FA EN

KOOSHAN

نکات مهم در تهیه روغن حیوانی


روغن زرد گاوی یک روغن خوش طعم با عطر ملایم و بسیار پرخاصیت است که بسیاری از افراد مخصوصا کسانی که رژیم غذایی با کربوهیدرات کم که در آن کالری بیشتری را از پروتئین و چربی به دست می آید استفاده می کنند.
بیشتر مواد مغذی موردنیاز بدن باید از طریق خوراکی های مصرفی روزانه تأمین شوند. روغن ها یک از منابع مهم غذایی هستند که نقش مهمی در تغذیه و سلامت افراد دارند .
روغن حیوانی بسیار سالم است و به حذف سموم محلول در چربی کمک می کند. این روغن نه تنها طعم بسیار خوبی دارد بلکه باکتری های مفیدی دارد که به هضم غذا در روده کمک می کند.
درحالیکه روغن حیوانی زرد گاوی با برند های معتبر مانند روغن حیوانی کوشان در بازار موجود است و می توانید با خیال راحت این محصول را خریداری کنید ، باز هم ممکن است بعضی افراد دوست داشته باشند که خودشان روغن حیوانی را تهیه کنند .طرز تهیه روغن حیوانی را قبلا به اشتراک گذاشته ایم (اینجا).

دلایلی برای خرید روغن حیوانی (روغن زرد گاوی)کوشان


در این مطلب قصد داریم نکاتی را که در تهیه روغن حیوانی باید مد نظر داشته باشید را یادآوری کنیم تا بتوانید یک روغن با کیفیت و لذیذ را بدست آورید . با ما همراه باشید :


نکات مهم در تهیه روغن حیوانی

طرز تهیه روغن حیوانی

  • اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید کره ای است که از آن برای روغن استفاده می کنید می باشد . کره مورد استفاده باید کره محلی گاوی باشد و از منابع مورد اعتماد تهیه شده باشد که تقلبی در آن نشده باشد ،البته اگر کره دوغی باشد، بهتر است.
  • برخی برای تهیه روغن از کره یک قاشق آرد به آن اضافه می کنند. آرد باعث می‌شود که دوغ موجود در کره جذب آن شده و ته‌نشین شود. برای تهیه روغن زرد از کره گاوی محلی تنها بدون اضافه کردن آرد و آب هم می‌توان استفاده کرد. در این حالت تهیه روغن زرد نیاز به زمان و تبهر بیشتری دارد.
  • روغن زرد را به اندازه مصرف کوتاه مدت خود آماده نمایید، چرا که نگهداری طولانی مدت آن باعث تغییر در طعم و بوی آن می‌گردد.
  • اگر دوغ باقیمانده در کره جدا نشود، باعث کپک زدن روغن و تغییر طعم و عطر آن در غذا خواهد شد. بعد از اینکه روغن به میزان کافی جدا شد صبر می‌کنند تا سرد شود و سپس با استفاده از پارچه توری بسیار ریز، روغن را از دوغ جدا می‌کنند
  • هنگام استفاده از این روغن به منظور تف دادن یا سرخ کردن می‌بایست شعله گاز کم و حرارت ملایم باشد.

طعم دهنده روغن حیوانی

روغن حیوانی که از کره گاو بدست می آید بسیار خوش عطر و دلنشین است و مطمینا کسانی که طعم و عطر کره را می پسندند با روغن حیوانی زرد گاوی مشکلی ندارند . بدست آوردن طعم خوب مربوط  به روغن حیوانی است که از چربی گوسفند همان شلحه یا دنبه بدست می آید و معمولا عطر آن برای همه خوشایند نیست  . در این صورت این افراد می توانند برای خوش بو کردن روغن شلحه یا دنبه نه روغن زرد گاوی از پیاز، سیب یا هل استفاده کنند . 

 

روغن های حیوانی برای سرخ کردن مناسب اند

بهترین روش های استفاده از روغن حیوانی در آشپزی


 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر