FA EN

KOOSHAN

مصرف پنیر از چه بیماری هایی پیشگیری می کند؟


پنیر یکی از محصولات لبنی است که قدمت استفاده و مصرف آن به بشر به سالهای بسیار دور برمیگردد . انواع مختلفی از پنیر با خاصیت های تقریبا نزدیک به هم وجود دارد . پنیرها منبع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند و می‌توانند به شما در جلوگیری از گرفتار شدن به بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات رایج و متداول سلامتی کمک کنند.


مصرف پنیر، کم خونی را جبران می کند.


 یکی از علل کم خونی می تواند به علت کمبود ویتامین B12 باشد . محصولات لبنی مانند شیر و پنیر  بدلیل وجود ویتامین B12 جزو مواد غذایی خون ساز می باشند .
ویتامین B-12 که همچنین به عنوان کوبالامین نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین ویتامین است که تا به امروز کشف شده است. این ماده به تولید گلبول‌های قرمز، پروتئین‌ها و DNA در بدن کمک می‌کند، همچنین بسیاری از کارکردهای مربوط به روان را بهبود می‌دهد. کم خونی ویتامین B-12، یا کم خونی خطرناک، نتیجه کمبود این ویتامین مهم در بدن است که می‌تواند منجر به بی حالی، ضعف عضلات و در مواردی که این کمبود به صورت طولانی مدت و شدید در بدن افراد ادامه داشته باشد می‌تواند حتی باعث آسیب عصبی شود.
این ویتامین ضروری فقط به طور طبیعی در محصولات حیوانی یا به صورت مصنوعی در مکمل‌ها یافت می‌شود. این دارو را می‌توان در دوزهای زیاد و بدون عوارض جانبی مصرف کرد. این مقدار اضافی صرفاً در بدن ذخیره می‌شود تا در صورت لزوم، و تا یک سال قابل نگهداری باشد.
بسیاری از پنیرها منبع عالی ویتامین طبیعی B-12 برای بدن هستند. در بین تمام پنیرها، پنیرسوئیسی بالاترین محتوای B-12 را نشان می‌دهد که دارای 0.95 میکروگرم از این ویتامین در هر اونس است. این نوع پنیر در حدود 39 ٪ از میزان توصیه شده روزانه برای مصرف این ویتامین در بدن شما را تأمین می‌کند. حتی پنیرهای با کمترین مقدار ویتامین B-12 مانند چدار و مونتری، هنوز در هر اونس (یا 28 گرم) پنیر در حدود مقدار 10 درصد از مقدار توصیه شدهٔ مصرف روزانهٔ این ویتامین را در بدن شما تأمین می‌کنند.

 

برای جلوگیری از پوکی استخوان و بی خوابی مفید است.


پنیر مقدار زیادی کلسیم و ویتامین D دارد که این‌ها به ما در ساختن استخوان‌های قوی کمک می‌کند. حقیقت این است که توده استخوانی ما در طول دوران کودکی و بزرگسالی به رشد خود ادامه می‌دهد و در حدود 30 سالگی به اوج خود می‌رسد. از این نقطه، روند پیری و افزایش سن شروع به ضعیف کردن استخوان‌های ما می‌کند
افزایش مقدار مصرف کلسیم و پروتئین با پنیر می‌تواند استخوان‌های شما را محکم نگه دارد و به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند.

 در درمان زخم های قرنیه چشم موثر است.


پنیر پارمسان یکی از مواد غذایی غنی از L-لیزین می باشد . تحقیقات نشان می دهند که L- لیزین که یک اسید آمینه ضروری است، به مبارزه و جلوگیری از عفونت های مکرر ویروسی مانند زخم قرنیه چشم کمک می کند.
همچنین میتوان به انواع دیگر بیماری ها اشاره کرد که مصرف پنیر به دلیل داشتن املاح و ویتامین های زیاد ،کلسیم و پروتئین تا حدودی می تواند باعث پیشگیری از آنها شود :

•    پنیر بی نمک در تقویت بینایی موثر است.
•    افرادی که دارای دیابت و یا مبتلا به بیماری زونا هستند به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.
•    پنیر ضدعفونی کننده روده است و در ترمیم زخم ها و بهبود امراض صفراوی و در پیشگیری از ضعف شنوایی موثر است.
•    مصرف پنیر گرفتگی عضلات را رفع می کند و در درمان تورم غدد لنفاوی نیز موثر است.
•    همچنین افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند نیز به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

 

سالم بمانید وشاد

گروه تولید محتوای کوشان

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر