FA EN

KOOSHAN

کلسیم موجود در لبنیات شما را لاغر می کند


تحقیقات نشان می دهد که کلسیم به صورت هماهنگ با ویتامین D کار کرده و به چربی سوزی کمک شایانی می کند.هر چه یک سلول چربی، کلسیم بیشتری داشته باشد آن سلول در واقع چربی بیشتری را برای سوزاندن آزاد می کند.همچنین این ماده معدنی با محصور کردن چربی در بافت های روده و معده و جلوگیری از جذب شدن آنها به جریان خون موجب بهبود روند کاهش وزن می شود.

افراد بالغ روزانه به 1000 تا 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارند. خانمهای باردار تنها 1000 میلی گرم نیاز دارند چون بدنشان به صورت طبیعی نسبت به جذب کلسیم کارآمدتر می شود. با افزایش سن قدرت بدن برای جذب موادمعدنی پایین می آید. پس زمانی که به 51 سالگی یا دوران یائسگی رسیدید، سعی کنید روزانه حداقل 1200 میلی گرم کلسیم دریافت کنید. جالب است که بدن کلسیم اضافی را دفع می کند. پس اگر بیش از اندازه کلسیم مصرف کنید ممکن است برای کلیه ها ضرر داشته باشد.

در صورتی که در اینترنت کمی جستجو کنید به نظر می رسد که در مورد لبنیات اعقتقاد های نادرستی وجود دارد. با بررسی ۳۳ مورد در سال ۲۰۱۶ مشخص شد که آن‌ها چربی سوز هستند. افزایش دریافت کلسیم از طریق مکمل ها می تواند به کاهش وزن کمک بسیاری کند. در این تحقیق محققین دریافتند افرادی که لبنیات مصرف می کنندبا کاهش بیشتری در توده چربی نسبت به آن‌هایی که لبنیات چندانی مصرف نکرده بودند را تجربه کردند.

اگر روزانه از یک فنجان شیر بدون چرب به همراه غلات برای صبحانه، یک فنجان ماست کم چرب به عنوان میان وعده، سالاد اسفناج در کنار ناهار، یک فنجان بروکلی پخته در کنار شام و نصف فنجان بستنی کم چرب به عنوان دسر استفاده کنید، مقدار مورد نیاز کلسیم بدنتان را در آن روز جذب کردید.

یک فنجان شیر بدون چربی دارای 302 میلی گرم کلسیم است. یک فنجان ماست کم چرب هم 245 تا 415 میلی گرم کلسیم دارد.  اگر به اندازه از لبنیات استفاده نمی کنید، از غذاهای دیگر کمک بگیرید. 85 گرم ساردین کنسرو شده ( با استخوان ) در روغن حدود 324 میلی گرم کلسیم دارد. یک فنجان کلم پیچ پخته حدود 94 میلی گرم کلسیم دارد. یک فنجان بروکلی خام حدود 42 میلی گرم کلسیم دارد

چگونه پروتئین موجود در صبحانه منجر به کاهش وزن میشود؟

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر