FA EN

KOOSHAN

مواد غذایی حاوی کلاژن

کریستا گونکالوز ، متخصص تغذیه ، معتقد است: "رژیم غذایی نقش مهمی در ظاهر و جوانی پوست شما بازی می کند."  و"همه آن به کلاژن منجر میشود."
کلاژن پروتئینی است که به پوست  ساختار ، قدرت و کشش می دهد. انواع مختلفی از کلاژن وجود دارد ، اما به طور عمده بدن ما از نوع 1 ، 2 و 3 تشکیل می شود. با افزایش سن ، هر ساله بدن ما کلاژن کمتری را در پوست تولید می کند از این رو پوست به سمت  چین و چروک و نازک شدن پیش میرود که در پیرها می بینیم .
این امر موجب افزایش مکمل های کلاژن که در خوراکیها و قفسه های فروشگاهی این روزها دیده میشود را مورد بررسی قرار میدهد ،و توضیح می دهد. آیا قرص ها و پودرهای کلاژن بهترین روش هستند؟
چرا باید اول غذا و خوراکیهای حاوی کلاژن را در نظر بگیرید
کری گابریل ، متخصص تغذیه می گوید: "مواد غذایی مانند آبگوشت استخوان حاوی یک فرم قابل دسترس زیستی از کلاژن هستند که بدن شما می تواند بلافاصله از آن استفاده کند ، و این نسبت به مکمل برتری دارد." یک بررسی در مورد تغذیه و پیری در سال 2012 نیز به این نتیجه رسید که میوه و سبزیجات ایمن ترین و سالم ترین رویکرد برای تقویت سلامت پوست هستند.
بعلاوه ، از آنجا که کنترل بسیار کمی بر روی مکمل های بدون نسخه وجود دارد ، احتمالاً استفاده از یک روش غذایی برای تقویت کلاژن مطمئن تر است.
خوردن غذاهای سرشار از کلاژن یا غذاهایی که باعث افزایش تولید کلاژن می شوند نیز ممکن است به ایجاد بلوک های ساختمان (اسیدهای آمینه) مورد نیاز برای پوست شما کمک کند. کیتی دیویدسون ، متخصص تغذیه و متخصص زیبایی ، می گوید: "سه اسید آمینه برای سنتز کلاژن مهم هستند: پرولین ، لیزین و گلیسین."
آبگوشت
در حالی که تحقیقات اخیر نشان می دهد که مایع استخوانی ممکن است منبع مطمئن کلاژن نباشد این گزینه تا کنون محبوب ترین بوده است. جوشاندن استخوان ها در آب ، کلاژن را استخراج می کند. هنگام تهیه این غذا در خانه ، میتوانید آبگوشت را با ادویه جات و ترشی جات طعم دار کنید.
دیویدسون می گوید: "از آنجا كه عصاره گوشت  از استخوان ها و بافت پیوندی ساخته شده است ، حاوی كلسیم ، منیزیم ، فسفر ، كلاژن ، گلوكوزامین ، كندرویتین ، اسیدهای آمینه و بسیاری از مواد مغذی دیگر است."
وی می افزاید: "با این وجود ، کیفیت هر عصاره گوشت با توجه به منبعی که تولید شده متفاوت است ."
برای تضمین کیفیت عصاره خود ، سعی کنید خودتان آبگوشت را با استخوان های مطئنی که از مکان معتبر تهیه کرده اید درست کنید..
مرغ
بسیاری از مکمل های کلاژن از مرغ تولید می شوند. گوشت سفید که مورد علاقه همه افراد است حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی است. بافت های مرغ آن را به عنوان منبع غنی از کلاژن رژیم غذایی تبدیل می کنند.
مطالعات متعددی از گردن مرغ و غضروف تركیب شده به عنوان منبع كلاژن برای درمان آرتروز استفاده كرده اند.

ماهی و صدف
مانند سایر حیوانات ، ماهی ها و صدف ها دارای استخوان و رباط هایی از کلاژن هستند. برخی از افراد ادعا كرده اند كه كلاژن دریایی جزو موادی است که به راحتی جذب می شود.
اما در حالی که ساندویچ ماهی تن بعنوان ناهار مطمئناً می تواند به میزان مصرف کلاژن شما بیفزاید ، توجه داشته باشید که "گوشت" ماهی حاوی کلاژن کمتری نسبت به سایر قسمتهای آن است.
گابریل می گوید: "معمولا افراد تمایل ندارند که قسمت هایی از ماهی که از نظر کلاژن دارای بالاترین سطح هستند ، مانند سر ، فلس یا ناحیه ابرو ، را مصرف کنند." در حقیقت ، محققان از پوست ماهی به عنوان منبع پپتیدهای کلاژن استفاده کرده اند.
. سفیده تخم مرغ
اگرچه تخم مرغ مانند بسیاری از محصولات حیوانی حاوی بافتهای همبند نیست ، سفیده تخم مرغ دارای مقادیر زیادی از منبع پرولین است که یکی از اسیدهای آمینه لازم برای تولید کلاژن است.
مرکبات
ویتامین C نقش مهمی در تولید منبع پروتئین کلاژن داراست .بنابراین دریافت مقدار کافی ویتامین C بسیار مهم است.
همانطور که احتمالاً می دانید ، مرکبات مانند پرتقال ، گریپ فروت ، لیمو پر از این ماده مغذی هستند.
انواع توت ها
اگرچه مرکبات به خاطر داشتن ویتامین C خود ، نام و آوازه بدست آورده اند ، انواع توت ها منبع عالی دیگری از ویتامین C هستند. هر اونس  توت فرنگی در واقع ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال ها تأمین می کند. تمشک ، زغال اخته و توت سیاه حاویمقادیر زیادی از ان هستند.
دیویدسون می گوید: "علاوه بر این ، توت ها حاوی آنتی اکسیدان های زیادی هستند که پوست را از آسیب محافظت می کنند."
میوه های گرمسیری
در جمع بندی لیست میوه های سرشار از ویتامین C ، میوه های گرمسیری مانند انبه ، کیوی ، آناناس و گواوا قرار دارند. گواوا همچنین دارای مقدار کمی روی است، که از عوامل تولید کلاژن می باشد.

سیر
سیر ممکن است چیزی بیش از طعم به سیب زمینی سرخ شده و ماکارونی شما اضافه کند. این ماده می تواند تولید کلاژن شما را نیز تقویت کند. به گفته گابریل ، "سیر حاوی مقدار زیادی گوگرد است ، و گوگرد یک ماده معدنی کمکی است که به سنتز و جلوگیری از از بین رفتن کلاژن کمک می کند."
با این وجود مهم است که توجه داشته باشید که چقدر سیر مصرف می کنید. وی می افزاید: "احتمالاً به مقدار زیادی سیر نیاز دارید تا فواید کلاژن را به دست آورید."
اما سیر با فواید زیادی که دارد ، ارزش آن را دارد که بخشی از رژیم غذایی شما را در برگیرد.
سبزیجات برگ
همه ما می دانیم که سبزیجات برگ دار نقش اصلی را در یک رژیم غذایی سالم دارند. همانطور که معلوم است ، آنها ممکن است مزیت هایی برای زیبایی نیز داشته باشند.

اسفناج ، کلم پیچ ، و سایر سبزیجات سالاد رنگ خود را از کلروفیل می گیرند که به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی معروف است.
گابریل می گوید: "برخی از مطالعات نشان داده اند كه مصرف كلروفیل باعث افزایش پیشرو كلاژن در پوست می شود."
لوبیا
لوبیا یک ماده غذایی پر پروتئین است که اغلب حاوی اسیدهای آمینه لازم برای سنتز کلاژن است. به علاوه ، بسیاری از آنها سرشار از مس هستند ، مس یکی دیگر از مواد مغذی لازم برای تولید کلاژن است.

بادام هندی
برای خوردن مقدار کمی آجیل به سراغ بادام هندی بروید. این آجیلهای پر کننده حاوی روی و مس هستند که هر دو توانایی بدن در ایجاد کلاژن را افزایش می دهند .

گوجه فرنگی
منبع مخفی دیگر ویتامین C گوجه فرنگی است، یک گوجه فرنگی متوسط می تواند تقریباً 30 درصد از این ماده غذایی مهم را برای کلاژن فراهم کند. گوجه فرنگی همچنین دارای مقادیر زیادی لیکوپن ، یک آنتی اکسیدان قدرتمند برای حمایت از پوست است.

فلفل دلمه ای
در حالی که گوجه فرنگی را به سالاد یا ساندویچ اضافه می کنید ، در مواردی فلفل های دلمه ای قرمز را نیز استفاده کنید. این سبزیجات حاوی ویتامین C حاوی کپسایسین ، یک ترکیب ضد التهابی است که ممکن است با علائم پیری مبارزه کند.
کربوهیدراتهای شکر و قند تصفیه شده می توانند باعث آسیب به کلاژن شوند
برای اینکه بدن شما بتواند بهترین تولید کلاژن را انجام دهد ، نمی توانید غذاهای حیوانی یا گیاهی با کلاژن بالا یا میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین و مواد معدنی را نادیده بگیرید.
و اگر غذاهای که در اینجا گفته شد را دوست ندارید ، به یاد داشته باشید که هیچ منبع دیگری وجود ندارد. رژیم غذایی پر از غذاهای سرشار از پروتئین ، چه از منابع گیاهی و چه از حیوانات ، می تواند به تهیه این اسیدهای آمینه مهم کمک کند.
سایر مواد مغذی که به فرآیند تولید کلاژن کمک می کنند عبارتند از: روی ، ویتامین C و مس. بنابراین ، میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی نیز به عنوان دوستان پوست هستند.
و برای نتایج حیرت انگیزتر ، حتما از قند و کربوهیدرات های تصفیه شده بیش از حد خودداری کنید ، که می تواند باعث التهاب و آسیب به کلاژن شود.

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر