FA EN

KOOSHAN

چرا فرانسوی ها عاشق پنیر هستند

 

یادم می آید اولین باری که وارد یک سوپرمارکت در پاریس شدم، با دیدن پنیرهای انتخابی از بین رفتم. بیشتر از آنچه در عمرم دیده بودم در یک مکان پنیر وجود داشت که زیر لامپ های فلورسنت کشیده شده بودند. پنیرهای بزی نرم و خامه ای، پنیرهای گوسفندی سفت و قوی، پنیر بری لطیف و بلو پنیر با رگه های ضخیم کپک زده. پنیرهایی با هر شکل، اندازه و تنوعی وجود داشت. من در سفرهایم در فرانسه هر جا که می رفتم پنیر می دیدم - در سوپرمارکت ها و در غرفه های هوای آزاد بازار. تخته های پنیر در منوی اکثر رستوران ها وجود داشت، در حالی که پیدا کردن پارکی بدون پیک نیک پاریسی ها با نان و پنیر دشوار است. یک پنیر خوب - یکی از عناصر مهم یک وعده غذایی فرانسوی است. آمارها می گویند که فرانسوی ها سالانه 57 پوند پنیر برای هر نفر مصرف می کنند.

 

بنابراین منصفانه است که بگوییم فرانسوی ها واقعاً به پنیر علاقه دارند. آنها مدت مدیدی است که پنیر می خورند و نمی توانند زندگی بدون آن را تصور کنند. این بخشی از فرهنگ آشپزی و سبک زندگی آنهاست.

 

به طور سنتی، متوجه خواهید شد که پنیر بعد از غذای اصلی و قبل از دسر مصرف می شود. معمولاً یک بشقاب با حداقل سه پنیر سرو می شود که هر کدام نشان دهنده سبک متفاوتی از پنیر یا نوع متفاوتی از شیر (گوسفند، گاو یا بز) است. بشقاب پنیر باید در دمای اتاق سرو شود، زیرا این برای طعم مطلوب است. معمولا پنیرها از ملایم ترین تا قوی ترین در اطراف بشقاب چیده می شوند.

تاریخچه پنیر فرانسوی

 

به طور مشخص نمیتوان گفت که پنیر کی و کجا اختراع شد - تصور می شود قدمت آن به 8000 سال قبل از میلاد برمی گردد. سوابق باستانی زیادی از تولید اولیه پنیر وجود دارد، از جمله نقاشی های دیواری مصری که شیر را در کیسه های پوستی ذخیره می کنند. نظریه ای وجود دارد مبنی بر اینکه پنیر توسط قبایل کوچ نشین آسیا زمانی اختراع شد که شیر را در پوست حیوانات حمل می کردند و کوبیدن و تخمیر آن را به پنیر را تولید مکرد.

تصور می شود که رومی ها اولین پنیرها را وارد فرانسه کردند. این صومعه های فرانسوی بودند که شروع به تکمیل سنت خوشمزه پنیر فرانسوی کردند. این راهبان در ایجاد این پنیرها دقیق بودند و و آزمایش هایی که آنها برای تولید انواع پنیر انجام دادند باعث ده است فرانسه امروز به کشور پنیر تبدیل شود.

در طول سالها، هر منطقه انواع پنیر منحصر به فرد خود را ایجاد کرد - تحت تأثیر آب و هوا و پوشش گیاهی. به عنوان مثال، Camembert و Brie از منطقه شمالی سرچشمه می گیرند در حالی که Emmental فقط در کوه های آلپ فرانسه ساخته می شود. پنیر Roquefort با رایحه قوی از جنوب می آید و بیشتر پنیرهای بزی در غرب فرانسه تهیه می شود. فرانسه دارای طیف گسترده ای از آب و هوا است، به همین دلیل است که طعم هر پنیر بسته به محل تولید آن بسیار متفاوت است.

 

به طور سنتی بین 350 تا 400 نوع مختلف پنیر فرانسوی وجود دارد - اگرچه امروزه نزدیک به 1000 گونه وجود دارد. این گونه ها با شیر گاو، گوسفند، بز یا حتی گاومیش ساخته می شوند. برخی از انواع پنیر فرانسوی در همان غارهایی که صدها سال است مورد استفاده قرار می‌گرفتند، قدیمی شده‌اند.

22 منطقه مختلف فرانسه پنیر تولید می کنند و هفت "خانواده" مختلف از پنیر وجود دارد - پنیر تازه، رگ آبی، سخت، نیمه سفت، پنیر فرآوری شده، نرم رسیده و Chevre.

در اوایل دهه 1990 دوره‌ای بود که بوروکرات‌های اتحادیه اروپا می‌خواستند مقرراتی وضع کنند که سطح باکتری‌ها را در پنیرها و سایر محصولات لبنی در سراسر اتحادیه اروپا کنترل کند. فرانسوی ها با این کار مخالف بودند و به شدت از پنیرهای خود دفاع کردند. فرانسه بدون انواع متمایز پنیر خود درست نبود.

خوردن پنیر برای صبحانه بهتر است یا شام ؟

 

چگونه از یک بشقاب پنیر در فرانسه لذت ببریم

 

طبق آداب غذاخوری فرانسوی، باید بشقاب پنیر را بچرخانید و مقداری از هر کدام را که دوست دارید بخورید ،بردارید و در بشقاب خود بگذارید. نان ها روی میز وجد دارد و شما تکه ای نان را جدا میکنید. پنیر را از بشقاب خود روی لقمه نان خود پخش میکنید.

 

گاهی اوقات یک غذای پنیر با سالاد یا میوه تازه برای تکمیل طعم سرو می شود. برش های سیب، انگور و گلابی برای تمیز کردن کام بین پنیرها عالی هستند. گاهی اوقات میوه ها را به عنوان مکمل پنیر انتخاب می کنند، مانند انجیر برای تکمیل پنیر بز یا زردآلو با کممبر. یک شراب نیز معمولاً برای تکمیل پنیر انتخاب می شود. برای مثال، رنگ قرمز میوه‌ای سفید یا ملایم کاملاً با پنیر خامه‌ای و پنیر شیر بز با شرابی سبک، خشک و میوه‌ای ترکیب می‌شود.

پنیر به طور کامل سرو می شود تا دست نخورده بماند و تا حد امکان مرطوب و خوش طعم باشد. هر فرد مقدار پنیر مورد نیاز خود را برش می دهد. وقتی بشقاب به اطراف آمد، مطمئن شوید که پنیر را بگونه ای برش داده اید تا یک برش از مرکز تا لبه کناری پنیر داشته باشید. طعم پنیر از مرکز پنیر تا لبه پوست متفاوت است.

 

از آنجایی که فرانسوی ها پنیر زیادی می خورند، ممکن است تعجب کنید که چرا یک فرد متوسط فرانسوی اضافه وزن ندارد. با این حال، پنیر فرانسوی در حد اعتدال خورده می شود - همه چیز به کیفیت در مقابل کمیت بستگی دارد. خوردن کمی پنیر مرغوب بعد از غذا به شما کمک می کند تا احساس سیری و رضایت بیشتری داشته باشید و در نتیجه کمتر غذا بخورید.

اگر میخواهید راز سلامتی مردم فرانسه را با اینکه پنیر زیاد میخورند بدانید مطلب زیر را حتما بخوانید :

5دلیل که باعث میشود پنیر را برای سلامتی خود انتخاب کنید

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر