FA EN

KOOSHAN

میان وعده هایی از جنس لبنیات


از آنجائيکه استفاده از فرآورده هاي لبني براي رشد و سلامت ضروري است پس مي توانيم از آنها به عنوان ميان وعده سالم براي همه گروههاي سني به ويژه کودکان و نوجوانان استفاده نمائيم.
مهمترین فایده خوردن میان‌وعده سالم این است که دیگر بعد از آن هوس خوردن غذاهای ناسالم برای رفع گرسنگی‌تان را نخواهید داشت. میان وعده های پروتئینی برای احساس سیری و داشتن انرژی پایدار برای طولانی مدت گزینه ای کامل هستند.
در این مطلب قصد داریم چند مورد میان وعده سالم لبنیاتی را معرفی کنیم تا از خوردن آن لذت ببرید و همچنین انرژی شما تا وعده بعدی تامین شود .


پنیر یک میان وعده عالی و خوشمزه است. چه کسی از یک بشقاب پنیر بدش می آید؟
1-چند قطعه از پنیر مورد علاقه خود را در بشقاب بگذارید و به همراه دو قطعه نان سبوس دار میل کنید. با این کار پروتئین و فیبر را با هم دریافت می کنید که هم خوب سیرتان می کند و هم برای مدت زمان زیادی انرژی خواهید داشت.
2- میتوانید مقداری پنیر محلی را روی یک دوم فنجان از میوه ی محبوبتان بریزید. نمی دانید چه میوه ای انتخاب کنید؟ این میوه های فوق العاده را امتحان کنید: موز، انواع توت، خربزه یا هندوانه.

شیر شکلات یک وعده غنی از پروتئین با کیفیت است ( مخصوصا بعد از ورزش ) می توانید به راحتی یک بطری حاوی شیر شکلات را در ساک ورزشی خود قرار دهید و پس از تمرین از آن لذت ببرید. فقط سعی کنید نوع کم شکر آن را پیدا کنید.
ماست یونانی یکی از منابع پروتئینی است که از لبنیات تهیه‌شده است. ماست یونانی دارای پروتئینی دو برابر ماست عادی می‌باشد و مواد مغذی موردنیاز بدن شمارا فراهم می‌آورد.

شير با بيسکوئيت يا کيکهاي خانگي. بهترین میان وعده ای كه برای کودکان و نوجوانان توصیه می شود مصرف شیر به خصوص در سنین رشد است .استفاده از شیر با بیسکویت های سبوس دار یا خانگی باعث میشود مدت زمان بیشتری سیر بمانید

ماست همراه با قطعات خرد شده ميوه يا سبزيجات. ماست و میوه حاوی مقادیر قابل‌توجهی پروتئین، کلسیم و پربیوتیک ها است.
بستني کم چرب نیز یک میان وعده مناسب میتواند باشد  تنها باید مواظب تعداد دفعات خوردن بستنی و میزان وعده ای که استفاده می کنید باشید. تنها نصفه فنجان از بسته اصلی آن را داخل یک کاسه کوچک قرار دهید و سپس میل کنید

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر