FA EN

KOOSHAN

پنیر پیتزا در بارداری


بارداری دوره خاصی از زندگی است که باید ها و نبایدهای خاص خود را دارد . معمولا در دوران بارداری زنان به دلیل سلامت خود و جنین رژیم های تغذیه ای خاصی را رعایت می کنند .یک از سوالات مادران باردار در این دوره مصرف پنیر پیتزا است ؟


مصرف صحیح پنیر پیتزا در بارداری


پنیر پیتزا در دسته محصولات لبنی قرار می گیرد و مانند سایر پنیرها منبع غنی از کلسیم و پروتئین است. اما چربی پنیر پیتزا با پنیر صبحانه کمی متفاوت است و مقدار آن بستگی به نوع شیری دارد که در تهیه آن مورد استفاده قرار گرفته است.
تفاوت دیگری که بین پنیر پیتزا و پنیرهای دیگر وجود دارد میزان نمک بکار رفته در آن است .معمولا میزان نمک در پنیر پیتزا بیشتر است .

ارزش غذایی انواع پنیر پیتزا


ویژگی هایی که در رابطه با پنیر پیتزا گفته شد باعث میشود تا در انتخاب میزان غذاهای حاوی پنیر پیتزا در بارداری دقت کرد . مطمینا  کلسیم ، پروتئین موجود در پنیر پیتزا می‌تواند در این دوران برای مادر و جنین بسیار مفید باشد. اما به دلیل وجود چربی و نمک بیشتر در این پنیر باید علاوه بر نکاتی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد ، تعادل را در میزان مصرف این پنیر رعایت کنید :


1- در انگلیس و اروپا، استفاده از شیر خام در تهیه‌ی پنیرهای پیتزا مرسوم است .بنابراین پنیر پیتزایی که از شیر خام تهیه میشود در دوران بارداری میتواند مضر و خطرناک باشد . بنابراین در دوران بارداری از مصرف پنیر پیتزای خارجی خودداری کنید.
در کشور ما  معمولا نوعی از پنیر پیتزا به نام پنیر پروسس وجود دارد که فرایند تولید آن به جای شیر با استفاده از پنیر می باشد و که ممکن است ضررهای پنیر پیتزای تولید شده از شیر خام را نداشته باشد .

انواع پنیر پیتزا


2-  سعی کنید در دوران بارداری از انواع سخت پنیر های پیتزا مانند پنیر چدار و... به جای پنیر های نرم استفاده کنید چرا که در پنیر های سخت امکان رشد باکتری نسبت به پنیر های مرطوب بسیار کمتر است  


3- نکته مهم دیگر درمورد پنیر پیتزا در بارداری دمای پخت آن است . توصیه میکنیم که در بارداری از مصرف پنیر به صورت خام خودداری کنید و حتماً آن را بپزید. پنیر باید در دمای بالا (74 درجه سانتیگراد و بیشتر) پخته شود. در این دما باکتری‌ها از بین می‌رود و خوردن آن بلامانع است. با این حال زنان باردار باید مطمئن شوند که پنیر کاملاً پخته و طلایی شده است و تنها به ذوب شدنش اکتفا نکنند.


توصیه هایی برای مصرف پنیر پیتزا در بارداری


اگر در دوران بارداری دوست دارید غذاهای حاوی پنیر پیتزا را مصرف کنید بهتر است آنها را در خانه تهیه کنید چرا که نسبت به دیگر مواد تشکیل دهنده ان کاملا مطمئن هستید
در هنگام استفاده از پنیر پیتزا سعی کنید نسبت به پخت کامل آن اطمینان حاصل کنید .
از آنجا که پنیر پیتزا کالری بالایی دارد به منظور مصرف کمتر توصیه می‌شود فقط یک تا دو برش پیتزا بخورید.
پنیر پیتزا را با سبزیجات فراوان بخورید تا مواد ناسالم پنیر پیتزا کمتر جذب شود.در این صورت برخی مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما نیز تامین میشود.
پیتزا به عنوان غذای آرامش‌بخش دسته‌بندی می‌شود که می‌تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم حال شما را خوب کند. اگر پیتزا تازه و داغ باشد، می‌تواند ویار شما را برطرف کند و نوع خانگی آن ممکن است حتی برای شما ضرر هم نداشته باشد.
 


پنیر پیتزا پروسس کوشان
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر