FA EN

KOOSHAN

پیشگیری از سرماخوردگی در فصل زمستان با ماست چکیده موسیردار



در بین گروه های غذایی لبنیات بخش مهمی را تشکیل میدهند و البته بدن نیز روزانه به مقدار مشخصی از مواد لبنی نیاز دارد . برخی از افراد، می دانند باید چند واحد لبنیات در طول روز مصرف کنند اما نمی دانند منظور از هر ۱ واحد لبنیات، چیست. بد نیست تمام افراد بدانند هر یک واحد لبنیات برابر با ۱ لیوان شیر یا ۱ لیوان ماست یا حدود ۳۰ گرم پنیر یا نزدیک به ۲ لیوان دوغ است.
و اما ماست چکیده نیز می تواند یک انتخاب برای واحد لبنی مورد نیاز شما باشد. ما پیشنهاد می کنیم اگر ماست چکیده را انتخاب می کنید ماست چکیده موسیردار برای فصول سرد سال بهتر خواهد بود . چرا ؟ در این مطلب به آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید :

ماست چکیده موسیر دار و پیشگیری از سرماخوردگی



ماست خود به تنهایی دارای ارزش غذایی بالایی است و موسیر نیز آن را تقویت می کند. همانطور که می دانید ماست دارای باکتری هایی است که لاکتوز موجود در شیر را به اسید لاکتیک تبدیل می کند و بنابراین توصیه می‌شود افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند به جای شیر از انواع ماست استفاده کنند، همچنین پروتئین موجود در ماست نسبت به همان مقدار شیر بیشتر است. موسیر نیز دارای ویتامین های A, B6, C ، همچنین منگنز و پتاسیم می باشد و به اینها فیبر و اسید فولیک را نیز اضافه کنید.

مطلب مرتبط: مصرف چه میزان ماست چکیده مناسب است


یکی از انواع لبنیات که فواید زیادی برای بدن دارد ماست موسیر است. موسیر سرشار از ویتامین C، پتاسیم، فیبر، اسید فولیک، کلسیم و آهن است و منبع خوبی از پروتئین است، بنابراین یک سبزی مقوی برای تمام افراد خواهد بود.

موسیر سرشار از ترکیبات گوگردی است و به همین دلیل هم خواص ضدباکترایی دارد. از انتشار میکروب ها و باکتری های بیماری زا پیشگیری هم جلوگیری می نماید. معمولا برای پیشگیری از بروز بیماری های عفونی از موسیر استفاده می گردد. درواقع موسیر همانند یک آنتی هیستامین طبیعی رفتار می نماید و برای درمان حساسیت و آلرژی، سرماخوردگی کاربرد دارد. موسیر معمولا مانند ترشی یا ماست موسیر مصرف می گردد که اغلب به عنوان یک چاشنی اشتها آور تلقی به کار می رود.


دیگر فواید ماست چکیده موسیر دار


ویتامین ها و مواد معدنی موجود در موسیر سبب سلامت زنان باردار و رشد طبیعی جنین می گردد.
فولات موجود در موسیر از نقایص سیستم عصبی جنین جلو گیری خواهد نمود.
 ویتامین های C و A و فسفر و منیزیم موجود در موسیر برای سلامت استخوان و بهبود رشد نوزادان و بچه ها لازم است.
ترکیبات گوگردی موجود در موسیر تواند جلوی رشد تومور ها را بگیرد و در نتیجه از ابتلا به سرطان های دستگاه گوارشی هم پیشگیری نماید.
موسیر می تواند به راحتی با کلسترول خون مبارزه کند

بیشتر بدانیم : خواص ماست موسیر


 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر