FA EN

KOOSHAN

پنیر ماسکارپونه

در میان بازار داغ انواع پنیر ، یک نمونه از پنیر که برخلاف انواع دیگر آن معمولا طعم شیرینی دارد و امروزه در اکثر رسپی های کیک و شیرینی و حتی  برخی غذاها استفاده میشود ، پنیر ماسکارپونه است . بنابراین برآن شدیم تا در این مطلب بیشتر با پنیر ماسکارپونه آشنا شویم
ماسکارپونه یک پنیر ایتالیایی پرچربی و دارای خامه  سه لایه می‌باشد. این پنیر از خامه تازه که با اسید تارتاریک واسرشت شده‌است، ساخته می‌شود. پس از واسرشتن (واسِرِشتن یا دِناتوره شدن تغییر شکل پروتئین بر اثر تغییر عوامل محیطی چون PH، دما و غیره می‌گویند) ،آب آن را بدون فشار دادن از آن می‌گیرند. ماسکارپونه دارای رنگ شیری می‌باشد و در منطقهی لومباردی ایتالیا بسیار استفاده می‌شود.
این پنیر نسبت به پنیر‌های دیگر دو یا سه برابر نرم‌تر و چرب‌تر است و چربی آن در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد.
پنیر ماسکارپونه سرشار از ویتامین‌آ و خانواده ویتامین‌ب است. میزان کلسیم و سدیم آن نسبت به پتاسیم بسیار غنی است. نکته حائز اهمیت این است که بر اساس اطلاعات سازمان دارو و غذا امریکا  FDA مصرف حدود ۱۰۰ گرم پنیر ماسکارپونه در شبانه روز، میزان پتاسیم و آهن مورد نیاز مصرف کننده را برآورده نمی‌کند زیرا پنیر ماسکارپونه به دلیل میزان چربی بالا، فقط دارای عطر و طعم دلپذیر خامه‌ای است و جایگزینی مناسبی برای کره و خامه می‌باشد.

ماسکارپونه در غذاهای شیرین و خوش طعم استفاده می‌شود. این پنیر به عنوان چاشنی برای افزایش عطر و طعم غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماسکارپونه را می‌توان در خوراکی‌های مورد پسند و دلچسب استفاده کرد. این پنیر انتخاب خوبی برای افزایش دادن حجم، طعم دادن متمایز و جذاب کردن سس ها است
تهیه پنیر به قدری ساده است که بسیاری از افراد به راحتی ماسکارپونه خود را در خانه درست می کنند.

بیشتر بدانیم : پنیر پروسس چیست؟

طرز تهیه پنیر ماسکارپونه

مواد لازم برای تهیه پنیر ماسکارپونه
خامه پاستوریزه    1 لیوان
سرکه سفید    1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه:
خامه را در ظرفی استیل ریخته و آن را روی بخار آب قرار دهید (روش بن ماری).
پس از ۱۵ دقیقه استراحت روی بخار آب، خامه را با قاشق هم بزنید تا رقیق و یکدست شود.
پس از اینکه خامه رقیق و شل شد، سرکه را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه هم بزنید تا خامه خودش را بگیرد و غلظت آن مانند فرنی  شود. داخل کاسه‌ای، یک پارچه توری قرار دهید و خامه غلیظ شده را داخل توری بریزید.
روی کاسه را بپوشانید و ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا پنیر ماسکارپونه آماده مصرف شود.
برای تهیه پنیر ماسکارپونه بهتر است از خامه محلی یا پرچرب استفاده کنید تا پنیر، سفت‌تر و خوشمزه‌تر شود.



سالم بمانید وشاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر