FA EN

KOOSHAN

چگونه پروتئین موجود در صبحانه منجر به کاهش وزن می شود

پروتئین یکی از مواد مغذی کلیدی برای کاهش وزن است و هر چه قدر شما پروتئین بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید وزن تان سریع تر کاهش می یابد. از طرفی، پروتئین باعث کاهش اشتها و جلوگیری از اضافه وزن می شود. بنابراین، شروع روز با صبحانه ای سرشار از پروتئین در کاهش وزن شما بسیار موثر است. 

در زمان های قدیم، تصور عامه مردم در این بود که خوردن صبحانه باعث افزایش وزن می شود اما اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خوردن یا نخوردن صبحانه تاثیری بر کاهش یا افزایش وزن ندارد. در هر صورت خوردن صبحانه به دلایل دیگری توصیه می شود برای مثال باعث بهبود عملکرد مغز در کودکان، نوجوانان و بیماران های خاص می شود که این به کیفیت صبحانه هم بستگی دارد. 
 

پروتئین و نقش آن در کاهش وزن

 
پروتئین یکی از مهم ترین مواد مغذی برای کاهش وزن است چون بدن در مقایسه با چربی یا کربوهیدرات، کالری بیشتری برای متابولیسم پروتئین مصرف می کند و از طرفی، پروتئین باعث تقویت بدن شما در طولانی مدت می شود. 
مطالعه ای در میان زنان نشان داد که افزایش مصرف پروتئین از 15 درصد به 30 درصد باعث مصرف 441 کالری بیشتر در روز می شود. آنها همچنین 11 پوند (5 کیلوگرم) در 12 هفته وزن خود را از دست دادند. مطالعه ی دیگری نیز نشان داد که افزایش 25% در پروتئین علاوه بر کاهش وزن، میزان وسوسه افراد به خوردن را کاهش می دهد. 
در تحقیقات دیگری، دو گروه از زنان را در یک رژیم غذایی کاهش وزن به مدت 10 هفته قرار دادند. این دو گروه میزان مشابهی کالری مصرف می کردند اما در میزان مصرف پروتئین تفاوت داشتند. تمامی زنان در مطالعه وزن خود را از دست دادند اما گروه پروتئین نیم کیلوگرم درصد چربی بیشتری را سوزاندند. در هر صورت پروتئین به کاهش وزن در طولانی مدت کمک می کند. در مطالعه ای دیگر افزایش پروتئین از 15% به 18% در افراد مبتلا به دیابت به میزان 50% باعث کاهش وزن شد. 

صبحانه ی سرشار از پروتئین باعث می شود کمتر غذا بخورید

 
تعدادی از مطالعات نحوه تاثیر پروتئین در صبحانه را بر روی رفتار غذایی بررسی می کنند. بسیاری از این تحقیقات نشان داده اند که صبحانه های حاوی پروتئین گرسنگی را کاهش می دهد و به افراد کمک می کند تا 135 کالری کمتری در روز بخورند. در حقیقت، اسکن های MRI نشان می دهند که خوردن یک صبحانه ی غنی از پروتئین سیگنال هایی را در مغز فعال می کند که تمایل افراد به خوردن را کاهش داده و رفتارهای غذایی را کنترل می کند. 
 

چه غذاهایی بیشترین پروتئین را در صبحانه دارند

تخم مرغ دارای ارزش غذایی بالایی است و سرشار از پروتئین است. قرار دادن تخم مرغ در وعده غذایی صبحانه  به شما کمک می کند کالری کمتری را در 36 ساعت آینده مصرف کنید و وزن و چربی بیشتری از دست دهید. درهرحال، ماهی، غذاهای دریایی، گوشت، مرغ و محصولات لبنی منبعی عالی از پروتئین در صبحانه هستند. در اینجا چند نمونه از صبحانه های غنی از پروتئین را معرفی می کنیم: 
تخم مرغ هم زده که همراه با سبزیجات در روغن زیتون یا نارگیل سرخ شود.
املت با پنیر کوتاژ و اسفناج 
ماست یونانی همراه با جوانه گندم و انواع میوه های توتی 
شیک پروتئین که شامل یک قاشق پروتئین وی، موز، توت یخ زده و شیر بادام باشد.  
 
 
 
 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر