کونژوگه) است که باعث بهبود مقاومت در برابر انسولین شده و برای مبارزه با سرطان به کار می رود. همچنین غلظت بالایی از اسید بوتیریک که دارای خواص ضد ویروسی است می تواند مانع توسعه تومورهای سرطانی شود. 

آلرژی به محصولات لبنی ایجاد نمی کند

 
روغن حیوانی از کره تصفیه شده تشکیل شده است و به همین دلیل عاری از هر گونه ناخالصی هایی است که در شیر یا سایر محصولات لبنی وجود دارد. کازئین که پروتئین اصلی شیر است به مقدار کم در روغن حیوانی یافت می شود و نیز لاکتوز کمی دارد. اگر شما دچار حساسیت به لاکتوز یا کازئین دارید نگران نباشید چون هیچ واکنش منفی در شما ایجاد نمی کند. 

مقاله پیشنهادی: 6 فرآورده لبنی که پایین ترین میزان لاکتوز را دارند

چربی های اساسی سالم بدن را فراهم می کند

بدن شما نیاز به چربی های خاصی دارد تا اطمینان حاصل کنید که بدن شما به درستی کار می کند. این عملیات شامل حفاظت از دیواره معده در برابر اسید های گوارشی، حفاظت از مغز، عصب و سلامت پوست و نیز ایجاد غشای سلولی و تقویت آن است. 
این مزایا به وسیله چربی های موجود در روغن حیوانی تامین می شود که بدون روغن های هیدروژنه ، ترانس چربی و کلسترول اکسید شده است. 
 
روغن حیوانی کوشان یکی از روغن هایی است که هیچ افزودنی و طعم دهنده ای ندارد و به صورت خالص تهیه می شود و به همین دلیل استفاده از آن را به عنوان روغن حیوانی با کیفیت در آشپزی توصیه می کنیم.  
 
 
 
منبع : www.stylecraze.com

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر