FA EN

KOOSHAN

افزایش سوخت و ساز بدن با لبنیات کم چرب

سوخت و ساز بدن یعنی تغییرات مواد شیمیایی که از طریق سلول ها که برای  تناسب وزن شما اتفاق می افتد. در واقع سوخت و ساز بدن باید به نوعی تحت کنترل تان باشد. اگر به دنبال این هستید که متابولیسم یا سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید ، در این قسمت میخواهیم از تاثیر لبنیات کم چرب علی الخصوص ماست کم چرب  که در تنظیم سوخت و ساز بدن شما موثر می باشد صحبت کنیم :

لبنیات کم چرب و افزایش متابولیسم


انرژی حرارتی حاصل از غذا یا TEF عبارت است از افزایش مصرف انرژی ناشی از مصرف غذا، به طوری که ۱۰ درصد انرژی حاصله صرف دریافت و هضم غذا مي‌شود. انرژی حرارتی حاصل از غذا با ترکیب رژیم غذایی تغییر می‌کند. به طوری که گروهی از مواد غذایی سبب افزایش متابولیسم مي‌شوند. با شناختن این مواد غذایی و بکارگیری آنها در رژیم غذایی‌تان مي‌توانید سوخت و ساز را در بدنتان افزایش دهید. به این ترتیب به کاهش وزن، تناسب اندام و سلامتی‌تان کمک کنید.

لاغری با لبنیات کم چرب


یکی از مواد غذایی که متابولیسم بدن را افزایش می دهد مواد غذایی سرشار از کلسیم(لبنیات کم چرب ) است می دانید چرا ؟چون:


مواد غذایی غنی از کلسیم (محصولات لبنی کم چرب) دریافت بالای کلسیم غذایی با کاهش شیوع اضافه وزن و چاقی همراه مي‌باشد.
مصرف بالای کلسیم غذایی سبب کاهش سطح هورمونی بنام پاراتورمون و ویتامین D فعال مي‌شود. که از سنتز چربی ممانعت کرده و سبب افزایش تجزیه آن می‌شود.
 همین‌طور کلسیم در دستگاه گوارش با چربی‌ها باند شده و سبب افزایش دفع چربی از دستگاه گوارش مي‌گردد. جذب چربی‌ها را کاهش مي‌دهد و موجب کاهش سطح کلسترول مي‌شود. بنابراین مواد غذایی غنی از کلسیم در رژیم لاغری و کاهش وزن بسیار مفید هستند.
 ماست کم‌چرب و شیر کم‌چرب از منابع غذایی غنی از کلسیم مي‌باشند. بنابراین در رژیم غذایی روزانه‌تان حتما از محصولات لبنی کم‌چرب استفاده کنید.

مطلب مرتبط: کلسیم موجود در لبنیات شما را لاغر می کند
 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر