FA EN

KOOSHAN

5 دلیل که باعث میشود پنیر را برای سلامتی خود انتخاب کنید


این تحقیقی است که احتمالا خیلی از دوستداران پنیر منتظر آن بوده اند : طبق علم، پنج مزیت شگفت انگیزدر مورد پنیر برای سلامتی وجود دارد

پنیر لبنه

5 راز سلامتی پنیر


فکر می کنید چه مزایای وجود دارد؟ ممکن است پنیر واقعا برای شما مفید باشد؟ یک تفکر قدیمی وجود دارد که پنیر به دلیل چربی اشباع شده آن خیلی سالم نیست. اما تحقیقات جدیدتر ارتباط بین چربی اشباع شده و بیماری قلبی را زیر سوال می برد. در واقع، خوردن پنیر با فواید سلامتی متعددی مرتبط است. در اینجا به 5 مزیت پنیر برای سلامتی می پردازیم.


1. خطر بیماری قلبی شما را کاهش می دهد


برخی از محققان بر این باورند که پنیر ممکن است به اصطلاح پارادوکس فرانسوی را توضیح دهد - اینکه فرانسوی‌ها علیرغم تمایلشان به پنیر و سایر غذاهای غنی از چربی اشباع شده مانند کره و اردک، نرخ پایین بیماری قلبی دارند. سپس گزارشی در سال 2016 وجود دارد که نتایج حاصل از 31 مطالعه کوهورت آینده‌نگر (مطالعاتی که افراد را در طول زندگی خود تماشا می‌کنند) را تجزیه و تحلیل می‌کند که میزان مصرف لبنیات افراد را با ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مقایسه می‌کند. یکی از یافته های اصلی این بود که خوردن تقریباً 2 اونس پنیر در روز (1 اونس برابر با یک مکعب 1 اینچی) با 18 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط بود. نویسندگان مقاله در مجله بریتانیایی تغذیه پیشنهاد می‌کنند که مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم و ویتامین‌هایی مانند ریبوفلاوین و B12 ممکن است نقش داشته باشند. یکی دیگر از یافته های کلیدی: خوردن کمتر از 1/2 اونس پنیر در روز می تواند خطر سکته را تا 13 درصد کاهش دهد.

بهترین زمان خوردن پنیر : صبحانه یا شام ؟


2.پنیر از دیابت جلوگیری می کند


تجزیه و تحلیل مطالعات گروهی در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می دهد که خوردن 13/4 اونس پنیر در روز ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 8 درصد کاهش دهد. خبرهای خوب بیشتری از همان مطالعه وجود دارد، افرادی که روزانه حدود 3/4 فنجان ماست می‌خوردند، خطر کمتری هم داشتند. مطالعه دیگری در AJCN، این مطالعه خارج از سوئد، نشان داد که زنانی که کمتر از 2 اونس پنیر می‌خورند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نیز کاهش می‌دهند. چربی های اشباع شده با زنجیره کوتاه در پنیر با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. همچنین، به گفته محققان، کلسیم - که ترشح انسولین را افزایش می دهد و ممکن است مقاومت به انسولین را کاهش دهد - ممکن است از بیماری جلوگیری کند. پروتئین های آب پنیر نیز ممکن است نقش داشته باشند، زیرا ممکن است حساسیت به انسولین را افزایش دهند.


3. به شما کمک می کند تا از مرگ فرار کنیدwink


خوب، این قسمت کمی افراطی است. اما طبق یک مطالعه در سال 2016 در مجله اروپایی تغذیه بالینی، که 960 مرد فرانسوی را برای تقریباً 15 سال بررسی کرد، خوردن پنیر واقعاً ممکن است به شما کمک کند زندگی طولانی‌تری داشته باشید. چه تحقیق مبارکی؟ خوردن حدود 2 اونس پنیر در روز با 38 درصد کمتر احتمال مرگ آنها در زمان مطالعه مرتبط بود. محققان می نویسند شاید اثرات کاهش فشار خون کلسیم ممکن است نقش داشته باشد یا به دلیل نقش آن در توانایی مهار جذب چربی در روده است.

مصرف پنیر از چه بیماری هایی جلوگیری می کند ؟


4. خوردن پنیر کلسترول شما را بهبود می بخشد


با حفظ سلامت قلب، روزانه یک میان وعده پنیر ممکن است کلسترول شما را کاهش دهد. تجزیه و تحلیل سال 2015 از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده (استاندارد طلای پژوهش) در Nutrition Reviews، کلسترول خون افرادی را که رژیم غذایی تجویز شده‌ای شامل کره یا پنیر مصرف می‌کردند، مقایسه کرده است . اگرچه هر دو رژیم تقریباً مقدار یکسانی از چربی و کالری اشباع شده داشتند، پنیر خواران آزمایشات خود را با کلسترول تام و LDL کمتری نسبت به همتایان خود که کره خوار بودند، به پایان رساندند. کلسترول HDL "خوب" آنها نیز پایین تر بود، هر چند - برعکس آنچه شما می خواهید. تغییرات کلسترول می تواند به دلیل توانایی کلسیم در انتقال چربی از طریق روده باشد تا شما آن و کالری های مرتبط با آن را جذب نکنید (مقدار کلسیم در پنیر بسیار بیشتر از کره است). ویتامین K2 که در محصولات لبنی تخمیر شده مانند پنیر یافت می شود نیز ممکن است نقش داشته باشد.


5. شما را قوی تر می کند


خوردن تقریباً یک فنجان پنیر ریکوتا در روز به مدت 12 هفته باعث افزایش توده عضلانی و بهبود تعادل در بزرگسالان سالم بالای 60 سال شد. محققان این مطالعه - که در سال 2014 در مداخلات بالینی در پیری منتشر شد - گفتند که پروتئین های شیر کازئین و آب پنیر ممکن است باعث بهبود سوخت رسانی شوند.

منبع: eatingwell

میدونستید پنیر باعث لاغری هم میشود ؟ اگر نه ! پس  کلیک کنید:

 

پاسخ به سوالات مرسوم شما درمورد پنیر

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر