FA EN

KOOSHAN

همه چیز درباره سرکه سیب و خواص آن

شاید تاکنون فکر می کردید که سرکه سیب فقط در سالاد ها استفاده می شود در صورتی که مردم از زمان های قدیم از آن به عنوان یک دارو استفاده می کردند و حتی بسیاری از آنها، آن را با عنوان سم زدای سرکه سیب می نامیدند. در حقیقت این اعتقاد وجود دارد که سرکه سیب بسیار خالص است و حاوی باکتری های خوبی برای روده، ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها است. استفاده از سرکه سیب برای  سم زدایی، رژیم غذایی و مزایای دیگر به هزاران سال پیش بر می گردد و از سال 1392 نیز بسیاری از شرکت های سازنده سرکه سیب خواص آن را منتشر کردند. 
 

خواص سرکه سیب 

بدن به طور معمول قادر به سم زدایی است اما شواهد علمی زیادی وجود ندارد که رژیم های سم زدایی می تواند سم را از بدن حذف کند. بسیاری از مردم از رژیم های سم زدایی استفاده می کنند تا غذاهای فرآوری شده را حذف کرده و غذاهایی کاملا سالم را مصرف کنند. خواصی که سرکه سیب به عنوان سم زدا دارد به صورت داخلی و خارجی است و شامل موارد زیر می شود: 
تزریق خوب آنزیم به بدن 
افزایش مصرف پتاسیم 
ایجاد یک سیستم ایمنی سالم 
کمک به کنترل وزن 
ایجاد تعادل PH در بدن 
کمک به هضم درست غذا 
افزودن باکتری های خوب برای عملکرد درست سیستم ایمنی و روده 
کمک به حذف سموم از بدن 
درمان آکنه که استفاده ی خارجی آن است
احتمالا شما هم شنیده اید که سرکه سیب باعث کاهش اشتها و سوزاندن چربی می شود و حتی مطالعاتی نیز وجود دارد که افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه به بیماری هایی چون دیابت نوع 2 و کلسترول بالا کمک می کند. 
 

چگونه از سرکه سیب استفاده کنیم؟ 

دستورالعمل اصلی برای استفاده از سرکه سیب به شرح ذیل است: 
1 تا 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب 
225 میلی لیتر آب مقطر یا تصفیه شده
1 تا 2 قاشق غذا خوری شیرین کننده ( عسل خالص، شربت افرا و ...) 
در این نوشیدنی تغییرات زیادی می دهند برخی از مردم به آن آب لیمو و بعضی هم فلفل کاین اضافه می کنند. بعضی از مردم آن را سه بار در روز مصرف می کنند و بعصی دیگر آن را ناشتا و یا بعد از ظهرها می خورند. 
 

آنچه که باید قبل از مصرف سرکه سیب بدانید

قبل از مصرف از رقیق بودن آن مطمئن شوید. سرکه سیب یک اسید خالص است که ممکن است مینای دندان را از بین ببرد و یا حتی دهان و گلو را بسوزاند. بعد از مصرف حتما دهان خود را بشویید و حتی بهتر است  آن را با نی بنوشید. باید بدانید که نوشیدن شربت سرکه سیب حتی یک لیوان در روز تاثیراتی منفی  بر روی دندانهای شما خواهد گذاشت. 
 
 
 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر