FA EN

KOOSHAN

چای پنیر چیست ؟؟؟چایی لبنی از فرهنگ آسیای شرقی



اگر در مورد چای پنیر را  برای هر کسی که برای اولین بار در مورد آن می شنود صحبت کنید احتمالاً با ظاهری گیج مواجه خواهید داشت.چای پنیر ؟!!!

برای بسیاری از مردم ، ترکیب چای و پنیر کاملاً غیر اشتها آور به نظر می رسد.و ممکن است اصلا دوست نداشته باشند که آنرا امتحان کنند اما چای پنیر بهتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. در واقع، این نوشیدنی تفاوت چندانی با چای حباب دار ندارد. و با توجه به محبوبیت چای پنیر در آسیا، و همچنین مهاجرت موفقیت‌آمیز دسرهای آسیایی به بازارهای بزرگ دنیا، چای پنیر نیز کم کم جای خود را در بازار پیدا خواهد کرد

چای پنیر یک نوع چای لبنی


چای پنیر که معمولاً به عنوان چای با کلاه شیر یا چای موس پنیر شناخته می شود یک چای سرد (معمولاً چای سبز یا سیاه، با یا بدون شیر) است که روی آن لایه‌ای کف‌آلود از شیر و پنیر خامه‌ای و نمک پاشیده می‌شود. این نوشیدنی شیرین است و  استفاده از نی در خوردن آن ممنوع است، بنابراین روش نوشیدن آن از بالای فنجان با زاویه 40 تا 45 درجه برای لذت بردن از چای پنیر ضروری است.

این نوشیدنی در حدود سال 2010 در غرفه‌های بازار شبانه تایوان به وجود آمد. در آن زمان، فروشندگان پودر پنیر و نمک را با خامه و شیر ترکیب می‌کردند تا لایه‌ای کف آلود و تند روی یک فنجان چای سرد تشکیل دهند. در سال 2012، تاپینگ در استان گوانگدونگ در چین، جایی که تامین کنندگان سالن چای مجلل HeyTea (قبلا رویال تی) شروع به استفاده از پنیر خامه ای واقعی به جای پودر کردند و آن را با شیر تازه ترکیب کردند تا یک نسخه درجه یک از تاپینگ خوش طعم و نمکی را تهیه کنند، رواج یافت. . در HeyTea، چای پنیر به زودی به یک پدیده تبدیل شد، با صف هایی که به اندازه کافی در اطراف بلوک پیچید و دو تا سه ساعت منتظر ماند.


امروزه چای پنیر در سایر نقاط آسیا از جمله هنگ کنگ، سنگاپور و مالزی نیز رایج است. و بخشی از منوی چای خانه های قدیمی است که قبلاً بخش عمده ای از تجارت خود را با فروش نوشیدنی های چای حباب دار و سایر دسرها ساخته بودند. در شهرهای بزرگ چین، برخی از شرکت های چای به طور متوسط روزانه 1000 فنجان چای پنیر می فروشند. این نوشیدنی در ژاپن به قدری محبوب است که شرکت ژاپنی نوشیدنی Kirin قصد دارد نسخه بطری آن را ایجاد کند.

«مفهوم چای پنیر برای [آمریکایی ها] خیلی عجیب به نظر می رسد. ژنگ که در ابتدا نسبت به این نوشیدنی بدبین بود، می گوید: مردم پنیر را با پیتزا مرتبط می دانند. حالا وقتی [پنیر] را در نوشیدنی می ریزید، عجیب به نظر می رسد.»


طرز تهیه چای پنیر


اگر چای پنیر را در یک قهوه‌خانه یا چای‌فروشی در نزدیکی تان پیدا نکردید نگران نباشید  تهیه آن بسیار آسان است و می توانید آنرا در منزل امتحان کنید

تهیه چای پنیر در خانه به شما این امکان را می دهد که میزان کالری و قند و همچنین کیفیت مواد را کنترل کنید.

با چای سرد یا گرم دم کرده مورد علاقه خود شروع کنید و آن را به سلیقه خود شیرین کنید.

سپس یک قسمت پنیر خامه ای نرم شده و یک قسمت خامه فرم گرفته را با هم مخلوط کرده و با شیرین کننده دلخواه خود شیرین کنید و مخلوط را با قاشق روی چای بریزید. نمک بپاشید و لذت ببرید.


 

فرم ثبت نظرات