FA EN

KOOSHAN

عجیب ترین درمان های سرماخوردگی در سراسر جهان


سرماخوردگی و آنفولانزا معمولا نوعی افسردگی را ایجاد می کنند. در اینجا نگاهی داریم به برخی از داروهایی که توسط مردم در سراسر جهان برای مقابله با احتقان ، درد بدن ، تب و گلودرد ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا استفاده میشود. کدام یک ممکن است واقعا  کمک کننده باشد ؟

گوگول در مغول
این نوشیدنی داغ که منشاء آن به روسیه و اوکراین برمیگردد نتیجه مخلوط کردن یک زرده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری عسل یا شکر است. این مخلوط را درون یک نصف فنجان شیر که با یک قاشق غذاخوری کره بدون نمک گرم شده است ، بریزید. (برای بزرگسالان ، می توانید کمی گلاب نیز به آن اضافه کنید.)
هیچ مطالعه علمی بر روی اثربخشی گوگول مغول انجام نشده است . با این وجود ، ترکیب نرم تخم مرغ ممکن است خارش گوش گلو را کاهش دهد. و تریپتوفان-ال موجود در شیر گرم می تواند با کربوهیدرات مانند غلات ، به تقویت خواب کمک کند.

Ai Ye آی – یه
در بعضی از خانوارهای چین ،گیاهی به نام Ai Ye  (Artemisia argyi orwormwood) را می سوزاند. گفته می شود سوزاندن برگهای خشک شده این گیاه خاصیت ضد عفونی کننده دارد و اعتقاد بر این دارند که از انتشار میکروبهای سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند .
برگهای Ai Ye خاصیت ضد باکتریایی دارند و در بسیاری از انواع طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال ، بهتر در هنگام سرما خوردگی از قرار گرفتن در معرض هر نوع دود خودداری کنید. دود به عنوان یک محرک تنفسی عمل می کند و می تواند مجاری تنفسی  شما را حتی بیشتر محدود کند.


جورابهای کثیف surprise
این به اصطلاح خود درمانی نتیجه چرب کردن گلو با چربی گوشتی یا چربی مرغ و سپس قرار دادن جوراب های کثیف در اطراف آن است. یافتن منطق این روش سخت است ، اما ایده آن ممکن است از انگلستان آمده باشد.

این درمان ممکن است ناشی از تعریق باشد ، وبر پایه این اعتقاد که خود بدن میکروب ها را از بین می برد، ممکن است بوجود آمئه باشد. جوراب در این روش به عنوان برچسبی برای فرد مبتلا به بیماری عمل می کند . قبل از اینکه داروهای قدرتمند و واکسن ها نتوانند بیماری را از بین ببرند ، جورابهای کثیف ممکن است میکروب ها را ترغیب کنند تا از بین بروند.

سوپ مارمولک
اگر هنگام  سرماخوردگی  سوپ مرغ را دوست دارید ، میتوانید سوپ مارمولک که در هونگ کنگ برای سرماخوردگی تهیه میشود را هم دنبال کنید. این دستورالعمل ساده مارمولک های خشک شده ، سیب زمینی شیرین و خرمای چینی را که در آب مخلوط شده است ، را ترکیب می کند. مارمولک های خشک شده در سوپر مارکت پیدا نخواهد شد ، اما یک پزشک سنتی بهداشتی که متخصص داروهای گیاهی چینی است ، ممکن است دارای یک منبع تهیه مفید باشد.

هیچ مطالعه ای برای مقایسه  سوپ مرغ با سوپ مارمولک وجود ندارد.یک سوپ داغ آبکی میتواند جایگزین خوبی برای مایعات از دست رفته درهنگام تعریق ، دمیدن بینی و سرفه باشد. همچنین می تواند به شل شدن مخاط کمک کند.


کاکائو داغ
تحقیقات انجام شده در انگلستان ، تأثیر تئوبرومین ماده ای در کاکائو را برروی سرفه ، اندازه گیری کرده است. در مقایسه با کدئین ، تئوبرومین موجود در کاکائو در بهبود سرفه مؤثرتر بوده است. محققان تصور می كنند كه تئوبرومین برای تسکین سرفه روی عصب واگ عمل می كند .
البته این مطالعه برای تأیید شکلات به عنوان درمان سرفه بسیار ناچیز است. با این حال ، یک فنجان کاکائو آماده شده با شیر کم چربی و شکلات تیره (حداقل 70 درصد کاکائو) فواید آنتی اکسیدانی را ارائه می دهد. بعلاوه ، شیر گرم می تواند تأثیر خواب آور داشته باشد.


آلو ترش
در ژاپن ، مردم برای جلوگیری و بهبودی سرماخوردگی ، گرگرفتگی و سایر بیماری ها به آلو ترش یا امبوشی اعتماد می کنند. امبوشی در واقع آلو نیست بلکه انواع زردآلو است. میتوانید آنرا به تنهایی بخورید ، یا در چای داغ با زنجبیل و لیمو آنرا امتحان کنید.
کیفیت دارویی آمبوشی  umeboshi از اثرات ضد باکتریایی که دارد ناشی می شود. اما هیچ مطالعه علمی این ادعا را در درمان سرماخوردگی تأیید نمی کند.

شلغم
شلغم دارای فواید بسیار زیادی است: آنها یک منبع خوب ویتامین C هستند و همچنین سرشار از ویتامین های A و B . در ایران ، افراد مبتلا به سرماخوردگی اغلب یک بشقاب شلغم پخته می خورند. علاوه بر تأمین مقدار زیادی ویتامین C ، به نظر می رسد سبزیجات ریشه ای به عنوان یک مواد منفجره عمل می کنند. به این معنی که ممکن است به شل شدن مخاط و آرام کردن سرفه شدید کمک کند.


ضماد چرب
ترکیبی از سنت های اروپایی و آفریقایی منجر به این روش درمانی تگزان برای احتقان قفسه سینه شد. سالها قبل  از وجود درمان های سریع، چربی گاو ارزان و به راحتی در دسترس بود. اغلب برای بیماری های پوستی و برای جلوگیری از تبدیل سرفه عمیق به پنومونی مورد استفاده قرار می گرفت.

در این روش مقداری ضماد چربی را بر روی پارچه ای قرار میدادند. گاهی اوقات گیاهان دارویی مثل نعنا برای پاکسازی تنفس ، یا خردل برای افزودن گرمای بیشتر یا سایر گیاهان درمانی نیز اضافه میکردند. سپس ان را گرم کردند و روی سینه قرار میدادند. پارچه گرمی که مادربرزرگ بر روی سینه شما قرار می دهد ممکن است تسکین دهنده باشد و ضماد گرم باعث شل شدن مخاط می شود.


در حالی که هیچ درمان تایید شده خانگی صد در صدی  برای سرماخوردگی یا آنفولانزا وجود ندارد.همیشه تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی مبارزه بهتر و یا جلوگیری از سرماخوردگی و گرگرفتگی انجام می شود. همچنین به یاد داشته باشید که ورزش منظم ، خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را در فرد کاهش می دهد. ویتامین ها و مکمل ها نیز ممکن است کمک کننده باشند.

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

 

منبع : healthline
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر