FA EN

KOOSHAN

مواد غذایی که نباید با هم ترکیب شوند-قسمت دوم

همه‌ی ما گاهی مواد غذایی‌ متفاوتی را با هم مصرف می‌کنیم که شاید خوردن‌شان همراه با هم، مناسب نباشد. این خوراکی ها باعث ناراحتی شما می شوند و مشکلاتی جدی ایجاد می کنند. در ادامه مقاله قبلی، سایر مواد غذایی که ترکیب آنها ایجاد مشکل می کند را معرفی می کنیم:
لیمو و خیار
ترکیب لیمو و خیار
 
بعضی افراد قبل از رفتن به رختخواب یک سالاد کوچک میل می کنند اما بعضی سبزیجات مانند گوجه فرنگی و بادمجان را اگر با لیمو و خیار ترکیب کنید درد زیادی در معده ایجاد می کند. این ترکیب قطعا آخرین انتخاب برای یک شام کوچک می باشد. 
 

ماست با میوه

 
 
ترکیب ماست با میوه
 
دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد که خوردن این خوراکی چندان هم برای بدن ما لذت‌بخش نیست. مسئله‌ی مهم، عملکرد میوه‌ی ترش است. اعتقاد بر این است که این ترکیب می‌تواند فلور معده را تغییر بدهد و باعث بروز انواع مشکلات برای این اندام شود. این مشکلات قادر هستند توانایی بدن برای هضم این غذا را دچارمشکل کنند. چون این ترکیبات به انرژی زیادی برای هضم نیاز دارند و منجر به ناراحتی معده و استفراغ و در نهایت انسداد سینوسی و سرفه می شوند. 
 

خربزه و کالباس

 
 
ترکیب خربزه و کالباس
 
خربزه مانند تمامی میوه های حاوی قند بالا اسیدی است و هضم بسیار سختی دارد. خربزه به تنهایی یک میان وعده خوب و انرژی زاست اما زمانی که با پروتئین و نشاسته ترکیب شود یکی از بدترین چیزهایی است که بدن شما می تواند مصرف کند. 
 

حبوبات و پنیر

 
 
ترکیب حبوبات و پنیر
 
اگر شما غذاهای مکزیکی دوست دارید ممکن است از خوردن حبوباتی مثل لوبیا که در غذاهای مکزیکی وجود دارد همراه با پنیر لذت ببرید، اما ترکیب این غذاها با هم دستگاه گوارش را دچار مشکل می‌کند چون این ترکیبات مقدار زیادی گاز معده تولید می‌کند و باعث نفخ شدید می‌شود که می‌تواند خیلی آزاردهنده باشد. 
 

ترکیب گوجه فرنگی با سس پیتزا

 
 
ترکیب گوجه فرنگی و سس پیتزا
 
این ترکیب هم همان‌طور که خودتان می‌دانید ظاهرا محبوبیت زیادی دارد چون خیلی‌ها دوست دارند پاستا را با کچاب یا سس‌های با پایه‌ی گوجه فرنگی میل کنند. خوردن این ترکیب به این دلیل خوب نیست که گوجه فرنگی یک خوراکی اسیدی است و بهتر است همراه با نشاسته خورده نشود. از طرفی بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهتر است مواد غذایی اسیدی با هیچ نوع کربوهیدراتی مصرف نشود. چون ترکیب این مواد در بدن نیاز به انرژی زیادی برای هضم دارد و بدن را خسته و فرسوده می‌کند. 
 

موز و شیر

 
 
ترکیب موز و شیر
 
هر چند همه‌ی ما فکر می‌کنیم که خوردن یک لیوان شیرموز میان‌وعده‌ی جذابی است اما در واقع برعکس است. خیلی از کارشناسان تغذیه معتقدند که این ترکیب خوراکی بسیار سنگین است و می‌تواند بدن را مسموم کند. البته این موضوع هنوز به خوبی اثبات نشده  اما حتی فارغ از این نکته، ترکیب این دو نوع خوراکی‌ هم، همان مشکلات قبلی را برای بدن ایجاد می‌کند یعنی مدت طولانی در معده باقی می‌ماند تا هضم شود که البته هضم بسیار دشواری هم خواهد داشت. 
 

شیر وغلات با آب پرتقال

 
 
ترکیب شیر وغلات و آب پرتقال
 
ترکیب این دو منجر به احساس درد در معده شده و یاعث می شود در باقی روز احساس وحشتناکی داشته باشید. آب پرتقال سرشار از اسید است و شیر را تجزیه می کند. اگر قصد دارید یک لیوان آب پرتقال بنوشید آن را حداقل 20 دقیقه قبل از غلات بنوشید. 
 

گوشت و نشاسته

 
 
ترکیب گوشت و نشاسته
 
چنانچه مشکل هضم غذا دارید پیشنهاد می کنیم از ترکیب نشاسته و پروتئین و غذاهایی مانند لازانیا خودداری کنید. با ترکیب پروتئین و نشاسته، پروتئین ها هضم می شوند ولی نشاسته هضم نمی شود و این باعث می شود غذاهایی مانند لازانیا به سختی در معده هضم شوند. 
 

میوه همراه با غذا

 
 
ترکیب غذا و میوه
 
به گفته بسیاری از متخصصان تغذیه، خوردن میوه همراه با غذا ترکیب خوبی نیست. چون میوه حاوی قند های ساده است که نیازی به هضم ندارند و به مدت طولانی در معده شما باقی نمی مانند. 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر