FA EN

KOOSHAN

نشان طیب ، نشان سلامت برای مواد غذایی

به گزارش خبرگزاری ایرنا- محصولات غذایی سالم ستاره‌دار می‌شوند؛ این ستاره‌ها نشان استاندارد و سالم بودن محصولات غذایی تولید داخل خواهد بود . این نشان با تایید ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط آستان قدس رضوی بر روی محصولات غذایی حک می‌شود.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشان طیب یک استاندارد ایرانی با کاربردی جهانی است که محصولات غذایی باکیفیت کشورمان را با برندی مختص خودمان به بازارهای داخلی و بین‌المللی معرفی می‌کند.

بنا به گفته دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات غذایی ایرانی با دریافت این نشان که توسط آستان قدس رضوی ارائه می‌شود، ستاره‌دار و معتبر می‌شوند. این کار کمک می‌کند تا محصولات غذایی سالم به مردم معرفی شود.

مصطفی قانعی با اشاره به این موضوع، گفت: نشان طیب، بر اساس یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شبکه محصول سالم از مزرعه تا سفره ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آستان قدس رضوی تصویب و نهایی شد.

نشان طیب جامع‌تر و کامل‌تر از نشان حلال است و محصولات باکیفیت ایرانی را به جهان معرفی می‌کند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: شبکه محصول سالم غذایی که از سال گذشته راه‌اندازی شد به دنبال سالم‌سازی و تعریف برندی جهانی برای این محصولات بود که این کار را هم با کمک بخش خصوصی انجام داد.

به گفته قانعی، گردش مالی ۱۰۰ میلیارد دلاری محصولات غذایی، رقم بزرگ و قابل توجهی است که می‌تواند بازار بزرگی برای ایران باشد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به این عرصه، تصریح کرد: باید از این بازار بزرگ به نفع دانش‌بنیان‌های داخلی بهره بگیریم، استفاده از محصول سالم غذایی یعنی تضمین سلامت مردم و محیط‌زیست. پس باید به این موضوع نگاه جدی داشته باشیم.

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر