FA EN

KOOSHAN

در بارداری چه میزان خامه مصرف کنیم


شما بعنوان یک مادر باردار نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارید و از طرف دیگر نیز نگران مصرف اقلام غذایی متفاوت هستید .
لبنیات و محصولات لبنی جایگاه ویژه ای در سبد غذایی هر فرد مخصوصا مادر باردار دارند. و نکته مهم در مصرف لبنیت در دوران بارداری فارغ از هر موضوع دیگری چقدر و چه میزان بحث پاستوریزه بودن لبنیات است .
لبنیات پاستوریزه و سالم خطری برای مادر باردار نخواهد داشت . حال بعد از رعایت پاستوریزه بودن لبنیات سراغ میزان مصرف و چگونگی لبنیات و در این مطلب بالاخص خامه صبحانه خواهیم رفت .


خامه صبحانه در بارداری


یک مادر در دوران بارداری آیا می تواند خامه بخورید ؟ بله مصرف انواع خامه پاستوریزه ،خامه کم پرب یا خامه پرچرب و حتی خامه ترش تاکید میکنیم به شرط پاستوریزه بودن در دوران بارداری مشکلی ندارد .
خامه صبحانه دارای ارزش غذایی خوبی می باشد و اگر به صورت متعدل مصرف شود مصرف آن در دوران بارداری مانعی ندارد .
خامه صبحانه تمامی خواص شیر را دارد و به دلیل وجود چربی بیشتر غلظت برخی ویتامینهای محلول در چربی ئر آن بیشتر است .
کلا بیشتر خواص خامه صبحانه به دلیل وجود ویتامین های مختلفی است که در آن وجود دارد. خامه صبحانه سرشار از ویتامین A,B2,D فسفر و ... است .از جمله خواص مصرف خامه صبحانه می‌توان به سلامت چشم ( ویتامین A )، کمک به رشد (ویتامین B2 )، کاهش استرس (اسید پانتوتنیک)، سلامت مغز (فسفر)، کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن (اسید چرب CLA، ویتامین D )،  تقویت استخوان‌ها ( ویتامین D ) و… اشاره کرد.


میزان مصرف خامه در بارداری


نکته ای که در رابطه با مصرف خامه در دوران بارداری وجود دارد میزان چربی آن می باشد . مادران باردار به دلایل زیادی نیاز به مصرف چربی دارند و نباید از مصرف آن جلوگیری کنند چربی نیز یکی از ضروریات این دوران است که انرژی زیادی تولید کرده و برای رشد و نمو عمومی جنین مفید است، اما میزان مصرف چربی باید متعادل با کنترل وزن ومیزان چربی خون مادر باشد .
پزشک متخصص زنان همواره میزان چربی و وزن مادر باردار را بررسی می کند بنابراین هر شخص با مشورت با پزشک خود می تواند میزان مصرف خامه صبحانه و دیگر چربی های دیگر مانند کره در دوران بارداری و روغن در دوران بارداری را تنطیم کند .
مادران باردار با وزن بالا یا مادرانی که دچار بیماریهای قلبی یا دیابت هستند، باید میزان مصرف چربی در مواد غذایی را مصرف کنند و مصرف خامه یا کره را در دوران بارداری با نظر پزشک داشته باشند .
مادرانباردار با وزن کم و همچنین کم اشتها نیز با نظر پزشک می توانند میزان بیشتری خامه صبحانه را مصرف کرده یا در غذاهای خود استفاده کنند تا بتوانند انرژی مورد نیاز خودشان و جنین را تامین کنند .
مصرف خامه به دلیل وجود ویتامین B5 برای کاهش استرس و کاهش افسدگی مادر در دوران بارداری می تواند مفید باشد . ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید عضوی از ویتامین های خانواده B است که در آزادسازی انرژی از مواد غذایی نقش دارد.خامه حاوی اسید پاتونیک است . اسید پانتوتنیک استرس را کاهش داده و از مشکلات ذهنی نظیر افسردگی و اضطراب کاسته و باعث سلامتی ذهن می شود. همچنین اسید پانتوتنیک به تنظیم میزان هورمون هایی که علت برخی از ناراحتی های ذهنی هستند، کمک می کند.
خامه صبحانه دارای خواص دیگری نیز می باشد، برای اطلاعات بیشتر می توانید خواص خامه صبحانه را مطالعه کنید و از مزایای ان بهره مند شوید .







 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر