FA EN

KOOSHAN

مزایای روغن حیوانی-قسمت دوم

مطالعات علمی اخیر نشان داده اند که چربی های مصنوعی موجود در روغن های گیاهی به اندازه ای که گفته می شود سالم نیست. در حقیقت، علم مدرن ثابت کرده است که چربی های اشباع شده موجود در چربی حیوانات سالم تر و طبیعی ترهستند. چربی های حیوانی عمدتا چربی های اشباع شده هستند که در گرمای زیاد مقاومت بهتری دارند و ماندگاری بیشتری هم نسبت به چربی های گیاهی نشان می دهند. کاهش اکسیداسیون موجود در چربی های حیوانی به این معناست که حساسیت کمتری نسبت به سموم و درجه سرطانزا بودن نسبت به استفاده تنها از روغن های گیاهی دارند. گرچه مصرف بیش از اندازه روغن حیوانی خیلی سالم نیست اما فواید بسیاری دارد که در این مقاله با سایر مزایای روغن حیوانی خالص بیشتر آشنا می شویم:
 
نقطه دود بالایی دارد 
به گفته متخصصان تغذیه، روغن حیوانی یک محیط عالی برای پخت و پز به ویژه هنگام سرخ کردن غذا ایجاد می کند و این به خاطر نقطه دود بالای آن است. بر خلاف بسیاری از روغن های دیگر، روغن حیوانی رادیکال های مضر آزاد را نمی شکند و در دماهای بالا بخارهای سمی ایجاد نمی کند. نقطه دود روغن حیوانی 500 درجه فارنهایت است در صورتی که نقطه دود کره معمولی 350 درجه فارنهایت است. 
 
کمک به درمان سوختگی ها 
روغن حیوانی به طور گسترده برای درمان سوختگی و تورم در قسمت های مختلف بدن به کار می رود. همچنین می توان از این روغن برای کاهش التهاب پوست در منطقه آسیب دیده استفاده کرد. اگر پوسستان خشک است روغن حیوانی می تواند به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست استفاده شود. 
عاری از هر گونه مواد افزودنی 
روغن حیوانی خالص است و به همین دلیل یک انتخاب عالی برای آشپزی است. روغن حیوانی هیچ گونه افزودنی که در سایر روغن های هیدروژنه موجود در بازار و در کره است را ندارد. شما همچنین نمی توانید نگران سایر افزودنی ها و نگه دارنده های مجود در ان باشید چون روغن حیوانی کاملا خالص است و حتی چربی ترانس هم ندارد. از آنجا که هیچ ناخالصی در این روغن وجود ندارد پس باید حتما در آشپزخانه شما باشد. 
 
 
ایجاد انرژی بالا 
روغن حیوانی تقریبا 470 کیلوژول انرژی در هر قاشق غذا خوری ایجاد می کند و این به خاطر اسید های چرب با زنجیره متوسط است که به راحتی جذب کبد شده و به عنوان انرژی سوخته می شود. این انرژی حتی ساعت ها پس از مصرف آزاد می شود و ورزشکاران می توانند از آن هنگام تمرین های ورزشی استفاده کنند. 
بهبود قدرت بینایی 
در طب آیورودا که یک علم باستانی و کهن هندی است از روغن حیوانی به عنوان درمانی برای قدرت بینایی و چشم استفاده می شود. مصرف روغن حیوانی به صورت منظم باعث بهبود بینایی می شود . اگر چشم شما سوزش و نارحتی دارد اندکی از آن را در زیر چشم تان بکشید. 
 
روغن حیوانی کوشان
 
درمان سرفه 
این یک درمان خانگی موثر است که می توانید یک قاشق غذا خوری از آن را به تنهایی بخورید و یا از ترکیبات گیاهی مانند موارد زیر استفاده کنید: 
یک تکه دارچین را در روغن حیوانی سرخ کنید و بعد از سرد شدن آن را بخورید. 
پودر زنجبیل و هل را در روغن حیوانی سرخ کنید. این ترکیب بسیار مفید است به ویژه اگر راه تنفسی شما بسته شده باشد. 
از بین بردن یبوست 
روغن حیوانی یک داروی خوب برای کسانی است که از یبوست رنج می برند. در طب آیورودا در هند باستان استفاده از روغن حیوانی برای تنقیه بسیار رایج بود. به زنان باردار توصیه می شود که هر شب یک لیوان شیر با یک قاشق روغن حیوانی میل کنند تا یبوستشان را کاهش و سوخت و ساز در بدن را افزایش دهد. 
درمان اختلال عملکرد تیروئید 
اختلال در عملکرد تیروئید یک اختلا رایج در میان زنان میانسال است که می تواند منجر به تغییرات هورمونی در بدن و نیز مشکلات تولید مثل می شود. کره تصفیه شده یا روغن حیوانی هیچ ماده جامد شیری ندارد و برای کسانی که از این وضعیت رنج می برند بسیار مناسب است. دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن که توسط غده تیروئید به خطر می افتد توسط روغن حیوانی محافظت می شود. علاوه بر این، هورمون تیروکسین توسط مواد شیمیایی موجود در روغن حیوانی تنظیم می شود. 
 
روغن حیوانی
 
تاثیر مثبتی بر روح و ذهن دارد
روغن حیوانی تاثیر مثبتی بر انتقال دهنده های عصبی ما دارد و باعث می شود که ما احساس خوشحالی بیشتری بکنیم. کره ارگانیک و روغن حیوانی علاوه بر طعم و مزه خوب آن، تاثیر خوبی بر سیستم هورمونی بدن می گذارد و باعث شادی می شود.  
عطر و طعم 
غذاهایی که در روغن حیوانی سرخ می شوند نسبت به روغن گیاهی خوش طعم تر هستند. بهتر است از روغن های حیوانی یا ترکیبی از روغن های حیوانی و گیاهی به جای تنها روغن های گیاهی استفاده کنید. از سوی دیگر، به دلیل پایداری روغن های حیوانی، غذاهای سرخ شده در چربی های حیوانی روغن کمتر و چربی کمتری را جذب می کنند. 
 
روغن حیوانی کوشان  تمامی این خواص را دارد و به دلیل نظارت بالا در کل فرایند تولید از کیفیت بالایی برخوردار است. این روغن دارای رنگ زرد و شفاف و طعم مطلوب و منحصر به فردی می باشد و همین باعث شده تا یک انتخاب خوب از میان روغن های حیوانی دیگر باشد. رضایت مشتریان ما دلیل خوبی بر این ادعاست.  
 
 
منبع : www.stylecraze.com
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر