FA EN

KOOSHAN

زعفران آرامش بخش و شادی آور است

یکی از دغدغه های امروز انسانها داشتن آرامش است . در شرایطی که افراد وقت زیادی را در محیط های کاری پراسترس میگذرانند رسیدن به شرایط روانی مناسب به اندازه سلامت فیزیکی مهم و حتی لازم است.
اخبار ، حوادث ، دغدغه های روزمره و خستگی های کار روزانه حتی کسانی را که ساعت ها در خانه مشغول هستند نیز دچار استرس و اضطراب می کند
زمان هایی هست که آدم احتیاج به چیزی دارد که آرامش را به او برگرداند. بعضی ها ورزش های ملایم مثل یوگا انجام می دهند. بعضی ها قرص های شیمیایی می خورند و بعضی دیگر از طبیعت برای گرفتن آرامش استفاده می کنند.

از زمان های قدیم، حضور در طبیعت، مثلا برای باغبانی و خاکی شدن دست ها، یا تنفس هوای خوشبوی گیاهان به عنوان فعالیت های آرامش بخش شناخته شده، خواص آرامش بخش گیاهان و خوراکی ها برای کاهش استرس و اضطراب هم خیلی وقت است که کشف شدند. در این مطلب  می خواهیم گیاهی آرامش بخش را به شما معرفی کنیم، تا از این به بعد برای رفع استرس هاتون و داشتن آرامش از جادوی طبیعت استفاده کنید.

زعفران

زعفران توسط بسیاری از سازمان های تحقیقاتی حرفه ای به عنوان یک گیاه ضد افسردگی طبیعی شناخته شده است.زعفران هم طبیعتی گرم و خشک دارد و بیشتر از هر چیزی به شادی بخشی و خنده‌آوری معروف است. زعفران نه‌ تنها مجموعه‌ای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده ، نوشیدن یک فنجان از آن در روز می‌تواند به بهبود خلق و خو کمک کرده و استرس را کاهش دهد.
متخصصان طب سنتی درخصوص این گیاه و خواص درمانی آن میگویند: زعفران یکی از گیاهان دارویی است که در صورت مصرف متعادل، شادی آور،آرامش بخش و دارای خاصیت درمانی است.
از لحاظ علمی در زعفران مقادیر بالایی از کروسین و سافرانال وجود دارد که باعث می شود زعفران خاصیت نشاط آوری و ضد افسردگی بسیار عالی داشته باشد زیرا کروسین سطح استرس را پایین می آورد و سافرانال هم سیستم خواب را تنظیم می کند که این دو ماده در کنار هم برای آرامش و درمان افسردگی بسیار مفید هستند.
از زعفران مي توان به دليل اينكه اثر محرك بر روي سلسله اعصاب دارد ،براي رفع بي خوابي كه منشاء تحريكات مغزي دارند استفاده كرد، دم كرده زعفران به صورت چای رنگ رخساره را روشن كرده و تشنجات و بي خوابي را رفع مي كند.
البته در مصرف آن باید به این نکته توجه کرد که زعفران در صورتی که درحد متعادل و به اندازه مصرف شود شادی آور و آرامش بخش است و مصرف بیش از اندازه هر نوع ماده گیاهی مضر است وچنانچه زعفران هم بیش از اندازه مصرف شود اثرات زیان آوری خواهد داشت.

مواد لازم برای تهیه‌ی چای زعفرانی:
چای سیاه: یک قاشق غذا خوری
زعفران سابیده شده: دو گرم
آب: دو لیوان
گلاب: یک قاشق چای‌خوری
هل: به مقدار لازم
طرز تهیه‌ی چای زعفرانی:
آب رو روی حرارت بجوشونین و بعد داخل یک قوری بریزین.
بعد پودر زعفران، چای سیاه، گلاب و هل رو داخل قوری بریزین، تا حدود ده دقیقه دم بکشه. "می‌تونین زعفران رو به صورت رشته کامل استفاده کنین و پودر نکنین".
حالا چای زعفرانی شما آماده‌ست و می‌تونین چای زعفرونی رو داخل فنجون بریزین و همراه عسل، خرما،نبات و یا شکر میل کنین. نوش جان.

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر