FA EN

KOOSHAN

هنگام سرماخوردگی از چه غذاهایی اجتناب کنیم

ما می دانیم که غذاهایی مانند یک کاسه سوپ و یک فنجان چای زنجبیل برای سرماخوردگی مفید هستند اما در این مقاله می خواهیم با غذاهایی آشنا شویم که برای سرماخوردگی مضر هستند و تحت هر شرایطی باید از خوردن این نوع غذاها اجتناب کنید. 

شیرینی

شکر باعث ایجاد التهاب و تضعیف سلول های سفید خون بدن می شود که برای مبارزه با عفونت مفید هستند. سعی کنید از مصرف غذاهای خیلی شیرین یا آبمیوه های شیرین خوددداری کنید تا احساس بهتری داشته باشید. 
انواع شیرینی

کربوهیدرات ساده

آیا به بیسکویت های نمکی، نان تست همراه با کره و یک بشقاب پاستا فکر کرده اید؟ دوباره فکر کنید چون این کربوهیدرات های شکسته شده به سرعت به قند تبدیل می شوند و همانند نوشیدنی های شیرین و تنقلات باعث  افزایش فشار خون و در نهایت اثرات التهابی می شوند. سعی کنید به جای نان برشته از غلات سبوسدار استفاده کنید چون به راحتی هضم می شود و قند خون را افزایش نمی دهد. 
نان تست همراه با کره

غذاهای پر ادویه و تند

اگر مشکلات تنفسی در علائم سرماخوردگی دارید شک نکنید که خوردن سس های تند کمک می کند تا راحت تر نفس بکشید اما اگر همراه با سرماخوردگی، معده شما درد می کند از چیزهای تند خودداری کنید چرا که باعث می شود معده درد شما تشدید شود. 
سس تند گوجه فرنگی

مرکبات

وقتی احساس سرما خوردگی می کنید احتمالا اولین چیزی که می خورید یک لیوان آب پرتغال است چون سرشار از ویتامین C است اما مرکباتی مانند پرتغال، گریپ فروت و لیمو موجب ناراحتی و سوزش معده می شوند. اگر حالت تهوع دارید بهتر از خوردن مرکبات دست بردارید تا معده شما خوب شود ولی اگر تنها سرما خورده اید آب پرتغال طبیعی بدون هیچ شکر اضافه ای بهترین انتخاب است. 
انواع مرکبات

غذاهای چرب

غذاهای چرب باعث ایجاد التهاب و سرکوب سیستم ایمنی بدن می شوند و قابلیت هضم آنها سخت تر از کربوهیدرات و پروتئین است. بنابراین در صورت داشتن مشکلات معده از خوردن آنها اجتناب کنید. 
همبرگر

آب نبات بدون قند

گرچه بدون قند هستند اما این آبنبات ها و آدامس ها حاوی سوربیتول می باشند که برای معده ایجاد مشکل می کند. سوربیتول قابل هضم نیست و باعث ایجاد ناراحتی معده و اسهال در برخی افراد می شود و در کل شیرین کننده های مصنوعی باعث ایجاد سردرد می شوند. اگر خارش گلو دارید از شربت های سرفه عسلی استفاده کنید که سوربیتول نداشته باشند.
آبنبات بدون قند  

نوشیدنی های کافئین دار

نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و نوشابه باعث کم شدن آب بدن می شود. اکثر این نوشیدنی ها سبب ایجاد التهاب می شوند و مبارزه با عفونت را سخت تر می کنند. 
قهوه

غذاهای سخت یا شکننده

طبق اخبار پزشکی، هر گونه غذاهای خوراکی با بافت ترد و شکننده می تواند گلو را تحریک کرده و سرفه و گلودرد را تشدید کند. این غذاها هر چیز تحریک کننده ای مانند کلوچه، آجیل و حتی سبزیجات خام را شامل می شود. 
بیسکویت های ترد

غذاهای ترش و شور

هر مواد غذایی که ترشی و نمک داشته باشد التهاب گلو را افزایش داده و باعث ایجاد حساسیت می شود. 
خیار شور
 
 
 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر