FA EN

KOOSHAN

پنیر گودا

پنیر گودا از کجا می آید؟


برخلاف تصور شما ، پنیر گودا در شهر گودا درست نمی شود ، بلکه به صورت سنتی در گودا خریداری و فروخته می شود. در قرون وسطا ، شهرها می توانستند حق تجارت برخی کالاها را بدست آورند. شهر گودا حق تجارت پنیر را داشت ، به همین دلیل مردم برای خرید و فروش پنیر به آنجا می‌رفتند

واژه  "گودا" امروزه بیشتر به سبک پنیر سازی اشاره می‌کند  تا به پنیر واقعی ، زیرا پنیرهای گودا بسته به سن(زمانی که از ساختشان می گذرد) متفاوت هستند. به همین دلیل ، نام "گودا" محافظت نمی شود و به معنای فقط تعریف پنیر حاصل از گودا نیست. اگر بدنبال معنی واقعی پنیر گودا  هستید ، به دنبال "Noord-Hollandse Gouda" باشید ، زیرا این عنوان محافظت می شود و تنها می تواند نماینده واقعی گودای هلندی باشد که با شیر هلندی ساخته شده است.

پنیر گودا چگونه ساخته شده است؟

هنگامی که شیر دلمه میبندد ، مقداری از آب پنیر مایع برداشته شده و با آب گرم جایگزین می شود و سپس تخلیه می شود. این به عنوان "شستشوی کشک" شناخته می شود و به از بین بردن لاکتوز اضافی کمک می کند ، بنابراین از تشکیل اسید لاکتیک جلوگیری می کند. سپس پنیرها را درون قالبهای گرد فشار داده و درون آب نمک قرار می دهند. بعد از آن پنیر خشک می شود ، در موم یا پلاستیک پوشانده می شود و از یک ماه تا بیش از یک سال پیر می شود.

انواع گودا


در اکثر مناطق پنبر گودا را به دو نوع جوان یا تازه و قدیمی دسته بندی می کنند
  اما هلندی ها در واقع پنیرهای خود را بر اساس سن به شش دسته طبقه بندی می کنند:
جوان یا تازه: 4 هفته از سن
جوان بالغ: 8 تا 10 هفته
بالغ: 16 تا 18 هفته
اضافی بالغ: 7 تا 8 ماه
قدیمی یا کاملاً بالغ: 10 تا 12 ماه
بسیار قدیمی یا بسیار مسن: بیش از 12 ماه

چه چیزی از طعم پنیر گودا  را دوست دارد؟


پنیرهای جوان گودا طعم و بافت ملایم تر ، نرم و تقریباً شیرین خواهند داشت. آنها برای ساندویچ بهترین گزینه هستند. پنیرهای قدیمی گودا سخت تر ، قوی تر و تیره تر می شوند و عطر و بوی خوشبو دارند. عطر و طعم عمیق گودای قدیمی تر ، آن را برای پخت و پز عالی می کند.
چگونه از پنیر گودا نگهداری کنیم؟
پنیر را یک موجود زنده تصور کنید ، بنابراین بهتر است آن را در پلاستیک خفه نکنید. گودا را در کاغذ های پوستی روغنی قرار دهید و سپس آن را با پلاستیک بپیچانید. آنها را در گرمترین منطقه یخچال قرار دهید .مراقب باشید زیرا  انجماد بافت پنیر را تغییر می داد
 

اطلاعات تغذیه ای برای پنیر گودا


کالری: 356
کربوهیدرات ها: 2 گرم
فیبر: 0 گرم
پروتئین: 25 گرم
چربی: 27 گرم
70٪ مقدار روزانه كلسیم: 1٪ كلسیم در بدن شما نقش مهمی در انقباض / اتساع عروقی و انتقال عصب و سیگنال زدن دارد. 99٪ دیگر از ساختار و عملکرد استخوان ها پشتیبانی می کند

26٪ DV  از ویتامین B12 : ب¬12 یک ویتامین محلول در آب و برای عملکرد سیستم عصبی و مغز و همچنین تشکیل گلبول های قرمز مهم است. این ماده فقط در گوشت و محصولات حیوانی یافت می شود ، اما از طریق تخمیر باکتری ها می توان آن را به صورت صنعتی تهیه کرد.
26٪ DV  از  روی : روی  یک ماده معدنی در تقویت سیستم ایمنی بدن ، بهبود زخم ها و حفظ حس چشایی و بو است.
20٪ DV از ریبوفلاوین (ویتامین B2 ) : یک ویتامین محلول در آب تا به بدن شما کمک کند تا مغزهای مغذی موجود در زنجیره حمل و نقل الکترونی را تجزیه کند و انرژی قابل استفاده ای ایجاد کند.
11٪ DV ویتامینA :  نسخه از پیش ساخته این ویتامین محلول در چربی را فراهم می کند ، به این معنی که از منبع حیوانی تهیه شده است. در داشتن دید سالم و همچنین برای ایمنی و رشد سلول ها ضروری است.

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان



 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر