FA EN

KOOSHAN

پنیر را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید

پنیر یک مادهٔ غذایی باستانی است که ریشه آن به دوران پیش از تاریخ بر می‌گردد. هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی و در کجا اولین پنیر درست شده‌است، اما زمان‌های قدیم در مصر، یونان و روم باستان یک غذای محبوب به‌شمار می‌رفته‌است. اما بهترین سناریویی که برای تولید اولین پنیر پذیرفته شده‌است به ۱۰٬۰۰۰ سال پیش در منطقه‌ای از خاورمیانه یا آسیا بر می‌گردد، جایی که چوپانان از شکم خالی بزها بجای وسیله‌ای برای حمل شیر تازه استفاده می‌کردند. در این حین آنزیم موجود در شکم خشک شده بز به همراه گرمای نور آفتاب بر شیر اثر کرده و باعث دلمه شدن آن می‌شود و آن را تبدیل به شیر بسته شده به همراه مایع پنیر می‌کند. گله داران این پنیر اولیه را از روی گرسنگی مصرف می‌کردند
اما خوردن روزانه پنیر مفید و حتی لازم است .چرا ؟


تاتیانا رازوموسکایا متخصص تغذیه در مورد خواص خوردن پنیر در مقاله‌ای می‌نویسد که پنیر باعث تقویت دندان می‌شود.
 
او در مقاله خود گزارش می‌دهد که روس‌ها پنیر بسیار کمی می‌خورند: فقط ۵.۷ کیلوگرم برای هر نفر در سال. این مقدار کم است، زیرا پروتئین موجود در پنیر بیشتر از پنیر خامه‌ای یا گوشت است.

مطلب مرتبط: پنیر جایگزین مناسب گوشت برای کودکان


 
با خوردن پنیر، خستگی را از خود دور کنید. در ۱۰۰ گرم پنبر پارمزان حدود ۳۵ گرم پروتئین و در ۱۰۰ گرم پنیر گودا ۲۳ گرم پروتئین وجود دارد. برای مقایسه: در پنیر کوزه‌ای ۱۰-۱۳ گرم، و حتی در گوشت گاو و گوشت بره - ۱۸-۲۰ گرم در هر ۱۰۰ گرم پروتئین وجود دارد، در حالی که پنیر کوره ارزانتر است.
 
پروتئین ماده اصلی و سازنده بدن است. اولین علائم کمبود آن تورم صورت و تورم پاها، سرماخوردگی مکرر، ضعف و خستگی است. به همین دلیل با خوردن پنیر می‌توانید پروتئین بدن خود را افزایش دهید، اگر فعالیت بدنی شما خیلی زیاد نیست، بدن شما به ۴۵-۵۵ گرم پروتئین مورد نیاز است، بنابراین استفاده از پنیر در رژیم غذایی مفید است.
 
پنیر حتی می‌تواند توسط افرادی که رژیم دارند خورده شود، اما باید میزان ان رعایت شود.

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر