FA EN

KOOSHAN

11 پنیر عجیب از سراسر دنیا که شما را شگفت زده خواهد کرد

پنیر یک ماده غذایی است که در سراسر دنیا مصرف میشود .پنیر در شکل و انواع مختلف در سراسر دنیا وجود دارد . در این مطلب 11 مورد از پنیرهای غیرمعمولی که ممکن است با آنها برخورد کنید آورده شده است، ممکن است هنگام خواندن این مطلب باور نکنید که چنین مواد غذایی و این نوع پنیر ها در دنیا واقعا وجود دارد و توسط افرادی در دنیا خورده میشودف اما در مورد این مطلب تحقیقاتی انجام شده وکاملا درست می باشد .

ارزش غذایی انواع پنیر و تاثیر آن بر روی سلامتی


پنیر های عجیب از سراسر دنیا



 1. Casu Marzu (ایتالیا) پنیر کازو مارزو .

مانند خاویار، فقط عده ای خاص از کاسو مارزو لذت می‌برند. دلیلش این است که با حشرات زنده سرو می شود. این پنیر یک پایگاه هواداران در ساردینیا، ایتالیا دارد، جایی که گوسفندداران برای قرن ها پنیر پکورینو درست می کردند و آن را رها می کردند تا بپوسد و مگس ها را جذب کند. هنگامی که مگس ها از تخم بیرون می آیند، تغییر شکل می گیرد و پنیر تبدیل به کاسو مارزو می شود. سپس با ذوق و شوق مصرف می‌شود - مزه‌ای دارد که ساعت‌ها باقی می‌ماند. گوردون رمزی آن را "خطرناک ترین پنیر جهان" نامید.
 Casu Marzu حاوی حشرات زنده است بنابراین نمی توان آن را وارد کرد. بنابراین، ساردینیا در ایتالیا  تنها جایی است که می توانید این پنیر را امتحان کنید


 2. Milbenkase (آلمان) پنیر میلبٍن کِزه .

درست زمانی که فکر کردید ایتالیا پنیر عجیبی را با آن انگل ها انتخاب کرده است، آلمان با انواع فضولات کنه هایش می آید. در وورچویتز آلمان یک نوع پنیر از کوارک تولید شده است و برای چندین ماه در میان کنه‌های گرد و غبار می‌نشیند و مقداری چاودار برای خوردن آن وجود دارد. کنه ها برای رسیدن پنیر آنزیمی را دفع می کنند که به تدریج آن را زرد، قرمز مایل به قهوه ای و سپس سیاه می کند و در این مرحله، پنیر، با کنه و همه چیز خورده می شود. پنیری تلخ مزه است و گفته می شود که اثرات درمانی برای آلرژی به گرد و غبار خانه دارد. اگر می‌خواهید با کنه‌هایتان مقداری پنیر میل کنید، یادبودی به شکل کنه در وورچویتز وجود دارد و تنها جایی که می توانید این پنیر را امتحان کنید به صورت محلی در وورچویتس، آلمان است.


 3. پنیر یاک (جوامع تبتی)

تصور کنید یک تکه رزین با طعم پنیر را به مدت چند ساعت می مکید و می جوید و متوجه خواهید شد که این پنیر چقدر سخت است -- در واقع می تواند دندان های شما را بشکند، اگرچه انواع نرم تری وجود دارد. پنیر به این صورت است که کشک را از شیر یاک در پارچه می‌پیچند و آن را فشار می‌دهند تا از شر آب خلاص شود. هنگامی که خشک شد، آن را به قطعات برش می دهند و اجازه می دهند تا خشک شود، اغلب روی آتش چوب. خاکی و خوشمزه است. یاک نر این گونه است و شیر تولید نمی کند، بنابراین واقعاً باید به نام پنیر ماده به آن پنیر ناک گفته شود. کجا آن را امتحان کنید: بازارها در مناطق تبتی چین، هند، نپال و بوتان. قدیمی ترین پنیر جهان را در چین بخرید

 

 

Amazon.com : Mighty Paw Yak Cheese Dog Chews | 4 Large Sticks. All-Natural  Himalayan Chews for Dogs. Long Lasting Yak Milk Dog Chews for Aggressive  Chewers, for Teething Puppies & Bored Dogs.

 

آیا کپک پنیر قابل خوردن است ؟


 4. پنیر ایراگ یا پنیر اسب (آسیای مرکزی)

پنیر ایراگ، یا پنیر شیر اسب، در آسیای مرکزی رایج است، جایی که اسب هنوز در بسیاری از جاها جزء لاینفک زندگی است. برای ساخت ایراگ، مادیان را در فصل کره‌خواری می‌دوشند و شیر را با عاملی مانند ایراگ فصل گذشته می‌گذارند تا تخمیر شود. یا در کنار ورودی گر/یورت آویزان است تا هر کسی که رد می‌شود بتواند آن را هم بزند یا به زین بسته شده است تا در یک روز سواری به همان اثر برسد. سپس آیراگ را به شیر جوشانده اضافه می‌کنند تا دلمه شود، از داخل کیسه پارچه‌ای فیلتر شده و فشرده می‌شود. می توان آن را به صورت تازه یا خشک مصرف کرد. نوع خشک یک میان وعده محبوب در استپ است که با خیساندن آن در چای یا سوپ نرم می شود. کجا آن را امتحان کنید: در استپ آسیای مرکزی در گر/یورت یک خانواده عشایری.


 5. پنیر شیر شتر (اتیوپی، موریتانی، سودان و جوامع بادیه نشین)

گله داران عشایری در سراسر آفریقا قرن هاست که شترهای خود را می دوشند. جانوران انعطاف پذیر نه تنها جایگزین مناسب تری برای گاوها در آب و هوای خشک هستند، بلکه شیر غنی و خاکی آنها چربی و پروتئین بیشتری دارد. با این حال، تهیه پنیر از شیر شتر فرآیند دشوارتری است، بنابراین دامداران از مایه پنیر شتر از تکه های معده حیوان برای انعقاد شیر و ایجاد کشک استفاده می کنند. این ممکن است دلیل طعم ترش و عطر تند آن باشد. برای لذت بردن از پنیر شتر، باید از قفسه های سوپرمارکت در نواکشوت، امارات و عربستان سعودی دیدن کنید. در قزاقستان نیز یافت می شود. کجا آن را امتحان کنید: قفسه های سوپرمارکت در نواکشوت، امارات و عربستان سعودی. Costa Coffee در انگلستان; استارباکس در دبی

 

6. پنیر شیر انسانی (نیویورک)


وقتی فریزر سرآشپز نیویورکی دانیل آنگرر شروع به پر شدن از شیر مادر همسرش کرد، او تصمیم گرفت به جای دور ریختن آن، آن را آزمایش کند.
او در مورد این فرآیند به صورت آنلاین با عکس هایی از شیر مادر با چغندر و رومی، قارچ پورسینی خشک شده و چاتنی پیاز وبلاگی منتشر کرد. برای کسانی که احساس ناراحتی می کنند، مطمئن باشید پنیر هرگز در رستوران او تولید نشده و فروخته نشده است.
در مورد فرصت های تجاری، مادران شیرده نمی توانند چیزی مانند مقدار شیر مادر مورد نیاز برای تولید مقادیر زیادی پنیر تولید کنند.
کجا آن را امتحان کنیم: هنوز به صورت تجاری در دسترس نیست.

بهترین پنیرهای دنیا در سال 2022


7. پنیر آمریکایی (ایالات متحده آمریکا)


در کشوری که روز ملی پنیر کبابی را جشن می‌گیرد، جای تعجب نیست که پنیر آمریکایی در قفسه‌های خواربارفروشی‌ها به عنوان یکی از مواد اصلی باقی می‌ماند - بافت و عامل ذوب برای ساندویچ‌های برشته و برگر عالی است.
البته از نظر فنی، پنیر آمریکایی حتی پنیر واقعی هم نیست – مواد تشکیل دهنده شامل شیر، آب پنیر، چربی شیر، نمک، ژلاتین، پودر شیر، پرتقال رنگ شده، طعم دهنده های مصنوعی و روغن است.
این معجون عجیب با یک پنیر فرآوری شده عمومی مخلوط می‌شود تا برش‌های صاف، خامه‌ای و فوق‌ذوبی را تشکیل دهد که در سراسر ایالات متحده محبوب، تحمل یا منفور هستند.
کجا آن را امتحان کنید: مک دونالد، سوپرمارکت های مواد غذایی آمریکایی.


8. پنیر گلسنگ (کانادا)


زمانی که یک شرکت کوچک کبک متوجه شد که اینوئیت ها یک بار گلسنگ تخمیر شده از معده کاریبو را خوردند که طعمی شبیه پنیر آبی داشت، تصمیم گرفتند خودشان آن را امتحان کنند.
این شرکت با استفاده از شیر بز و گلسنگ کبک، قالبی را از برشته کردن و جوشاندن گلسنگ ایجاد می کند، سپس به آن اجازه می دهد استراحت کند و تخمیر شود. پنیر هنوز در مرحله آزمایشی است.
کجا آن را امتحان کنید: Société d'Orignal، مونترال، کانادا.

روش تهیه قدیمی ترین پنیر دنیا


9. پنیر شیر گوزن (نیوزیلند)


پنیر شیر گوزن شمالی سالهاست که در میان جوامع سامی فنلاند تولید می شود. در حال حاضر، پنیرحاصل از گوزن قرمز ممکن است به زودی به یکی از مشخصه های نیوزیلند تبدیل شود.
کار ترکیبی دانشمندان و یک سازنده پنیر منجر به تولید اولین پنیر از بامبی کیوی شده است.
با 100 دلار در لیتر، شیر غنی از گوزن ارزان نیست، اما با نیمی از تولید گوزن قرمز پرورشی جهان در نیوزلند، کشاورزان در مورد امکان داشتن محصولی برای فروش فراتر از گوشت گوزن هیجان زده شده اند.
کجا آن را امتحان کنید: آن را از شرکت پنیر Whitestone، شمال اوتاگو، نیوزیلند خریداری کنید.


10. پنیر آلپاکا و لاما (جوامع آند در آمریکای جنوبی)


زندگی در آلتیپلانوی خشن بدون آلپاکاها و لاماها که سرگین خود را برای سوخت، پوست برای چرم، پشم برای لباس و شیر برای پنیر می‌دهند، مبارزه خواهد بود.
اگرچه ممکن است خنده دار به نظر برسند - حتی گهگاهی آب دهان و صدای غیرمعمول ایجاد می کنند - شیر دادن آنها کمی دشوار است. با این حال، پس از استخراج، شیر کامل آنها را می توان به پنیری با ماندگاری طولانی تبدیل کرد که دارای بافت نمکی، غنی و سنگین است.
این غذا به بازارها و غذاهای محلی مانند امپانادا راه پیدا می کند، اگرچه بیشتر مسافران تنها در هنگام بازدید از مردم محلی با آن مواجه می شوند.
کجا آن را امتحان کنید: بازارهای محلی، منطقه آند، آمریکای جنوبی.


11. پنیر الاغ (صربستان)


در منطقه حفاظت شده ویژه Zasavica، در 50 کیلومتری بلگراد، می توانید از پنیر الاغ استفاده کنید. خرها در حالی که سالم هستند - 60 برابر بیشتر از شیر گاو ویتامین C دارد - فقط 200 میلی لیتر شیر در روز تولید می کنند.
برای تهیه 1 کیلوگرم پنیر حدود 25 لیتر نیاز است. این بدان معناست که این پنیرسفید و شکننده هم محدود و هم پرهزینه است. در حال حاضر هر کیلو 1000 یورو یا 576 دلار در هر پوند است.
از شیر الاغ همچنین صابون، مشروب و کرم صورت تولید می کنند. کلئوپاترا ادعا کرد که زیبایی او به دلیل حمام کردن در شیر الاغ است.

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر