FA EN

KOOSHAN

پنیر را با این مواد غذایی نخورید !

شاید بارها نیز به شما توصیه شده که چه غذاهایی را با هم نخورید . یکی از خوراکی هایی که معمولا زیاد میشنوید که باچی بخورید یا با چی نخورید پنیر است . پنیر یک ماده غذایی خوشمزه است ، خوردن پنیر با بعضی مواد غذایی ممکن است علاوه بر اینکه طعم پنیر را ناخوشایند کند ، همچنین  باعث برزو مشکلاتی نیز برای شما شود .


پنیر یک ماده غذایی سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد. که به طور معمول معمولا در وعده های صبحانه ،عصرانه و یا شام سرو میشود.


البته توجه به این نکته نیز مهم است که بدانید خوردن برخی مواد غذایی مانند پنیر در وعده های صبحانه و یا شام می تواند عملکرد متفاوتی را به همراه داشته باشد .


خوردن پنیر برای صبحانه بهتر است یا شام ؟


پنیر هم چربی و هم پروتئین را برای ایجاد احساس سیری و رضایت پس از خوردن غذا فراهم می کند. علاوه بر این مانند سایر محصولات لبنی پنیر واقعی منبع خوبی از کلسیم است که برای استخوان ها ضروری است. علاوه بر این کلسیم به ایجاد یک قلب سالم و ماهیچه های قوی کمک می کند.

کلسیم موجود در لبنیات کمک می کند لاغر شوید


با تمام فوایدی که برای پنیر گفته شد ممکن است رفتار غذایی ما اگر پنیر را با برخی مواد غذایی نا مناسب بخوریم نه تنها اثر مناسبی برای بدنمان نخواهد داشت بلکه باعث بروز مشکلاتی نیز برای سلامتی خواهد شد .
در این مطلب با توجه به طب سنتی و تاثیر مزاج مواد غذایی بر همدیگر تصمیم گرفتیم تا چند ماده غذایی را که نباید با پنیر خورده شود را خدمت شما بیان کنیم تا با دانستن ان به سلامت ببیشتر خود و خانواده خود کمک کنید .


پنیر را با چی نخوریم ؟


پنیر در طب سنتی داراج مزاج سرد و تر است بر همین اساس پنیر را نباید با مواد غذایی که آنها هم داری مزاج سرد هستند مصرف کرد . پنیر باید به همراه مصلحاتی نظیر نعنا، زیره، آویشن، سیاه دانه، گردو و عسل مصرف گردد تا خواص و مزاج آن بهبود یابد و از عوارض آن کاسته شود.


پنیر را با هندوانه نخوریم


هندوانه دارای طبع سرد است و همانطور که گفتیم پنیر نباید با مواد غذایی داری طبع سرد خورده شود .مصرف سردی زیاد در طب سنتی بسیار نکوهش شده . افراد زیادی طعم پنیر با هندوانه را دوست دارند ولی باید بدانید که خوردن مداوم این دو ماده غذایی باهم ممکن است باعث بروز عارضه‌‌ها و بیماری‌های مختلف شامل دیابت، اختلالات عصبی، گوارشی و … ‌شود.
نکته دیگری که مانع خوردن پنیر با هندوانه میشود هضم این دو با هم است . هندوانه یک میوه سنگین هضم است ،پنیر نیز به دلیل وجود پروتئین بالا و بدن انرژی زیادی را برای تجزیه پروتئین ها صرف می کند .هنگامیکه پنیر را با هندوانه میخورید بدن باید انرژی زیادی را صرف هضم این خوراکی کند .


پنیر را با خیار و گوجه نخوریم


گوجه و خیار نیز مانند هندوانه دارای طبع سرد هستند بنابراین بهتر است با اینکه طعم بسیار خوبی در کنار پنیر ایجاد می کنند از مصرف مداوم آنها با هم بپرهیزید .یا اگر گاهی اوقات دوست داشتید که پنیر را با گوجه و خیار بخورید حتما از گردو نیز در کنار آن استفاده کنید تا بدنتان کمتر دچار سردی شود .

چرا باید پنیر را با گردو بخوریم ؟


پنیر را با حبوبات نخوریم


یکی از ترکیب هایی که بیشتر در انواع سالاد دیده میشود استفاده از پنیر در کنار حبوبات پخته است . ترکیب پنیر در کنار حبوباتی مانند لوبیا بههمراه سس تند مطمئنا  ایجاد نفخ ،گاز معده و سایر مشکلات مربوط به هضم غذارا بهمراه خواهد داشت .


پنیر را با گوشت نخورید


یک از ترکیباتی که در کنار پنیر بسیار نهی شده است گوشت است . بله بسیاری از غذاها مانند برخی املت ها و کوفته ها در کنار گوشت ،پنیر را نیز استفاده می کنند . پنیر به همراه گوشت سطح پروتئین بالایی را ایجاد می کند در نتیجه طبیعتا هضمشان هم بسیار سخت است.


پنیر با بادام


بادام یکی از مواد غذایی است که اگر با پنیر مصرف شود، باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود. ترکیب پنیر و بادام می‌تواند به ایجاد سنگ کلیه و مثانه منتهی شود. بنابراین تا حد ممکن این ترکیب را مصرف نکنید.


خوردن پنیر با سبزیجات
 

البته که سبزیجات طیف وسیع و مختلفی را شامل می‌شوند، به همین دلیل هم ممکن است کمی این دسته‌بندی بزرگ به نظر برسد ولی تقسیم‌بندی آن‌‌ها، کار را راحت‌تر می‌کند. برای مصرف سبزیجات با پنیر، از نمونه‌هایی استفاده کنید که طعم‌ نسبتا ملایمی دارند. مثلا رازیانه، گزینه خوبی است. اگر هم به فکر درست کردن یک سالاد با پنیر هستید، سبزی‌هایی که کمی طعم فلفلی دارند مثل آرگوولا و رادیکیو (نوعی کاهوی قرمز که از نظر ظاهری شبیه کلم قرمز است) ترکیبی عالی‌‌ می‌سازند.

از طرف دیگر از ترکیب سبزی‌هایی مثل کلم بروکلی، هویج، لوبیا سبز، کرفس و گل کلم با پنیر اجتناب کنید. این سبزیجات برای اضافه کردن به پنیر چندان مناسب نیستند، مخصوصا اگر به صورت پخته یا آبپز شده آن‌ها را به ‌کار ببرید. در صورت امکان این سبزی‌ها را به صورت خام به پنیر اضافه کنید.
 

پنیر با مرکبات یا میوه‌های پر اسید


 درست است که پرتقال، گریپ فروت، کیوی و آناناس طعم‌های دل‌انگیزی دارند، اما نه برای ترکیب کردن با پنیر. این در حالی است که میوه‌هایی مثل سیب، گلابی، انگور و انجیر، حسابی با پنیر هماهنگ می‌‌شوند، حتی اگر آن‌ها را به صورت میوه خشک‌ به کار ببرید.

 

پنیر لبنه پنیر سفید ایرانی


 

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر