FA EN

KOOSHAN

پنیر: جایگزین مناسب گوشت برای کودکان

اغلب مادرانی را دیده اید که نگران فرزندان خود هستند که گوشت نمی خورند . یکی از فواید گوشت وجود پروتئین آن می باشد .
برای تامین پروتئین کسانی که گوشت نمی خورند لبنیات و مخصوصا پنیر توصیه میشود .
پنیر سرشار از کلسیم و پتاسیم است و برخلاف گوشت کودکان اغلب پنیر را دوست دارند .

فواید پنیر

پنیر غذاى پروتئین ‌دار كاملى است و منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و فسفر می باشد و كاملا مى‌تواند جاى گوشت را بگیرد؛ به همین جهت گیاه‌ خوارانی كه گوشت نمى‌ خورند یا افرادی که گوشت دوست ندارند به جاى آن پنیر مصرف مى ‌كنند. پنیر به استثناى لاكتوز، موادى دارد كه در شیر موجود است مثل: پروتئین، چربى و ویتامین، خصوصا ویتامین‌هاى A و B. یکی از مزایای پنیر بر شیر هضم ساده ‌تر آن است، البته به استثناى پنیرهاى خیلى چرب  یا خیلى تخمیر شده.
پنیر به دلیل دارا بودن کلسیم و فسفر زیاد برای کودکان در حال رشد و حتی بزرگسالان لازم است. افرادی که کار فكرى مى ‌كنند، كسانى كه در اثر كار زیاد خسته مى‌ شوند و كسانى كه ضعیف‌ هستند باید پنیر بخورند، زیرا پنیر داراى فسفر است و فسفر غذایى مطلوب براى این دسته از اشخاص می‌باشد.كسانى كه بیمارى دیابت دارند می توانند پنیر بخورند زیرا پنیر مواد قندى ندارد.
پنیر مانند گوشت، ماهی و یا تخم‌مرغ حاوی پروتئین‌هایی است که برای بدن بچه‌ها ضروری‌اند و بدن به تنهایی قادر به تولید آن‌ها نمی‌باشد. اما با این حال این پروتئین‌ها برای ساخت سلول‌ها و بافت‌های بچه‌ها لازم است.

در واقع پنیر یک جایگزین فوق‌العاده برای گوشت، ماهی و یا تخم‌مرغ می‌باشد. اگر فرزندتان یکی از این مواد غذایی را دوست ندارد می‌توانید پنیر را جایگزین آن کنید. توجه داشته باشید که همه‌ی پنیرها درصدی از چربی را دارا می‌باشند. برای همین هم برای بچه‌های کم سن و سال این چربی‌ها لازم است چون باعث هضم بهتر غذای بچه‌ها می‌شود.


غذاهای مختلفی نیز وجود دارد که در تهیه آنها از پنیر استفاده میشود به مطلب غذاهای پنیری از سراسر دنیا مراجعه کنید و در مورد غذاهای پنیری مختلفی که می توانید برای فرزندان خود در خانه و سالم تهیه کنید بیشتر بدانید .

مطلب مرتبط: ارزش غذایی انواع پنیر و تاثیرات آن بر روی سلامتی

چرا نباید شیر و پنیر را با غذاهای دیگر مصرف کرد

غذاهای پنیری از سراسر دنیا

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان


 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر