FA EN

KOOSHAN

مصرف چه میزان ماست چکیده مناسب است



ماست چکیده جزو مواد غذایی تغلیظ شده‏ ای است که در اثر فرایندهای اعمال شده، میزان آب موجود در آن کاهش یافته است و به همین دلیل دارای غلظت و دوام بیشتر نسبت به ماست معمولی است و همچنین کالری و ارزش غذایی بالاتری هم دارد.


ماست چکیده برای حذف شکر، لاکتوز و آب مایع به حالت غلیظ در آمده و در نتیجه، کلسیم بیشتر و پروتئین کمتری نسبت به نسخه های سنتی ماست دارد. همچنین ماست چکیده نسبت به ماست سنتی کالری و چربی بالاتری دارد برای مثال یک فنجان ماست چکیده کوشان دارای 160 کالری و یک فنجان ماست ساده کوشان دارای 62 کالری می باشد.میزان ویتامین B2 آن چون محلول در آب است، نیز به نسبت کمتر است.


نکته دیگری که در رابطه با ماست کیسه ‌ای یا چکیده باید به آن اشاره کرد، این است که 100 گرم ماست چکیده در مقایسه با 100 گرم ماست معمولی، کالری و چربی بالاتری دارد. از این رو، فردی که رژیم غذایی خاصی برای کاهش وزن دارد، باید به این نکته دقت کند که میزان چربی آن نسبت به ماست معمولی بالاتر است و استفاده ی زیاد از آن می‌ تواند چاق ‌کننده باشد؛


بنابراین میزان مصرف ماست چکیده در مقابل ماست معمولی باید متفاوت باشد و نباید به همان میزان ماست معمولی ماست چکیده مصرف کرد .
اگر برای یک فرد بزرگسال مصرف 2 واحد لبنیات توصیه می ‌شود و او یک لیوان را به ماست اختصاص داده، برای ماست چکیده مصرف نصف لیوان کافی است و نیاز وی را برطرف خواهد كرد.


نکته دیگری که باید در مورد مصرف ماست چکیده در نظر گرفت این است که کودکان ، نوجوانان و کسانی که نیاز به کالری بیشتری دارند یا در سن رشد هستند ماست چکیده را می توانند بیشتر مصرف کنند .


در مقابل کسانی که محدودیت مصرف اسیدهای چرب اشباع را دارند مانند بیماران قلبی بهتر است بیشتر ماست معمولی استفاده کنند که میزان چربی پایین تری دارد .  

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر