FA EN

KOOSHAN

انواع گاناش که می توانید با خامه صبحانه برای رویه یا فیلینگ کیک استفاده کنید

  • شما اینجا هستید:
  • خانه
  • دانستنی های غذا
  • انواع گاناش که می توانید با خامه صبحانه برای رویه یا فیلینگ کیک استفاده کنید

دنیای پخت و پز توسط انبوهی از کیک های تسخیر شده است، از گاناش شکلاتی کلاسیک گرفته تا یک قطره نئونی رنگی برای کیک تک شاخ مهمترین جزء برای انواع کیک ها گاناش است. گاناش همچنین به طور سنتی برای پایان دادن به کیک ها به صورت صاف و به عنوان فیلینگ یا در بین لایه ها در بسیاری از کیک ها استفاده می شده است. بخش مهم در مورد گاناش این است که بافت و طعم زیادی را به هر کیک معمولی اضافه می کند - این واقعا به شما کمک می کند محصول نهایی خوش طعم و با کیفیتی داشته باشید.

انواع دسرهایی که میتونید با خامه صبحانه درست کنید


گاناش با خامه صبحانه


ماده اولیه برای تهیه گاناش خامه و شکلات است . معمولا از خامه صبحانه غلیظ برای گاناش استفاده میشود .البته نوع شکلاتی که استفاده می‌کنید نیز دنیای متفاوتی را ایجاد می‌کند - قنادان در سراسر جهان ترجیح می‌دهند برای گاناش از چیپس‌های شکلات به جای آب نبات‌های ذوب شده برای گاناش استفاده کنند.


انواع گاناش


سه نوع اصلی گاناش وجود دارد که می توانید درست کنید - سفید، شیری و شکلات تلخ. و البته گاناش های رنگی نیز می توانند در این دسته بندی ها نیز جای بگیرند . در حالی که گاناش های شیری و شکلات تلخ مقدار زیادی طعم و غنای شکلاتی را اضافه می کنند که نمی توانید آن را تکرار کنید، شکلات سفید نیز بسیار پرکاربرد است .چرا که می توان برای تولید گاناش رنگی مقداری گاناش شکلات سفید را با هر رنگ خوراکی انتخابی شما، از جمله رنگ های طبیعی مبتنی بر مواد غذایی ترکیب کرد. شکلات سفید همچنین طعم شکلاتی قوی ندارد که به قناد اجازه می دهد تا مطابق با نیاز کیک گاناش را طعم دار کند.


گاناش شکلات شیری و گاناش شکلات تلخ


سه نسبت مختلف شکلات به خامه غلیظ وجود دارد که می‌خواهید از آنها برای دستیابی به سه نوع پوشش مختلف استفاده کنید. بیایید به هر یک از آنها نگاه کنیم:


بسته به میزان نسبت خامه و شکلاتی که استفاده می کنید می توانید گاناش های متفاوت برای کاربرد های متفاوت تهیه کنید :

گاناش لعاب ضخیم - نسبت 1:1. برای شروع، 240 گرم شکلات تا 240 میلی‌لیتر خامه غلیظ یک روش خوب است.
گاناش با لعاب های فاج مانند، بسیار سخت (بسیار راحت بسته می شود) - نسبت 2:1. یک معیار خوب برای این کار 480 گرم شکلات تا 240 میلی لیتر خامه غلیظ است
گاناش با لعاب نازک(گاناش رقیق)، مفید برای غوطه وری، کیک چکه ای، رویه بستنی - نسبت 1:2. 120 گرم شکلات به 240 میلی لیتر خامه غلیظ
 

چگونه شکلات شیری و گاناش شکلات تلخ درست کنیم؟


شکلات مورد نیاز را درشت خرد کرده و در یک کاسه نگه دارید.(میتوانید از شکلات  چیپسی استفاده کنید) خامه را طبق اندازه گیری در قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالا بگذارید تا بجوشد. داخل شکلات بریزید و اجاق گاز را خاموش کنید. بگذارید بین 5 تا 10 دقیقه در خامه دست نخورده بماند تا مطمئن شوید که تمام شکلات آب شده است. حالا مخلوط را (ترجیحا با همزن دستی) هم بزنید تا گاناش صاف و کرم رنگ شود و به غلظت دلخواه شما برسد.



برای استفاده در کیک، قبل از استفاده، اجازه دهید این مخلوط حداقل 15 دقیقه خنک شود. اگر قرار است با گاناش ترافل درست کنید، اجازه دهید مخلوط حداقل یک ساعت یا بیشتر خنک شود تا آنقدر غلیظ شود که به شکل توپ در بیاید.


گاناش شکلات سفید


از آنجایی که شکلات سفید از کره کاکائو تشکیل شده است، کار با آن در حین ذوب شدن و استفاده از آن به عنوان بخشی از گاناش بسیار سخت تر می شود. هرگز نباید بیش از حد گرم شود و هنگامی که از مرز 43 درجه سانتیگراد عبور کند، شکافته می شود و نمی توان از آن برای گاناش استفاده کرد.

این گاناش (گاناش سفید) معمولاً در کیک ها استفاده می شود، به خصوص به عنوان لایه قبل از کیک با فوندانت پوشانده شود. یکی دیگر از استفاده های عالی گاناش ، می تواند به عنوان پرکننده بین شیرینی ماکارون باشد.

 

چگونه گاناش شکلات سفید درست کنیم؟


برای تهیه گاناش شکلات سفید، مراحل کمی متفاوت است. نسبت 3:1 شکلات سفید به خامه را در نظر بگیرید (در اینجا به شکلات بیشتری نیاز دارید زیرا محتوای پودر کاکائو بسیار کمتر است). هر دو را در یک کاسه ترکیب کنید و از مایکروویو استفاده کنید. مایکروویو کار را آسان‌تر می‌کند زیرا شکلات سفید سخت‌تر ذوب می‌شود و در یک دیگ دوبل زمان بیشتری می‌برد. بار اول آن را 1 دقیقه گرم کنید و اگر شکلات چیپسی ها آب نشد 30 ثانیه دیگر. کاسه را بردارید و آن را مخلوط کنید تا یکدست شود. برای اینکه قابل استفاده باشد، حداقل ده دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. برای اینکه قوام سبک‌تری پیدا کند، آن را با همزن دستی 10 تا 20 ثانیه هم بزنید. این روش بهترین نتیجه را برای گاناش شکلات سفید به شما میدهد.

بیشتر مواقع ممکن است بیشتر از میزان نیاز گاناش درست کرده باشید میدونید با گاناش اضافه چکار کنید ؟روش ها زیادی برای خوش طمع کردن خوراکی ها با گاناش وجود داره :  سعی کنید از آن به عنوان یک سس شکلاتی غلیظ برای ریختن روی دسر مورد علاقه خود استفاده کنید، یا مقداری از آن را به چند قاشق بستنی برای یک سس فوری اضافه کنید. اگر گاناش نرم و آبکی دارید، می‌توانید از آن به عنوان دیپ برای میوه مورد علاقه‌تان استفاده کنید، یا برای گاناش غلیظ‌تر، سعی کنید آن را به شکل توپ درآورید و پودر کاکائو را برای ترافل‌های شکلاتی راحت بپوشانید

کاربرد های خامه صبحانه

اینستاگرام کوشان را نیز می تونید دنبال کنید
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر