FA EN

KOOSHAN

نوشیدن شیر در شب ؟؟؟

شیر اصلی ترین فراورده لبنی محسوب میشود و مصرف آن بدلیل داشتن خواص فراوان همواره توصیه شده است . تحقیقات فراوانی برای اینکه چه زمانی بهترین وقت برای مصرف شیر است انجام شده است . دسته ای از تحقیقات نشان میدهد بهترین زمان برای نوشیدن شیر یک ساعت قبل از خواب است، زیرا در این بازه زمانی شیر با تحریک سلول‌های بدن آرامش را به بدن باز می‌گرداند و بدن احساس راحتی می‌کند و فرد به دنبال آن راحت‌تر خواهد خوابید

همان طور که می دانید عضلات ما حین خوابیدن و استراحت رشد می کنند و بافت های آسیب دیده در این زمان ترمیم می شوند. پس تغذیه مناسب قبل از خواب باعث میشود که بدن در این زمان مهم بتواند  کارش رو به درستی انجام دهد.

مصرف شیر و لبنیات قبل از خواب به این دلیل توصیه میشه که پروتئین موجود در این مواد غذایی دیر جذب هستند و باعث می شوند که زحماتی که در طول روز کشیدید طی شب و بخاطر کمبود مواد لازم برای ترمیم بافت ها هدر نرود

 

فواید نوشیدن شیر سرد در شب :

 

 نوشیدن شیر سرد در شب به کاهش وزن کمک می‌کند

شیر غالبا با افزایش وزن در ارتباط است، ولی بسته به نوع شیری که مصرف می‌کنید همیشه این ویژگی را ندارد. گفته می‌شود شیر سرد به واسطه افزایش تراکم استخوان به صورت خودکار به کاهش وزن منجر می‌شود.

 نوشیدن شیر در شب موجب کاهش اسید معده می‌شود

شیر سرد یک درمان خوب برای اسید معده است. مصرف شیر سرد می‌تواند به مرور زمان این ناراحتی را که موجب اختلال خواب می‌شود از بین ببرد.

 نوشیدن شیر سرد موجب کاهش گرسنگی می‌شود

وقتی شیر سرد بین وعده‌های غذایی مصرف شود می‌تواند به راحتی گرسنگی را مرتفع کند و جایگزین خوبی برای اسنک‌ها است.

 نوشیدن شیر سرد در شب بدن را هیدراته نگه می‌دارد

شیر سرد به خاطر الکترولیت‌هایی که دارد بدن‌تان را هیدراته نگه می‌دارد. این الکترولیت‌ها در قالب پتاسیم و سدیوم هستند.

 نوشیدن شیر سرد در شب موجب بازیابی انرژی‌تان پس از ورزش می‌شود

پس از ورزش‌ها و تمرینات سنگین، بدن‌تان به بازیابی فوری انرژی نیاز دارد و شیر سرد می‌تواند به خوبی این نقش را ایفا کند. نوشیدن یک لیوان شیر سرد پس از ورزش از افزایش وزن جلوگیری می‌کند و قند و پروتئین سالمی دارد که جایگزین بافت‌های از دست رفته می‌شود.

 نوشیدن شیر سرد در شب برای سلامت پوست

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شیر حاوی ترکیبات جالبی برای پوست هستند که می‌توانند به صورت همزمان پوست‌تان را تغذیه کنند، رنگ آن را بهبود ببخشد و پوست‌تان را مرطوب کند.

 نوشیدن شیر سرد در شب خواب آلودگی‌تان را بیشتر می‌کند

تسریع فرآیند خواب با استفاده از شیر یک روش کارآمد است چرا که شیر حاوی ملاتونین است. ملاتونین به تنظیم چرخه خواب – بیداری می‌پردازد. ملاتونین همچنین سیگنال‌هایی را به مغز ارسال می‌کند که نشان می‌دهد زمان خواب فرا رسیده است و مغز نیز سروتونین تولید می‌کند که خاصیت آرامش بخشی برای بدن دارد.

 نوشیدن شیر سرد در شب به خاطر وجود تریپتوفان

تریپتوفان ماده کلیدی تولید سروتونین است که خاصیت آرامش بخشی و تسکین دهندگی به بدن را دارد. این ماده همچنین به خاصیت شیر در تسریع روند خواب نیز مرتبط است.

 

ذکر چند نکته در مورد مصرف  شیر در شب :

بین شام و نوشیدن شیر حداقل یک و نیم ساعت فاصله باشد.

بین نوشیدن شیر و خوابیدن حداقل نیم ساعت فاصله باشد

برای رفع طبع سرد شیر می توان آن را با عسل و دارچین مصرف کرد.

بیشتر بدانیم: 

بهترین شیر برای کاهش وزن چه شیری است 

چگونه کودکان را به خوردن شیر ترغیب کنیم

 

 

منبع : نیمروز

 

فرم ثبت نظرات