FA EN

KOOSHAN

در مورد باکتری های موجود در شیر خام و اثرات آنها بیشتر بدانید

  • شما اینجا هستید:
  • خانه
  • دانستنی های غذا
  • در مورد باکتری های موجود در شیر خام و اثرات آنها بیشتر بدانید

تجزیه و تحلیل نمونه های شیر خام خریداری شده در ایالات متحده ، تعداد کمی از باکتری های مفید را در کنار باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک بالقوه خطرناک ، یافت که نگهداری بیشتر در دمای اتاق تعداد آنها را افزایش یافته است.
به طور معمول ، تولید کنندگان شیر را پاستوریزه می کنند ، یا گرما می دهند تا باکتری ها را قبل از مصرف افراد از بین ببرند. میکروبیولوژیست فرانسوی لوئیس پاستور در دهه 1800 پاستوریزه شدن را پیشنهاد داد.

با این حال ، در سال های اخیر ، بسیاری از مردم شروع به مصرف دوباره شیر خام کرده اند.این دسته از افراد معتقدند که شیر خام باعث افزایش ارزش غذایی شده ، هضم آن سودمند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

با این حال ، دانشمندان و پزشکان اعتبار این ادعاها را زیر سوال برده و درباره خطر احتمالی عفونت ناشی از نوشیدن شیر خام هشدار داده اند.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) همچنین مزایای بهداشت کاذب مصرف شیر خام را برطرف می کند. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، شیر غیر پاستوریزه در سالهای 2007 تا 2012 باعث 979 مورد بیماری شده است.

با وجود این ، شیر خام برای خرید در 30 ایالات متحده آمریکا در دسترس است و تقاضا رو به رشد است. در یک مطالعه جدید ، محققان دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس (UC دیویس) میزان باکتریایی بیش از 2،000 نمونه شیر خریداری شده در ایالات متحده ، از جمله شیر خام را تجزیه و تحلیل کردند.

آنها دریافتند که شیر خام در مقایسه با انواع پاستوریزه دارای تعداد بیشتری باکتری است. آنها همچنین شناسایی کردند که برخی از این باکتریها حاوی ژنهای ضد میکروبی هستند.
این یافته ها ، که در مجله Microbiome منتشر شده است ، نشان می دهد که شیر خام می تواند به گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی منجر شود ، به ویژه اگر محصول به طور مناسب سرد نشده باشد.

آیا مصرف شیر خام برای روده مفید است؟


برآوردها نشان می دهد که حدود 3٪ از جمعیت ایالات متحده شیر خام مصرف می کنند. بسیاری از این‌ها ادعا می کنند حاوی باکتری های سالم هستند که برای روده مفید هستند.

برای ارزیابی این ادعاها ، محققان جدیدترین مطالعه نمونه های شیر را از پنج ایالت (کالیفرنیا ، آیداهو ، آریزونا ، کارولینای جنوبی و ماین) جمع آوری کردند.

این نمونه ها به روش های مختلف پاستوریزاسیون که تولید کننده ‌گان استفاده کرده اند ، تولید شده اند، از جمله پاستوریزه کردن در زمان کوتاه با درجه حرارت بالا (HTST) که رایج ترین روش در ایالات متحده است و فوق پاستوریزه کردن (UHT) ، که محصولات با ماندگاری طولانی را شامل می‌شود

در این بررسی همچنین نمونه شیرهای خام غیرقابل تصفیه  جمع آوری شد.

آنها نمونه ها را در دمای یخچال 4 درجه سانتیگراد و دمای اتاق (23 درجه سانتیگراد) تا 24 ساعت ذخیره کردند. در این مدت ، آنها انواع باکتری های موجود در نمونه ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

شیر خام مخزنی از باکتریهای مقاوم به آنتی بیوتیک


نتایج نشان داد که شیر خام بیشترین تعداد باکتری را شامل می شود ، بیشتر از خانواده Pseudomonadaceae است که می تواند باعث ایجاد بیماری در انسان شود.

بسیاری از طرفداران ادعا می کنند که شیر خام حاوی مقادیر زیادی باکتری اسید لاکتیک "خوب" است که می تواند هضم را بهبود بخشد. بسیاری از مکمل های پروبیوتیک حاوی باکتری های اسید لاکتیک هستند، اما این مطالعه مشخص کرد که شیر خام حاوی باکتریهای خوب کمی است.

محققان همچنین دریافتند که نمونه شیر خام حاوی سویه های مقاوم به آنتی بیوتیک باکتری است. هنگامی که در دمای اتاق نگهداری می شود ، تعداد این باکتری ها به طرز چشمگیری افزایش می یابد.
میشل جی راسل ، نویسنده میکروبیولوژیست و مدیر مرکز UC دیویس غربی برای ایمنی مواد غذایی می گوید:”مطالعه ما نشان می دهد که با هرگونه سوءاستفاده دما در شیر خام ، چه عمدی و چه غیر ، می تواند این ژنها را با ژنهای ضد میکروبی مقاومت کند  ".

مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از بزرگترین تهدیدات پزشکی مدرن است. براساس CDC ، بیش از 2.8 میلیون عفونت مقاوم به آنتی بیوتیک هر ساله در ایالات متحده رخ می دهد و منجر به مرگ بیش از 35000 نفر می شود.

مصرف باکتریهای مقاوم به آنتی بیوتیک نه تنها برای فرد بلکه برای کل جامعه خطری است. این امر به این دلیل است که ژنهایی که مقاومت را تحمل می کنند می توانند بین باکتریها منتقل شده و منجر به گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی شوند.

محققان می گویند ، اگر مردم آن را به طور صحیح نگهداری نکنند ، شیر خام "بسیار پرخطر" است. آنها همچنین نسبت به مصرف کنندگان در تلاش برای ساختن "دلمه" ، یک محصول شیر تخمیر شده که شامل  شیر خام ترش شده یا بریده شده  در دمای اتاق به مدت 1-5 روز هشدار می دهد. آنها می گویند که مصرف شیر دلمه شده می تواند منجر به جذب بیشتر ژنهای مقاوم به ضد میکروبی شود.

جی راسل می گوید: "شما فقط می توانید با این ژن ها دستگاه گوارش خود را پر کنید." ما دیگر در دنیای عاری از آنتی بیوتیک ها زندگی نمی کنیم. این ژنها در همه جا وجود دارند ، و ما باید هر كاری را انجام دهیم تا جلوی آن جریان در بدنمان گرفته شود. "

اگرچه دانشمندان برای درک خطرات سلامتی ناشی از شیر خام باید تحقیقات بیشتری انجام دهند ، یافته های این مطالعه نشان می دهد که ممکن است به اندازه ادعاها سودمند نباشد.

محققان توصیه می کنند هر کسی که می خواهد نوشیدن شیر خام را ادامه دهد ، آن را در یخچال ذخیره کند.
 


سالم بماتید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر