FA EN

KOOSHAN

خطرات مصرف شیر خام در بارداری

شیر و فراورده های لبنی ، فواید زیادی برای تغذیه دارند. اما شیر خام ، یعنی شیر غیرقابل تصفیه ، میکروارگانیسم های خطرناکی را شامل می شود که می تواند خطرات جدی برای سلامتی شما و خانواده تان به همراه داشته باشد.

براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، از سال 1993 تا 2012 ، تعداد 122 مورد بیماری به مصرف شیر خام یا محصولات لبنی خام مانند بستنی ، پنیر نرم یا ماست مرتبط بوده است. که در نتیجه آن یک هزار و 909 بیمار و  144 مورد در بیمارستان بستری شدند.  

خوردن شیر غیر پاستوزریزه چه عوارضی دارد ؟



شیر خام شیر بدست آمده از گاوها ، گوسفندان و بزها - یا هر حیوان دیگر - است که برای از بین بردن باکتری های مضر پاستوریزه نشده است. شیر خام می تواند باکتری های خطرناکی مانند سالمونلا ، E. coli ، لیستریا ، کامپیلوباکتر و سایر مواردی که باعث بیماری ناشی از غذا می شوند ، را داشته باشد ، که اغلب به آن "مسمومیت غذایی" گفته می شود.

این باکتریها می توانند سلامتی هر کسی که شیر خام می نوشد یا محصولاتی که از شیر خام تهیه شده است را مصرف میکند ، با آسیب های جدی روبرو کند. با این حال ، باکتری های موجود در شیر خام به ویژه برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند (مانند بیماران پیوند و افراد مبتلا به HIV / AIDS ، سرطان و دیابت) ، کودکان ، افراد مسن و زنان باردار می تواند به ویژه خطرناک باشد. در حقیقت ، CDC دریافته است که بیماری های ناشی از غذا (مسمومیت های غذایی) و شیر خام به ویژه کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد.

شیر پاستوریزه


پاستوریزاسیون فرآیندی است که به طور گسترده استفاده می شود و با گرم کردن شیر تا دمای خاصی باکتری های مضر را از بین می برد
برای مدت زمان مشخصی اولین بار توسط لوئیز پاستور در سال 1864 ایجاد شد ، پاستوریزاسیون ارگانیسم های مضری که باعث بیماری هایی نظیر لیستریوز ، تب حصبه ، سل ، دیفتری ، تب Q و تب مالت میشود را از بین می برد.
 

خطرات لیستریا ناشی از مصرف شیر خام در بارداری


زنان باردار در معرض خطر جدی ناشی از ابتلا به باکتری لیستریا هستند که اغلب در شیر خام یافت می شود و می تواند باعث سقط جنین یا بیماری یا مرگ نوزاد تازه متولد شده شود. اگر باردار هستید ، نوشیدن شیر خام - یا خوردن غذاهایی که از شیر خام تولید شده است ، مانند پنیر به سبک مکزیکی مانند Asko Blanco یا Asko Fresco - می توانید به کودک شما آسیب برساند حتی اگر شما بیمار نیستید.
شیر خام و بیماری های جدی

علائم بیماری ناشی از غذا معمولاً شامل موارد زیر است:

         استفراغ ، اسهال و درد شکم
        علائم آنفلوانزا مانند تب ، سردرد و درد بدن
در حالی که اکثر افراد سالم در مدت کوتاهی از بیماری ناشی از باکتری های مضر در شیر خام - یا در غذاهای تهیه شده با شیر خام - بهبود می یابند ، برخی از آنها می توانند علائمی مزمن ، شدید یا حتی خطرناک برای زندگی شما را ایجاد کنند. اگر شما یا شخصی که می شناسید بعد از مصرف شیر خام یا محصولاتی که از شیر خام تهیه شده اند بیمار شوید - یا اگر باردار هستید و فکر می کنید ممکن است شیر یا پنیر خام آلوده مصرف کرده باشید - فوراً به یک متخصص بهداشت مراجعه کنید.

تفاوت شیر خام و پاستوریزاسیون: 


در حالی که پاستوریزاسیون بیش از 120 سال به تهیه شیر و پنیر غنی از مواد مغذی کمک کرده است ، برخی از مردم همچنان بر این باورند که پاستوریزه شدن به شیر آسیب می رساند و شیر خام یک جایگزین بی خطر و سالم است.

در اینجا حقایق اثبات شده در مورد شیر و پاستوریزاسیون ذکر شده است:

•    شیر پاستوریزه باعث عدم تحمل لاکتوز و واکنشهای آلرژیک نمی شود. هم شیر خام و هم شیر پاستوریزه می توانند در افراد حساس به پروتئین های شیر حساسیت ایجاد کنند.
•    شیر خام به خودی خود عوامل بیماری زا خطرناک(میکروارگانیسم هایی که باعث بیماری میشوند ) را از. بین نمی برد
•    پاستوریزاسیون ارزش غذایی شیر را کاهش نمی دهد.
•    پاستوریزاسیون به معنی این نیست که می توانید شیر را به مدت طولانی از یخچال خارج کنید ، به خصوص بعد از باز شدن.
•    پاستوریزاسیون باکتریهای مضر را از بین می برد.
•    پاستوریزاسیون باعث نجات جان انسانها می شود.

مطلب مرتبط : باورهای غلط در مورد شیرهای با ماندگاری بالا
 

کلمه پاستوریزه بر روی محصولات لبنی یک نشانه ایمن است


شیر یا فرآورده های شیر را در بازارهای محلی یا غرفه های کنار جاده خریداری نکنید ، مگر اینکه بتوانید تأیید کنید که آنها پاستوریزه شده اند.

 

سالم بمانید وشاد

گروه تولید محتوای کوشان


 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر