FA EN

KOOSHAN

بهترین غذاها برای مطالعه و افزایش حافظه

بعضی غذاهای باعث افزایش آگاهی و هوشیاری ذهن می شود در حالی که غذاهای دیگر عملکرد مغز را کاهش می دهد. بهترین غذاها برای مطالعه آنهایی است که با ویتامین ها و مواد معدنی، چربی های خوب و سرشار از آنتی اکسیدان انرژی را فراهم می کنند و حتی در برابر بیماری ها از مغز محافظت می کنند. هورمونهایی که در مغز تولید می شوند بر توانایی شناختی مانند درک و پردازش اطلاعات جدید و تمرکز بر روی کارهای دستی تاثیر می گذارند. با مصرف غذاهایی که برای مغز و روده مناسب هستند ذهن و بدن ما هم به خوبی کار می کند. 

در این مقاله لیست غذاهایی که به عملکرد مغز، حافظه و افزایش تمرکز کمک می کند را بررسی می کنیم:

کلم بروکلی 

 

این غول سر سبز دنیای سبزیجات دارای مقادیر زیادی ویتامین B، K و کولین است که به بهبود حافظه کمک می کند. 

آووکادو

این میوه یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید مصرف کنید. اگر به دلیل چربی بالا از خوردن آووکادو اجتناب می کنید باید بدانید که آووکادو چربی اشباع نشده دارد تا سطح قند خون را در محدوده مناسب حفظ کند. از آنجا هر دو ویتامین K و آهن را دارد می تواند حافظه و تمرکز را بهبود داده و با جلوگیری از لخته شدن خون از مغز در برابر سکته مغزی محافظت کند. علاوه بر این، آووکادو دارای ویتامین B و C  است که در بدن ذخیره نمی شود و نیاز به ذخیره دوباره دارد. آووکادو دارای بالاترین مقدار پروتئین و کمترین مقدار شکر در بین میوه ها می باشد. 

انواع توت ها 

انواع توت ها به ویژه بلوبری سرشار از ویتامین B  و C است . به دلیل میزان بالای اسید گولیک، بلوبری برای حفاظت از مغز در برابر استرس و انحطاط مغز بسیار مفید است. 
 

کرفس 

ساقه های کرفس حاوی آنتی اکسیدان و پلی ساکارید است که به عنوان ضد التهاب برای خنثی کردن علائمی مانند التهاب، درد مفاصل و سندرم روده تحریک پذیر عمل می کند. همچنین کرفس دارای کالری بسیار کمی است و برای ورزش دهان در هنگام مطالعه مفید است. 

سبزیجات برگ دار

کاهوی رومی، کلم بروکلی، انواع سبزیجات و شلغم سرشار از ویتامین A و K هستند که به مبارزه با التهاب ها و حفظ قدرت استخوان ها کمک می کنند. بزرگسالانی که سبزیجات پر برگ مصرف می کنند نسبت به افرادی که سبزجات مصرف نمی کنند ضعف روحی آهسته تری در آنها صورت می گیرد.
 

شکلات تیره

شکلات تیره غنی از فلاونوئید است و می تواند جریان خون را در قلب و مغز بهبود داده و به کاهش فشار خون کمک کند. اکثر شکلات هایی که در سوپرمارکت ها می بینید بسیار مفید هستند و هر چه شکلات تیره تر باشد برای سلامتی شما سودمند تر است. 
 

تخم مرغ

اگر به دلیل کلسترول از خوردن تخم مرغ اجتناب می کنید باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. مطالعات اخیر نشان داده اند که مصرف تخم مرغ بر میزان کلسترول بزرگسالان تاثیری نداشته و حتی ممکن است باعث افزایش سطح کلسترول خوب شود. 
 

آب استخوان

یک غذای گرمسیری فوق العاده است که سیستم ایمنی بدن را بهبود داده و مشکلات روده و مغز را التیام می دهد. کلاژن موجود در استخوان باعث کاهش التهاب روده می شود و اسید آمینه های مجود در آن مانند پرولین و گلیسین به بهبود سیستم ایمنی بدن و حافظه کمک می کند.
 

روغن زیتون طبیعی

آنتی اکسیدان های قوی در روغن زیتون آن را به یک ماده غذایی با ارزش غذایی فراوان تبدیل می کنند. پلی فنول ها می توانند یادگیری و حافظه را بهبود بخشیده و  حتی تغییرات مربوط به سن و بیماری را برطرف کنند. 
 

رزماری

روغن رزماری شامل اسید کارزونیک است که به محافظت از مغز در برابر رادیکال های آزاد شیمیایی کمک می کند و نیز بینایی را با سطح بالایی از آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی تقویت می کند. این روغن یک اسانس شناخته شده است که باعث افزایش توانایی فعالیت ذهنی و تحریک رشد مو می شود. 
 

ماهی سالمون

سالمون به دلیل اسید های چرب امگا 3 یک ماده مغذی است که ذهن شما را تازه نگه داشته و به بهبود حافظه کمک می کند. این ماهی به بچه ها خیلی زیاد توصیه می شود تا تمرکز آنها را تقویت کند. 
 

گردو 

این آجیل که به نوعی شبیه مغز است می تواند سلامت شناختی را بهبود دهد. گردو حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی برای بهبود سلامت روانی است و ویتامین E موجود در آن به جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک می کند. 
 

زردچوبه

این ادویه طلایی یکی از قدیمی ترین و طبیعی تریم مواد ضد التهابی است. زردچوبه به افزایش سطح آنتی اکسیدان بدن کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می دارد و در عین حال باعث افزایش مصرف اکسیژن مغز می شود. 
 
 
 

 

 

 

 

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر