FA EN

KOOSHAN

فرهنگ غذایی در کشور مراکش

با وجود این که مراکش در منطقه بیابانی قرار دارد اما غذاهای آن جزو خوشمزه ترین غذاها هستند. مراکش بین خاورمیانه، افریقا و اروپا قرار گرفته که باعث شده غذاهای مراکشی بسیار متنوع باشد و ارزش غذایی بالایی داشته باشد. تقریبا هر چیزی که در آشپزی مراکشی استفاده می شود به صورت محلی رشد می کند. غذاهای خیابانی هم در سراسر کشور مراکش وجود دارد. 

غذاهای معروف مراکشی

تجین

 
تاس کباب های مراکشی تجین(Tagine)  نام دارند زیرا به طورسنتی در ظروف سفالی لعاب دار مخروطی شکل به نام تجین درست می شوند. اما یک قابلمه بزرگ هم همان کار را انجام می دهد. تجین نیازی به هم زدن ندارد و مواد تشکیل دهنده در کنار ادویه و آب قرار می گیرند تا به جوش آید. 
 
تجن از غذاهای مراکشی
 

کوس کوس

آرد به سرعت تبدیل به غذایی به نام کوس کوس می شود که در سراسر دنیا شناخته شده است. این غذا همراه با سس و گوشت سرو می شود و معمولا تمامی مراکشی ها طرز تهیه آن را می دانند و در خانه درست می کنند. برای تهیه آن سبزیجات را خرد کرده و آن را می جوشانند یا بخار پز می کنند و با بلغور مخلوط و سرو می کنند. 
 
کوس کوس مراکشی
 

بره سرخ شده

بره سوخاری یا "مچویی" یکی از غذاهای خوشمزه در مراکش است. بره را به صورت عمودی داخل اجاق می گذارند تا به خوبی سرخ شود. این غذا بسیار چرب، دودی و سرشار از ارزش غذایی است. 
 
بره  سوخاری
 

گوسفند

مردم مراکش دراستفاده از هر بخش گوسفند بسیار حرفه ای هستند. 
سر گوسفند بخار پز شده همراه با ادویه و ترشی جات یکی از خاص ترین و خوشمزه ترین غذاهای مراکشی ها است. اگر شما برای اولین بار به مراکش بروید حتما شگفت زده می شوید چون آنها حتی ابرو های گوسفند را هم می خورند. این غذا یکی از غذاهای مشهور خیابانی در مراکش است. 
یک سوپ بسیار خوشمزه هم با استخوان های گوسفند درست می کنند که هیچ نوع گوشتی نداشته و طعم فوق العاده ای دارد.
زبان، کبد و پانکراس هم یک غذای بیرون بر و خیابانی عالی برای مراکشی ها است. 
 
سر گوسفند بخار پز شده
 

نان مراکشی

کوره نان بازتاب هویت واقعی مراکشی ها است. این کوره ها در سراسر کشور وجود دارند. این اجاق های سنتی در زیر زمین هستند و نان های خوشمزه ای در آنها درست می شود که طرفداران بسیاری دارد و بلافاصله بعد از پخت به فروش می رسد. 
 
نان مراکشی
 

سالاد و دسر

با وجود این که سالاد به عنوان یک غذای سبک سرو می شود اما لذت خوردن غذای مراکشی بدون یک دسر که شامل میوه خام، کوکی و شیرینی شرقی است کامل نمی شود. انتخاب های زیادی برای شما وجود دارد اما در اکثر اوقات به جای میوه های خشک از میوه های شیرین و آبدار برای تهیه دسر استفاده می شود. 
 
سالاد مراکشی
 

زیتون و ترشی

سفر به مراکش شما را به سمت انبوهی از غذاها و نوشیدنی ها می برد. بوی مواد غذایی تازه در همه جا وجود دارد. در آشپزی سنتی زیتون های بنفش با گوشت و زیتون های سبز با مرغ پخته می شوند. از سوی دیگر، مراکشی ها عاشق ترشی هستند.
 
ترشی و ادویه جات
 

غذای دریایی مراکشی

طیف وسیعی از غذاهای دریایی در مناطق ساحلی مراکش وجود دارد که می توانید آنها را با قیمت بسیار ارزان بخرید. علاوه بر این، خوردن حلزون در مراکش بسیار رایج است. 
 
غذاهای دریایی مراکشی
 

نوشیدنی های مراکشی

چای  نعناع را معمولا برای مهمان ها آماده می کنند و  در جامعه مراکش بسیار مقدس و رایج است. چای معمولا به صورت گرم، تازه و در لیوان های دور طلایی سرو می شود. این نوع چای را می توان با هزینه کم و در فنجان های چای داغ در جشن های خانوادگی صرف کرد. آب انواع میوه ها هم در تمامی خیابان ها به صورت کاملا بهداشتی و نظارت شده وجود دارد و به فروش می رسد.  
 
چای نعناع مراکشی

عسل و خرما

فروشندگان عسل در مراکش انواع مختلف عسل را با کیفیتی افسانه ای عرضه می کنند و تقریبا 30 نوع خرما ی خشک و تازه در مراکش وجود دارد و به فروش می رسد. عسل و خرما برای مسلمانان سراسر دنیا اهمیت بسیار داشته و خاصیت دارویی هم دارد. 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر