FA EN

KOOSHAN

حقایقی عجیب و جالب از غذاهای مکزیکی

 

1- در مکزیک تمامی اعضای بدن گاو قابل استفاده است

 
گاوها نقش بزرگی در غذای مکزیکی دارند و فقط گوشت آنها در آشپزی سنتی به کار نمی رود بلکه تمامی اعضای بدن گاو از جمله رحم، پستان و بیضه ها در آشپزی سنتی مکزیکی استفاده می شود. 
 
مصرف اعضای بدن گاو در آشپزی مکزیکی
 

2- مکزیکی ها زیاد از گوشت قرمز استفاده نمی کنند

اگر چه در غذاهای سنتی مکزیکی از گوشت قرمز استفاده می شود اما مکزیکی ها نسبت به امریکایی ها گوشت قرمز کمتری استفاده می کنند و بیشتر غذاهای آنها شامل گوشت مرغ و گوشت خوک است.
 
استفاده کمتر از گوشت قرمز
 
 
 

3- خاستگاه اولیه گوجه فرنگی، مکزیک است

علاوه بر گوجه فرنگی، میوه دراگن فروت، دانه های چیا(تخم شربتی) و میوه گیاهی وانیلا هم برای اولین بار در مکزیک به وجود آمدند. 
 
گوجه فرنگی برای اولین بار در مکزیک به  عمل آمد
 
 

4- در تهیه گواکاموله از سیر و لیمو استفاده نمی شود

گواکاموله، یکی از سالاد های معروف مکزیکی است که از آووکادو درست شده و به عنوان پیش غذا مورد استفاده قرار می گیرد. دو ماده اصلی که در تمامی گیاهان سبز استفاده می شود در این غذا به کار نمی رود. در روش سنتی تهیه گواکاموله سیر و عصاره لیموترش استفاده نمی کنند. 
 
سالاد گواکاموله
 
 

5- تورتیلا (غذای معروف مکزیکی) به صورت کنسروی وارد بازار شد

برای اولین بار در سال 1980 تورتیلا به صورت کنسروی فروخته شد  که تعجب همه را برانگیخت.
 
 
 
 
 
 

6- تامالس یک غذای باستانی است

 
این غذای مکزیکی معروف در برگ های ذرت پیچیده می شود. تامالس یکی از قدیمی ترین غذاهای سنتی است که اختراع آن به 8000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد. به نظر می رسد مایاها، اینکاها و آزتک ها از تامالس برای حمل راحت تر غذا استفاده می کردند.
 
تامالس
 
 

7- تاکو؛ غذایی جدید نسبت به غذاهای دیگر

 
تاکو غذای سنتی مکزیک است که از یک نان (تورتیا) پخته شده از آرد ذرت یا گندم تشکیل شده که دور محتویات داخلی را می‌گیرد. داخل تاکو می‌شود چیزهای متنوعی قرار داد. از گوشت تا مرغ و غذای دریایی و سبزیجات و حتی پنیر. تاکو معمولاً با دست خورده می‌شود و سرو آن با سس سالسا یا آووکادو همراه است.  تاکو برای اولین بار در سال 1951 توسط مردم کشورهای دیگر به عنوان غذای مکزیکی مصرف شد.
 
غذای مکزیکی تاکو
 

8- شکلات داغ مکزیکی چیست؟

شکلات داغ قرن ها به عنوان بخشی ازغذای سنتی مکزیکی بوده و هست. دستورالعمل اصلی آن بسیار آسان است؛ مخلوط شکلات با آب گرم و حتی شیر هم ندارد.
 
شکلات داغ
 

9- غذاهای مکزیکی جزو غذاهای سالم هستند

بسیاری از مردم فکر می کنند که غذاهای مکزیکی سالم نیستند چون آنها را با غذاهای تکس-مکس ( طبخ غذا به روش تگزاسی-مکزیکی که ریشه در امریکای جنوبی دارد) اشتباه می گیرند. اما در حقیقت، غذاهای مکزیکی چربی پایینی دارند و ارزش غذایی  بالایی دارند.
 
غذاهای مکزیکی
 

10- رستوران چیپوتله دستور غذاهای خود را منتشر کرد

رستوران زنجیره ای چیپوتله یکی از اولین رستوران‌های زنجیره‌ای است که به عنوان سرو کننده سریع غذای مکزیکی شناخته می‌شود. این رستوران هدف خود را تولید غذای سالم گذاشت که تلاششان را در استفاده از مواد اولیه ارگانیک، استفاده از گوشت‌های سلامت نسبت به دیگر رستوران‌های زنجیره‌ای که باعث برجستگی کار چیپوتله می‌شد قرار دادند. آنها به تازگی دستور غذاهای خود را منتشر کردند که یک حرکت بی سابقه در دنیای فست فود است. 
 
غذاهای مکزیکی
 
 
 
 
 
 
 

فرم ثبت نظرات