FA EN

KOOSHAN

دسر های لبنی را جایگزین انواع دسرهای ویترینی کنیم


دسر لبنی چیست ؟

دسرلبنی دسری است که در آن شیر یا فرآورده های شیری بعنوان جزء اصلی در فرایند تهیه وجود داشته باشند .


چرا باید دسر لبنی بخوریم ؟


تمایل به خوردن یک دسر شیرین حتی یک آب نبات، در برخی افراد چنان تبدیل به عادت می‌شود که اگر آن را نخورند پس از صرف هر وعده غذایی احساس ناخوشایندی داشته و اغلب بر این باورند که شیرینی به هضم بهتر و سریع‌تر غذا کمک می‌کند.
صرف نظر از درست بودن یا غلط بودن چنین فرهنگی پیشنهاد میشود دسر هایی مصرف شود که کمتر شامل رنگ و دیگر مواد نگهدارنده و افزودنی های مجاز باشند .
هدف از افزایش فرهنگ دسر های لبنی علاوه بر سلامت عموم افزایش تنوع در سبد غذایی  و همچنین افزایش مصرف محصولات لبنی  و بهره بردن از خواص آنهاست .


دسر های لبنی میتوانند همراه با یک وعده غذایی یا به تنعایی در هرزمانی در طول روز مصرف شوند .
غدا ها و دسر ها و انواع خوراکی که بر پایه شیر و فرآورده های لبنی تهیه میشوند نقش مهمی در حفظ رژیم روزانه بشر دارند چرا که منبع اصلی لسیم ،ویتامین D ،فسفر ، پتاسیم ، منگنز ، ریبوفالوین و نایسین می باشند .


دسر های لبنی همچنین اغلب برای طیف وسیعی از افراد از کودک تا بزرگسال قابل مصرف می باشند همچنین کودکان در سن رشد می توانند با مصرف دسر های لبنی سالم از ارزش غذایی بالای آنها در سنین رشد بهره ببرند .
دسر هایی که با شیر و فرآورده های آن می توان درست کرد بسیار متنوع می باشد . این دسر ها علاوه بر خوشمزگی گزینه مناسبی برای پذیرایی در مهمانی ، تولد یا دورهمی هستند . در زیر به چند نمونه دسر لبنی اشاره می شود می توانید درست کنید و لذت ببرید .


انواع دسر با شیر گرم : شیرکاکائو ، شیر عسل ، شیر قهوه ، هات چاکلت ،
انواع دسر با شیر سرد : اسموتی ، شیک ، بستنی و ....
انواع دسر جامد با شیر : فرنی ، یخ در بهشت شیر برنج ، پاناکوتا ، پودینگ ، انواع کرم ها و موس ها

نکته : دسر های لبنی به عنوان یک وعده مکمل در کنار وعده های اصلی پیشنهاد میشود . دسرهای شیری یا خامه‌ای از نظر کمی و کیفی با فرآورده‌های لبنی قابل‌مقایسه نبوده و شیر موجود در آن نمی‌تواند نیاز روزانه بدن به کلسیم و دیگر ریزمغذی‌های لبنی را به خصوص در کودکان، نوجوانان و زنان باردار تامین کند و در نتیجه والدین آن را جایگزین صبحانه یا شیر روزانه کودک نکنند.

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر