FA EN

KOOSHAN

چرا باید بعد از تمرین به جای آب شیر بنوشید


خوردن یک لیوان شیر بعد از ورزش می تواند باعث افزایش تناسب اندام شما شود.


هنگامی که یک تمرین پرانرژی 45 دقیقه ای را گذرانده اید و نفس نفس می کشید ، اولین کاری که احتمالاً می خواهید انجام دهید این است که یک بطری آب سرد یخ رابنوشید تا مایعاتی را که تازه عرق کرده اید جایگزین کنید.

اما اگر هنوز در رختکن به دنبال H2O ساده هستید ، ممکن است هیدراتاسیون بعد از تمرین را اشتباه انجام دهید. برخی از متخصصان می گویند در واقع بهتر است یک لیوان شیر بنوشیم تا بعد از تمرین بهبودی حاصل شود.

بله ... ، شیر.


چرا شیر برای بهبودی پس از ورزش بسیار خوب است؟



همه اینها به انرژی ، پروتئین و سدیم موجود در شیر بستگی دارد.

مطالعه منتشر شده در مجله Applied Physiology، Nutrition and Metabolism نشان داد که نوشیدنی های حاوی شیر گزینه های موثر در تأمین آب بدن نسبت به نوشیدنی های ورزشی سنتی و حتی آب هستند.

محققان دانشگاه Griffith در استرالیا از 15 شرکت کننده مرد با میانگین سنی 25 سال خواستند که با لباس گرم با دوچرخه ثابت حرکت کنند ، تا جایی که ممکن است عرق کنند. محققان پس از هر تمرین (در مجموع چهار بار انجام دادند) نوشیدنی متفاوتی پس از تمرین به مردان تحویل دادند: شیر گاو ، شیر سویا ، یک مکمل حاوی شیر یا نوشیدنی انرژی زا ورزشی

قبل و بعد از هر تمرین ، محققان وزن ، خون و ادرار مردان را ثبت کردند. آنها دریافتند که نوشیدن یک مکمل حاوی شیر منجر به احتباس مایعات بهتر می شود و تمام محصولات حاوی شیر بهتر از نوشیدنی انرژی زا ورزشی در تامین آب بدن پس از ورزش هستند.

بی بی سی غذاهای مورد علاقه انگلیس را نشان می دهد: آیا آنها برای شما مفید هستند؟ تحقیق مشابهی انجام داد در این نمایش پروفسور آلیس رابرتز از گروهی از داوطلبان خواست که پس از ورزش با سه نوشیدنی مختلف: شیر ، آب و یک نوشیدنی ورزشی ، آب بدن خود را تامین کنند. وی به طور مشابه دریافت که شیر در تأمین آب بدن برای مدت زمان طولانی تری موثرتر از دو نوشیدنی دیگر است.

وی توضیح داد که دلیل آن این بود که شیر با سرعت کمتری از آب در روده کوچک آزاد می شود ، بنابراین به تدریج در جریان خون جذب می شود و به بدن کمک می کند تا برای مدت طولانی تری هیدراته بماند.

شیر همچنین مزیت اضافه شده ای در جایگزینی سدیم و پتاسیم در بدن دارد ، الکترولیت های مهمی که در اثر تعریق از بین می روند. همچنین منبع خوبی از کلسیم است که به سلامت استخوان ها کمک می کند تا از صدمات جلوگیری کند.

 

سالم بمانید وشاد

گروه تولید محتوای کوشان


 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر