FA EN

KOOSHAN

ماست پاک کننده طبیعی پوست


ماست یک پاک کننده صورت طبیعی عالی است. که به نرم کردن  و بازسازی پوست کمک می‌کند.
میزان مواد مغذی موجود در ماست بسیار زیاد است اما از بین این مواد مغذی، به پنج مورد از مهم‌ترین آنها که در سلامت پوست نقش پررنگ‌تری دارند، اشاره خواهیم کرد:

۱. روی (زینک)
در هر ۱۰۰ گرم ماست تقریبا ۱ میلی‌گرم روی وجود دارد. این ماده‌ی معدنی، خواص ضدالتهابی و مؤثر شناخته‌شده دارد و تکثیر سلولی و رشد بافتی را آسان می‌کند. روی (زینک) به تنظیم چربی پوست نیز کمک می‌کند. این چربی از غدد سبابه (چربی‌ساز) ترشح می‌شود که در نتیجه، آکنه و جوش را بهبود می‌بخشد.
روی (زینک) موجود در ماست به رفع لکه‌ها و زخم‌های پوستی کمک می‌کند و سبب روشنی پوست‌تان می‌شود. استفاده‌ی منظم از ماسک ماست کمک می‌کند که به یک‌باره و برای همیشه از شر سیاهی دور چشم‌تان خلاص شوید.
روی (زینک) موجود در ماست سبب تسکین آفتاب‌سوختگی می‌شود. این ماده به کاهش احساس خارش ناشی از آفتاب سوختگی کمک می‌کند؛ بنابراین به چیز دیگری برای درمان نیاز نخواهید داشت. در صورت آفتاب‌سوختگی کافی‌ست از ماست به‌عنوان ماسک استفاده کنید. این روش باعث کاهش قرمزی و التهاب‌ها خواهد شد. همچنین، به تنظیم چربی طبیعی پوست‌تان کمک می‌کند.

۲. کلسیم
همه‌ی ما می‌دانیم که ماست سرشار از کلسیم است، اما آیا می‌دانید که بخش زیادی از پوست، از کلسیم تشکیل شده است؟ بنابراین کلسیم اضافی به سلامت بدن شما کمک می‌کند و علاوه بر تسهیل بازسازی پوست‌تان، از خشکی و کمبود آب آن جلوگیری می‌کند.

۳. ویتامین ب (B)
ماست سرشار از ویتامین ب2 (B2)، ب5 (B5) و ب12 (B12) است. ویتامین ب2 (B2) یا ریبوفلاوین، درخشانی و سلامتی پوست شما را تضمین می‌کند. ریبوفلاوین به حفظ رطوبت پوست‌تان کمک می‌کند، سلول‌های پوستی را از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، از تکثیر و رشد سلولی حمایت می‌کند و در ساخت سلول‌های چربی‌ساز مفید نقش دارد.

۴. لاکتیک‌اسید
لاکتیک‌اسید یکی از مواد مغذی اصلی موجود در ماست است. این ماده، به‌عنوان یکی از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده در بعضی از محصولات بهداشتیِ مراقبت از پوست به‌کار می‌رود. لاکتیک‌اسید یک لایه‌بردار عالی و مرطوب‌کننده پوست است، چین‌وچروک‌های پوست را کاهش می‌دهد، از ایجاد چین‌وچروک‌های جدید و تشکیل خطوط خنده جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل به‌عنوان عامل ضدپیری محسوب می‌شود.
همچنین اسید لاکتیک موجود در ماست باعث درخشندگی پوست میشود .اسید لاکتیک ، عامل مهارکردن محصول آنزیم تایروزیناز است. این آنزیم در بدن، ملانین تولید می‌کند که سبب تیرگی رنگ پوست می‌شود. بنابراین با کنترل تولید ملانین در بدن، پوست درخشان‌تری خواهید داشت.


5. پروتئین
پروتئین و اسید لاکتیک در ماست، با همدیگر کار می‌کنند تا به سم زدایی پوست کمک کنند: به طور مرتب اسید لاکتیک را روی پوست استفاده کنید تا پوست شما را به از بین بردن سلولهای مرده از طریق لایه برداری تشویق کند و پروتئین هم به بستن منافذ کمک می‌کند، ظاهر شدن خطوط روی پوست را کاهش داده و آن را آبرسانی می‌کند.
 

ماسک ماست :


 ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده یونانی پرچرب را با ۱ تا ۲ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. (گزینه: کمی لیمو یا چند بلوبری به آن اضافه کنید). این را روی صورت بگذارید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استفاده کنید. آن را با یک حوله مرطوب تمیز و نرم پاک کنید.

به آرامی لایه نازکی از ماست را روی صورت تمیز با انگشتانتان استفاده کنید؛ این عمل به از بین بردن هر نوع کثیفی یا مواد آرایشی کمک می‌کند. بگذارید ۲۰ دقیقه ماست روی صورت بماند سپس با آب گرم بشویید.
 

چند نکته در مورد استفاده از ماسک ماست


در صورتی‌که به مواد لبنی یا نوع آلفا یا بتای هدروکسی‌اسید حساسیت داشته باشید، نمی‌توانید از ماسک ماست استفاده کنید و از فواید آن لذت ببرید.
برای تهیه‌ی ماسک حتما از ماست ساده، ارگانیک و پرچرب استفاده کنید. استفاده از ماست پرچرب تأمین رطوبت و مواد مغذی موردنیاز پوست‌تان را تضمین می‌کند.
 

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر