FA EN

KOOSHAN

کاربردهای خامه صبحانه


خامه صبحانه یک محصول لبنی بی نظیر با کاربردهای فراوان می باشد . از خامه صبحانه نه تنها بعنوان یک صبحانه لذیذ و پرکالری بلکه بعنوان یکی از اقلام مورد نیاز در تهیه بسیاری از غذاها میتوان استفاده کرد .خامه صبحانه برای دسر نیز استفاده میشود .
در این مطلب سعی داریم شما را با برخی از کاربرد های خامه صبحانه کوشان آشنا کنیم .یک نمونه سس بسیار خوشمزه برای سرو غذا و دیگری سس کاراملی با خامه صبحانه برای استفاده در کیک و شیرینی . با ما همراه باشید .

خواص خامه صبحانه

خامه صبحانه برای تهیه سس آلفرودو


پاستا یکی از غداهای متنوع رستورانی می باشد . که به شکل های مختلف با مرغ و قارچ یا اسفناج تهیه میشود .اما نکته کلیدی در تهیه آن سس مخصوص آن می باشد که با خامه پرچرب آماده میشود .
پنیر پارمزان، 1 و ½ پیمانه
خامه پر چرب کوشان ، 1 پیمانه
سیر له شده، 1 حبه متوسط
کره گیاهی، ¼ پیمانه
شیر برای رقیق کردن خامه، 2 قاشق غذاخوری
جعفری ریز خرده شده تازه، ¼ پیمانه در صورت تمایل
نمک و فلفل به مقدار لازم

برای تهیه سس الفرودو ، ابتدا خامه پرچرب کوشان را با شیر مخلوط میکنیم تا کمی رقیق شود و سپس در داخل یک تابه گود، کره را با حرارت ملایم ذوب میکنیم. زمانی که کره ذوب شد، سیر را داخل تابه ریخته و چند ثانیه تفت می دهیم. در این مرحله از تهیه سس آلفردو پاستا می‌توانید خامه رقیق شده را به آن اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا خامه کاملاً با سیر مخلوط شود. باید مخلوط را مکرراً هم بزنید تا خامه نسوزد. پس از 5 دقیقه می‌توانید پنیر را به خامه اضافه کنید، دقت داشته باشید که پس از اضافه کردن پنیر، باید سس را خیلی سریع هم بزنید. زمانی که پنیر ذوب شد، می‌توانید شعله اجاق را خاموش کرده و در نهایت جعفری را به سس اضافه کنید.

سسی که به این روش تهیه می‌شود، غلیظ است و اگر می‌خواهید سس آلفردو کمی رقیق‌تر باشد می‌توانید به مواد اولیه فوق حدود ½ پیمانه شیر اضافه کنید. در واقع مقدار شیری که به سس اضافه می‌کنید، تعیین کننده میزان غلظت آن است و در نتیجه هر چه بیشتر باشد، میزان غلظت مواد پاستا الفردو کمتر خواهد بود
از این سس نه تنها برای تهیه پاستا استفاده میشود بلکه میتوان آن را در کنار بسیاری از غذا ها نیز استفاده کرد .برای مثال در کنار چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده ، البته در تهیه سس های خامه ای در کنار غذا معمولا پنیر پارمزان حرف میشود .

سس کاراملی با خامه صبحانه


سس کاراملی کاربردهای زیادی در قنادی و شیرینی پزی دارد . از سس کارامل می توانید به صورت گرم به عنوان سس روی نان های صبحانه استفاده کنید و یا برای کاور کیک نیز استفاده کنید. و می توانید برای تهیه شکلات از سس کارامل نیز استفاده کنید.
مواد لازم
شکر ۱لیوان
آب ۱ فنجان
خامه  صبحانه کوشان  ۱ فنجان
کره ۵۰ گرم

طرز تهیه سس کارامل خانگی با خامه صبحانه
شکر را در قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. بدون نیاز به هم زدن شکر بعد از ۵ دقیقه از یک طرف شروع به کارامل شدن می کند.
در این مرحله کمی شکر را هم بزنید و کره را به شکر اضافه کنید. از یک طرف هم بزنید تا کره با شکر ترکیب شود.
در آخر خامه و آب را با هم مخلوط کنید و سپس به کارامل اضافه کنید.
سس کارامل را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا کمی از حرارت بیافتد و سپس در ظرف شیشه ای مورد نظر بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

انواع دسرهایی که میتونید با خامه صبحانه درست کنید
 


سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر