FA EN

KOOSHAN

نوشیدن شیر در شب به جذب کلسیم کمک میکند

خوردن شیر در شب به جذب کلسیم کمک میکند


پوکی استخوان یکی از شایعترین بیماری های افراد در میانسالی است، که متاسفانه سن پوکی استخوان امروزه بسیار کمتر شده و افراد در جوانی نیز به این بیماری مبتلا میشوند.
پوکی استخوان مشکلات جدی مانند شکستگی سر ران و لگن در سالمندان را به همراه دارد وهمچنین این بیماری در سنین بالا ممکن است تا 70 درصد منجربه خطر مرگ و میر شود. دلیل اصلی پوکی استخوان کمبود کلسیم است. مواد غذایی سرشار از کلسیم یکی از راههای سالم جذب این ماده معدنی است و لبنیات مخصوصا شیر بهترین درمان کلسیم میباشد بنابراین افراد نباید به هیچ عنوان مصرف شیر و لبنیات را قطع کنند،اهمیت تغذیه کودکان را نیز باید مدنظرداشت، کودکان روزانه باید 4 لیوان شیر بخورند همچنین زنان باردار نیز حتما مصرف لبنیات را در برنامه غذایی خود بگنجانند.
درصورتیکه فردی علاقه ای به شیر ندارد باید حتما از دیگر محصولات لبنی مانند ماست، دوغ،.بستنی، پنیر یا کشک استفاده کند تا جایگزین جذب کلسیم از شیر شود .

چرا شیر در شب به جذب کلسیم بیشتر کمک می کند؟


جذب کلسیم در شب بهتر و بیشتر انجام میشود دلیل این امر چیست؟ زمانی که در طول روز کلسیم می خوریم تا 1 ساعت کلسیم خون بدن بالاست و بعد از مدتی این میزان کاهش پیدا می کند، حال با خوردن هر خوراکی میزان کلسیم موجود در خون را بالا میبریم و همچنین بعد از مدتی مجدد این میزان کاهش می یابد. پس به این نتیجه می توان دست یافت که در طول روز میزان کلسیم موجود در خونمان به صورت مکرر بالا و پایین می شود بنابراین هنگامی که می خوابیم میزان کلسیم در بدن به حداقل خود می رسد، در طول این افت کلسیم بدن از استخوان کلسیم مورد نظرش را برداشت می کند.و این خوب نیست بنابراین برای جلوگیری از پوکی استخوان بهتر است شیر را قبل از خواب میل کنیم تا بدن در خواب دچار افت کلسیم نشده ودر نهایت به پوکی استخوان دچار نشویم .


البته خوردن شیر قبل از خواب مزایای فراوان دیگری نیز دارد که میتوانید به آنها رجوع کنید :   نوشیدن شیر در شب

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولیذ محتوای کوشان

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر