FA EN

KOOSHAN

9 پنیر برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند

برای کسانی که عدم تحمل لاکتوز دارند، خوردن موادی که دارای سطوح بالایی از لاکتوز هستند می‌تواند باعث مشکلات گوارشی بسیار ناراحت‌کننده‌ای شود، از نفخ و گاز گرفته تا گرفتگی و درد شدید معده. خوشبختانه، همه پنیرها در رژیم غذایی کم لاکتوز ممنوع نیستند. در واقع، انواع مختلفی از پنیرها وجود دارد که افرادی که به لاکتوز حساس هستند، می توانند در حد اعتدال از آنها لذت ببرند.

6 فراورده لبنی که کمترین میزان لاکتوز را دارند

به عنوان یک قانون کلی، این را در نظر داشته باشید: هر چه پنیر تازه تر باشد، حاوی لاکتوز بیشتری است. بنابراین کسانی که معده های حساسی دارند به هر قیمتی از انواع پنیر های تازه و پنیر خامه ای مانند ریکوتا یا پنیر کوتیج اجتناب می کنند. شکر جزء اصلی لاکتوز است که هضم آن را دشوار می کند، به این معنی که پنیرهای کهنه و سفت - که محتوای قند کمتری دارند - برای معده راحت تر می شوند.

پنیر تازه یا کهنه ؟

چطور ممکنه؟ همه اینها به نحوه ساخت آنها مربوط می شود. همانطور که لیز تورپ، نویسنده کتاب The Cheese Chronicles، برای مردم در Epicurious توضیح داد، "دو چیز وجود دارد که وقتی شیر تبدیل به پنیر می شود، لاکتوز را از بین می برد... اول، باکتری هایی را اضافه می کنید که لاکتوز را می خورد و آن را به اسید لاکتیک تبدیل می کند. سپس، وقتی کشک پنیر جامد را از آب پنیر مایع جدا می کنید، لاکتوز را از بین می برید.

به همین دلیل است که پنیرهای بدون لاکتوز یا پنیرهای کم لاکتوز، پنیرهای سفت تری هستند. به هر حال، اینها پنیرهایی هستند که در طول فرآیند تولید از آب پنیر مایع جدا می شوند. و پنیرهای کهنه حتی میزان لاکتوز کمتری دارند زیرا باکتری زمان بیشتری برای تجزیه لاکتوز آزاردهنده دارد.

به گفته استیو کارپر، متخصص عدم تحمل لاکتوز، نویسنده کتاب "شیر برای همه بدن نیست: زندگی با عدم تحمل لاکتوز"، 9 پنیر وجود دارد که حاوی کمتر از پنج گرم قند در هر وعده است و حدود دو تا سه درصد لاکتوز دارد. خوب است بدانید، شیر کامل حدود 4.8 درصد لاکتوز دارد که آن را به یکی مواد غذایی آسیب زا برای افراد حساس به لاکتوز تبدیل می‌کند.

در اینجا 9 پنیر محبوب با کمترین محدوده لاکتوز آورده شده است:
مونستر
محدوده 0-1.1٪ لاکتوز

پنیر نرم فرانسوی
محدوده 0-1.8٪ لاکتوز

بری
محدوده 0-2٪ لاکتوز

چدار (انواع ملایم و تیز)
محدوده 0-2.1٪ لاکتوز

پروولون
محدوده 0-2.1٪ لاکتوز

گودا
محدوده 0-2.2 درصد لاکتوز

بلو چیز
محدوده 0-2.5٪ لاکتوز

پنیر پارمزان
محدوده 0-3.2٪ لاکتوز

سوئیس
محدوده 0-3.4٪ لاکتوز

البته، برخی از افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز به سادگی نمی توانند هیچ محصول شیری را بدون ناراحتی تحمل کنند. همیشه بهترین کار این است که احتیاط کنید و دو مطلب زیر را از دست ندهید :

6 فراورده لبنی که کمترین میزان لاکتوز را دارند

آیا ماست لاکتوز دارد ؟



 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر