FA EN

KOOSHAN

آیا انواع پنیر گلوتن دارند ؟پنیر پیتزا فاقد گلوتن است ؟


آیا پنیر فاقد گلوتن است؟اکثر افرادی رژیم غذایی بدون گلوتن دارند درباره استفاده از پنیر مردد هستند .بیشتر پنیرها گلوتن ندارند، اما خواندن برچسب تمام پنیرهای بسته بندی شده یا فرآوری شده قبل از خوردن بسیار مهم است.
 

گلوتن چیست؟ تعریف ، مواد غذایی و اثرات جانبی

انواع پنیر بدون گلوتن


به غیر از گندم، جو و چاودار، برای رژیم غذایی بدون گلوتن باید مطمئن شوید که پنیر حاوی نشاسته گندم یا نشاسته غذایی اصلاح شده از گندم نباشد. اگر برای خرید پنیر به پیشخوان اغذیه فروشی می روید، نه تنها خود پنیر باید فاقد گلوتن باشد، بلکه دستگاه مورد استفاده برای برش پنیر نیز باید تمیز شود تا از تماس متقابل جلوگیری شود.

بلو چیز یا پنیر کپکی یا پنیر آبی  معمولاً بدون گلوتن است. برخی پیشنهاد می کنند که کشت کپک پنیر ممکن است روی نان گندم یا چاودار رشد کند، بنابراین برچسب مواد تشکیل دهنده را بخوانید. به طور کلی، اگر برچسب مواد شامل گندم، جو، چاودار یا مشتقات آنها نباشد، پنیر باید بی خطر باشد.
پنیر بری فاقد گلوتن است.
پنیر چدار بدون گلوتن است.
پنیر کوتیج معمولاً بدون گلوتن است، اما برخی از برندها ممکن است حاوی نشاسته گندم یا نشاسته غذایی اصلاح شده از گندم باشند. برای اطمینان، لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. .
انواع پنیر خامه ای و لبنه بدون گلوتن است.
پنیر فتا بدون گلوتن است.
پنیر بز فاقد گلوتن است.
پنیر موزارلا بدون گلوتن است.
پنیر پارمزان بدون گلوتن است.
پروولون بدون گلوتن است.
پنیر ریکوتا بدون گلوتن است.
پنیر سوئیسی بدون گلوتن است.

آیا محصولات  و غذاهای پنیری گلوتن دارند؟


پنیر رنده شده معمولاً بدون گلوتن است. برخی برند ها ممکن است حاوی نشاسته یا سلولز باشند تا از چسبیدن قطعات رنده شده به هم جلوگیری کنند. با این حال نشاسته/سلولز مورد استفاده در پنیر خرد شده معمولاً حاوی گلوتن نیست. زیرا اغلب از نشاسته سیب زمینی استفاده می شود که فاقد گلوتن است. اگر سلولز مورد استفاده از گندم مشتق شده باشد، باید روی برچسب آن ذکر شود. اگر در مورد برند خاصی از پنیر رنده شده مطمئن نیستید، برچسب آن را بخوانید تا ببینید آیا حاوی مواد حاوی گلوتن مانند گندم، جو یا چاودار است یا خیر.


انواع پنیر غیرلبنی ممکن است حاوی گلوتن باشند. برخی از پنیرهای غیر لبنی با آرد درست می شوند، بنابراین قبل از خوردن پنیر غیر لبنی، برچسب مواد را بخوانید.


پودر پنیر معمولاً بدون گلوتن است اما برچسب آن را بررسی کنید.


پنیر های فراوری شده که از ترکیب پنیر های دیگرو سایر مواد مانند میوه و یا حتی گوشت بدست می آید معمولاً بدون گلوتن هستند، اما حتماً برچسب آن را بخوانید، زیرا ممکن است گلوتن در ترکیبات مورد استفاده برای ایجاد قوام اسپرید یا افزودن طعم‌دهنده وجود داشته باشد.
غذاهای حاوی پنیر
در حالی که بیشتر پنیرها به خودی خود حاوی گلوتن نیستند، غذاهایی که حاوی پنیر به عنوان یک ماده هستند ممکن است حاوی گلوتن باشند، بنابراین همیشه باید برچسب آن را بخوانید.

چیزکیک بدون گلوتن نیست (مگر اینکه در برچسب مشخص شده باشد) زیرا پوسته آن با آرد گندم درست می شود.


چوب‌های موزارلای نان‌شده بدون گلوتن نیستند (مگر اینکه روی برچسب مشخص شده باشد) زیرا در پودر سوخاری پوشانده شده‌اند. علاوه بر این، چوب‌های موزارلا از یک رستوران احتمالاً در همان روغنی که برای غذاهای حاوی گلوتن استفاده می‌شود سرخ می‌شوند.


می دانیم که پیتزا نیز حاوی گلوتن است زیرا در خمیر آن از آرد گندم استفاده میشود .


 

9 پنیر برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر