FA EN

KOOSHAN

کاربرد پنیر چدار : از پنیر چدار چگونه و در چه غذاهایی استفاده کنیم

  • شما اینجا هستید:
  • خانه
  • دانستنی های غذا
  • کاربرد پنیر چدار : از پنیر چدار چگونه و در چه غذاهایی استفاده کنیم


پنیر ها در خانواده لبنیات کاربردهای فراوانی دارند .علاقه مندان به پنیر نه تنها پنیر را به صورت خام و به عنوان یک وعده غذایی مصرف می کنند بلکه پنیر کاربرد های فراوانی درترکیب غذاهای مختلف دارد .

معروفترین ها از بین انواع پنیر


پنیر چدار پنیر سفتی است که که بصورت خام و نیز در خوراک استفاده میشود .پنیر چدار زمانی که در طبخ غذا استفاده شود می‌تواند دماهای بالا را تحمل کند. اما سوال اینجاست که پنیر چدار در چه غذاهایی استفاده میشود؟ این پنیر معمولا به صورت رنده‌شده در پخت و پز استفاده می‌شود.

پنیر چدار در چه غذاهایی استفاده میشود


چدار تهیه شده از شیر خام و جا افتاده به روش سنتی، طعمی تند و تیز و اغلب کمی خاک‌مانند دارد. ترکیب این پنیر با سبزیجات فصلی و گیاهان ترکیب دلچسبی است؛ از انواع غذاها با پنیر چدار می‌توان به پاستا با پنیر چدار و سیب زمینی با سس پنیر اشاره کرد. همچنین استفاده از چدار در سوپ‌، سالاد، پیتزا، انواع کیش‌ (quiche)، تارت‌ها و غذاهای برنجی مانند ریزوتو طعم بسیار مطبوعی ایجاد می‌کند.

طریقه استفاده از پنیر چدار


از پنیر چدار میتوان در تهیه انواع ساندویچ های سرد و گرم، سوپ و سالاد می توان استفاده کرد. ترکیب پاستا با چدار طعم بی‌نظیری ایجاد می کند. در تهیه سوفله، کراکت و کوردن بلو می توانید از پنیر چدار استفاده کنید. چدار را با سیب و گلابی و انگور، کراکر های سبوس دار، پیتا، سالامی و بیف در میهمانی ها سرو کنید. البته همانطور که گفتیم بهترین نوع استفاده از آن  برای ذوب سریع و آسان ،استفاده بصورت رنده شده است


چند نوع ساندویچ با پنیر چدار


ساندویچ پنیر چدار و سس مایونز


این ساندویچ نیازی به پخت ندارد و به صورت سرد سرو می‌شود. این ساندویچ را می‌توان خیلی سریع و با استفاده از کمترین مواد آماده کرد.
 
مواد لازم
نان قهوه ای یا سفید    چند ورق
سس مایونز    2 قاشق غذاخوری
پنیر چدار رنده شده    50 گرم
دستور تهیه:

پنیر چدار رنده شده و سس مایونز را در کاسه‌ای ریخته و با چنگال هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.
مخلوط فوق را روی برش‌های نان تست بمالید و یک برش دیگر نان روی آن قرار دهید.


کلاب ساندویچ پنیری


کلاب ساندویچ پنیری در ساده‌ترین شکل با استفاده نان، کره و پنیر درست می‌شود. این غذای پرطرفدار آمریکایی بسیار مقوی است و می‌توان در ترکیب آن از سبزیجات نیز استفاده کرد.
 
مواد لازم
فلفل قرمز خرد شده    1 عدد
کلم بروکلی خرد شده    100 گرم
پنیر چدار    1 ورقه
پنیر موزارلا    1 ورقه
نان تست    2 عدد
دستور تهیه:

روی یک تکه نان تست، فلفل قرمز و کلم بروکلی خرد شده بریزید و روی آن یک ورق چدار و یک ورق پنیر موزارلا قرار دهید.
یک لایه نان دیگر روی مواد بگذارید و ساندویچ را روی اجاق گاز یا باربیکیو گریل کنید.


پاستا با پنیر چدار


همانطور که میدانید روش های متفاوتی برای سرو پاستا وجود دارد و اغلب سس های متفاوت برای طعم دهی به پاستا را تجربه کرده اید . به شما پیشنهاد میدهیم پاستا با پنیر چدار را نیز امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید .


مواد لازم
پاستا فرمی۲۰۰ گرم
نمک و فلفل دانه سیاه به مقدار لازم
تخم مرغ دو عدد
شیر کم‌چرب۱۰۰ گرم
پنیر چدار۳۰۰ گرم
قارچ۲۰ گرم
آویشن نصف قاشق‌چایخوری
سینه مرغ۲۰۰ گرم
گوجه‌فرنگی مینیاتوری۱۲ عدد
پودر سیرنصف قاشق‌چایخوری

دستور تهیه  پاستا چدار:
مدت زمانی که پاستا شما با آب جوش در حال نرم شدن است می توانید فر را روشن کرده و گرم کنید  .همزمان تخم مرغ، شیر، پنیر چدار کاله، مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را با یکدیگر مخلوط کنید.
پاستا را پس از آبکش کردن به مخلوط اضافه کنید. مخلوط را در ظرف‌های نسوز تک‌نفره بریزید و ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا بپزد.

قارچ، مقداری نمک، فلفل و آویشن را در تابه‌ای حاوی روغن داغ، تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود سپس گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید. سینه مرغ را با مقداری نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید سپس با قلم‌موی مخصوص آشپزی به روغن آغشته کنید. سینه مرغ را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در تابه گریل کنید سپس به صورت ورقه‌ای خرد کنید.

پاستا را از فر خارج کرده و از ظرف جدا کنید سپس به همراه سینه مرغ گریل شده و مخلوط قارچ در ظرف مورد نظر قرار دهید.

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر